Lansarea unui produs românesc pe o piață străină

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 4484
Mărime: 266.71KB (arhivat)
Publicat de: Ioana U.
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dumitru Ionel
Facultatea de Marketing
Academia de Studii Economice, Bucuresti

Cuprins

  1. Scurt istoric al companiei Guban 2
  2. Analiza mediului extern 4
  3. Clienții 4
  4. Istoria: 5
  5. Geografie: 7
  6. Populație: 7
  7. Economie: 7
  8. Transporturi: 8
  9. Oportunități de pătrundere pe piața Bulgariei 8
  10. Mediului demografic 8
  11. Mediului economic 8
  12. Mediului tehnologic 9
  13. Mediului cultural 9
  14. Mediului juridic 9
  15. Mediului politic 9
  16. Mediului natural 10
  17. Micromediul 10
  18. Identificarea strategiei de intrare pe piața externă 12
  19. Stabilirea obiectivelor de marketing urmărite pe piața externă 12
  20. Obiective calitative 12
  21. Obiective cantitative 12
  22. Analiza mixului de marketing 12
  23. Analiza politicii de produs 13
  24. Analiza gamei sortimentale - prezentarea ofertei 13
  25. Indicarea nivelului calitativ al produselor destinate pieței externe comparativ cu nivelul de
  26. calitate de pe piața din România 13
  27. Indicarea gradului de noutate pentru respectiva piața 13
  28. Analiza prețului pentru piața locală 13
  29. Analiza distribuției pe piața locală 13
  30. Analiza politicii de comunicare 14
  31. Bugetul: 14

Extras din proiect

Scurt istoric al companiei Guban

Compania Guban este un producător de încălțăminte pentru femei confecționată

manual din piele naturală de înaltă calitate la prețuri accesibile. Este un brand cu un istoric

vast și foarte cunoscut în rândul româncelor datorită calității produselor și a durabilității. în

prezent acesta se găsește pe piața din România în peste 21 de locații fizice, dar și în mediul

online, avand un magazin online de unde se pot achizitiona produsele. În prezent fabrica

funcționează cu mai puțin de 100 de angajați.

„Guban creația unui om care abia știa să scrie și să citească„

Povestea Guban începe în anul 1937 la Timișoara sub numele de Uzina chimică

Guban Timișoara, compania fiind fondată de Blaziu Guban, acesta pornind de la fabricarea

unei creme pentru încălțăminte. Blaziu Guban este unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori

ai secolului XX, crescut în Oradea, după terminarea celor 5 clase de școală primară urmează

să intre în ucenicie la un atelier de pantofi. La vârsta de 14 ani obține un certificat de

calificare profesională care avea să-i aducă titlul de cel mai cunoscut producător de

încălțăminte.

În 1935, Blaziu inventează o nouă cremă de pantofi și vinde dreptul de fabricare

unei companii din străinătate. Banii obținuți din vânzarea dreptului de fabricare sunt temelia

pentru deschiderea primei sale uzine.

După instalarea comunismului, activitatea sa de antreprenoriat nefiind compatibilă

cu rigimul naționalizării, Guban donează toate uzinele statului în schimbul postului de

director la întreprinderea Victoria.

În 1959 se lansează pe piața românească, pantofii Guban, pantofii confecționați

manual din piele naturală, devenind rapid elita pantofilor românești, cea mai mare parte a

producției fiind dedicată exportului.

În 1978 Blaziu Guban moare, la conducerea companiei vine fiul său Tiberiu

Guban, absolvent al Facultății de Chimie Industrială din Timișoara, și care i-a fost ucenic

lui Blaziu. Tiberiu rămâne la conducere până în anul 1992, an în care se pensionează. În

timpul petrecut la fabrica Guban a obținut 25 de invenție, în anul 1956 începând producția

de piele artificială, reușind să facă imitație de piele de șarpe și de crocodil. În prezent acesta

trăiește în Timișoara, unde este și cetățean de onoare încă din anul 2012.

