Cuprins
- Scurt istoric al companiei Guban 2
- Analiza mediului extern 4
- Clienții 4
- Istoria: 5
- Geografie: 7
- Populație: 7
- Economie: 7
- Transporturi: 8
- Oportunități de pătrundere pe piața Bulgariei 8
- Mediului demografic 8
- Mediului economic 8
- Mediului tehnologic 9
- Mediului cultural 9
- Mediului juridic 9
- Mediului politic 9
- Mediului natural 10
- Micromediul 10
- Identificarea strategiei de intrare pe piața externă 12
- Stabilirea obiectivelor de marketing urmărite pe piața externă 12
- Obiective calitative 12
- Obiective cantitative 12
- Analiza mixului de marketing 12
- Analiza politicii de produs 13
- Analiza gamei sortimentale - prezentarea ofertei 13
- Indicarea nivelului calitativ al produselor destinate pieței externe comparativ cu nivelul de
- calitate de pe piața din România 13
- Indicarea gradului de noutate pentru respectiva piața 13
- Analiza prețului pentru piața locală 13
- Analiza distribuției pe piața locală 13
- Analiza politicii de comunicare 14
- Bugetul: 14
Extras din proiect
Scurt istoric al companiei Guban
Compania Guban este un producător de încălțăminte pentru femei confecționată
manual din piele naturală de înaltă calitate la prețuri accesibile. Este un brand cu un istoric
vast și foarte cunoscut în rândul româncelor datorită calității produselor și a durabilității. în
prezent acesta se găsește pe piața din România în peste 21 de locații fizice, dar și în mediul
online, avand un magazin online de unde se pot achizitiona produsele. În prezent fabrica
funcționează cu mai puțin de 100 de angajați.
„Guban creația unui om care abia știa să scrie și să citească„
Povestea Guban începe în anul 1937 la Timișoara sub numele de Uzina chimică
Guban Timișoara, compania fiind fondată de Blaziu Guban, acesta pornind de la fabricarea
unei creme pentru încălțăminte. Blaziu Guban este unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori
ai secolului XX, crescut în Oradea, după terminarea celor 5 clase de școală primară urmează
să intre în ucenicie la un atelier de pantofi. La vârsta de 14 ani obține un certificat de
calificare profesională care avea să-i aducă titlul de cel mai cunoscut producător de
încălțăminte.
În 1935, Blaziu inventează o nouă cremă de pantofi și vinde dreptul de fabricare
unei companii din străinătate. Banii obținuți din vânzarea dreptului de fabricare sunt temelia
pentru deschiderea primei sale uzine.
După instalarea comunismului, activitatea sa de antreprenoriat nefiind compatibilă
cu rigimul naționalizării, Guban donează toate uzinele statului în schimbul postului de
director la întreprinderea Victoria.
În 1959 se lansează pe piața românească, pantofii Guban, pantofii confecționați
manual din piele naturală, devenind rapid elita pantofilor românești, cea mai mare parte a
producției fiind dedicată exportului.
În 1978 Blaziu Guban moare, la conducerea companiei vine fiul său Tiberiu
Guban, absolvent al Facultății de Chimie Industrială din Timișoara, și care i-a fost ucenic
lui Blaziu. Tiberiu rămâne la conducere până în anul 1992, an în care se pensionează. În
timpul petrecut la fabrica Guban a obținut 25 de invenție, în anul 1956 începând producția
de piele artificială, reușind să facă imitație de piele de șarpe și de crocodil. În prezent acesta
trăiește în Timișoara, unde este și cetățean de onoare încă din anul 2012.
2
Fabrica a fost privatizată în anul 1995 ca societate pe acțiuni, pachetul majoritar de
acțiuni fiind deținut de fondul de investiții american New Century Holdings, reprezentat în
România prin NCH Advisors. De la preluarea fabricii au fost investiți 250.000 de euro în
procesul de modernizare a liniei de producție și de distribuție.
Țara pentru export este Bulgaria.
Bulgaria este o țară potrivită pentru a exporta produse marca Guban, pentru că
bulgarii apreciază calitatea produselor de încălțăminte și la un preț accesibil și calitate
superioară.
Pentru piața din Bulgaria Guban va lansa colecția de pantofi pentru femei pe care în
prezent le comercializează în România, adică faimoșii pantofi cu toc stiletto, balerini,
bocanci, botine, cizme, saboti, pantofi oxford, sandale colecția de pantofi pentru mirese.
Numele Guban are în spate o firma numită ”G.P. & COMPANY SA” care este
înregistrată din anul 1991, cifra lor de afaceri în 2019 a fost de 2,835,451 RON, iar profitul
net 134.589 RON. Produsele pe care compania le comercializeaza sunt produse de interes
pentru public, prețul produselor este unul accesibil, iar ca și estetic produsele sunt moderne.
Compania are un istoric interesant și cunoscut, este o marca de încredere datorită calității
produselor, ceea ce va face intrarea pe piața din Bulgaria mult mai ușoară.
Exportul produselor fabricate de Guban va aduce și o creștere a cifrei de afaceri, din
2012 compania fiind într-o continua scadere, dar în ultimii 2 ani profitul a înregistrat o
creștere.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Lansarea unui produs romanesc pe o piata straina.pdf