2

Fabrica a fost privatizată în anul 1995 ca societate pe acțiuni, pachetul majoritar de

acțiuni fiind deținut de fondul de investiții american New Century Holdings, reprezentat în

România prin NCH Advisors. De la preluarea fabricii au fost investiți 250.000 de euro în

procesul de modernizare a liniei de producție și de distribuție.

Țara pentru export este Bulgaria.

Bulgaria este o țară potrivită pentru a exporta produse marca Guban, pentru că

bulgarii apreciază calitatea produselor de încălțăminte și la un preț accesibil și calitate

superioară.

Pentru piața din Bulgaria Guban va lansa colecția de pantofi pentru femei pe care în

prezent le comercializează în România, adică faimoșii pantofi cu toc stiletto, balerini,

bocanci, botine, cizme, saboti, pantofi oxford, sandale colecția de pantofi pentru mirese.

Numele Guban are în spate o firma numită ”G.P. & COMPANY SA” care este

înregistrată din anul 1991, cifra lor de afaceri în 2019 a fost de 2,835,451 RON, iar profitul

net 134.589 RON. Produsele pe care compania le comercializeaza sunt produse de interes

pentru public, prețul produselor este unul accesibil, iar ca și estetic produsele sunt moderne.

Compania are un istoric interesant și cunoscut, este o marca de încredere datorită calității

produselor, ceea ce va face intrarea pe piața din Bulgaria mult mai ușoară.

Exportul produselor fabricate de Guban va aduce și o creștere a cifrei de afaceri, din

2012 compania fiind într-o continua scadere, dar în ultimii 2 ani profitul a înregistrat o

creștere.

Preview document

Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 1
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 2
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 3
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 4
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 5
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 6
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 7
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 8
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 9
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 10
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 11
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 12
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 13
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 14
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 15
Lansarea unui produs românesc pe o piață străină - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Lansarea unui produs romanesc pe o piata straina.pdf

Alții au mai descărcat și

Lansarea unui produs românesc pe o piață străină

Istorie În zona Dornei, apa minerală are o lungă şi tumultoasă istorie. Din 1410, de la referinţa făcută de Alexandru cel Bun despre izvoarele din...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Internaționalizarea Producției de Autoturisme din România

Capitolul 1. Mediul de afaceri al întreprinderii 1.1. Caracteristici esenţiale ale mediului economic În prezentul capitol ne propunem să...

Căi de Valorificare a Produsului Turistic Zona Băile Herculane

INTRODUCERE Odată cu evoluția societății, creșterea productivității muncii sociale, sporesc nevoile oamenilor în legătura fizică și spirituală a...

Concurența pe Piața de Autoturisme în România

Productia, piata si concurenta în domeniul autoturismelor din România se afla înca de la începuturile lor sub influenta exigentelor interne si,...

Formularea aptitudinilor necesare fundamentării strategiei globale de resurse umane în cadrul SC Automobile Dacia SA

INTRODUCERE În contextul unei economii în plin trend ascendent, industria de automobile din Romania se caracterizează printr-o efervescenţă...

Program de Lansare Renault

CAPITOLUL 1 CONDITII NECESARE ADOPTARII PROGRAMULUI 1.1 PREZENTAREA COMPANIEI SCURT ISTORIC Aventura industriala a marcii Renault a inceput cu...

Dezvoltarea turismului bazat pe natură în zona băile herculane

INTRODUCERE O dată cu evoluţia noastră ca oameni, evoluează asemenea toate instrumentele noastre de lucru, instrumente care pot fi profesionale,...

Branduri și Mărci Românești

Introducere În lucrarea de faţă îmi propun să fac o analiză teoretică a două concepte întâlnite foarte des în zilele noastre, concepte care pentru...

Oligopolul pe piața autoturismelor

Introducere Producţia, piaţa şi concurenţa în domeniul autoturismelor din România se află înca de la începuturile lor sub influenţa exigenţelor...

Ai nevoie de altceva?