Logistică - depozitarea mărfurilor

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 46 în total
Cuvinte : 19847
Mărime: 437.84KB (arhivat)
Publicat de: Virgil Petrache
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Carmen Balan
Academia de Studii Economice București Facultatea de Marketing

Extras din proiect

În sistemul logistic al firmei, depozitarea mărfurilor include un ansamblu de activități de susținere, care ajută la îndeplinirea obiectivelor de servire a clienților. Perspectiva asupra rolului și funcțiilor depozitului a înregistrat mutații considerabile în ultimele decenii. Gama deciziilor adoptate de logisticieni în privința depozitelor de mărfuri include stabilirea numărului depozitelor, determinarea amplasamentului, dimensionarea depozitelor și configurarea internă a depozitului.

Nevoia pentru un sistem de depozitare

Au firmele nevoie de depozitarea și manipularea materialelor, ca parte a sistemului logistic? În cazul în care cererea pentru produsele unei firme ar fi cunoscute cu siguranță, iar produsele ar putea fi furnizate instantaneu pentru a satisface cererea, teoretic stocarea nu ar mai fi necesară, deoarece nu ar mai fi nevoie de stocuri. Totuși, nu este nici practic, nici economic ca o firmă să fie operată în acest mod, din moment ce cererea nu poate fi prezisă cu exactitate. Chiar și în cazul în care furnizarea și cererea ar fi coordonate aproape de perfecțiune, producția ar trebui să fie instantaneu responsivă, iar transportul să fie perfect sigur, fără timp de livrare. Acest lucru nu este la îndemâna niciunei firme. Așadar, firmele se folosesc de stocare pentru a îmbunătăți coordonarea cerere-ofertă și pentru a scădea costurile. Menținerea stocurilor generează nevoia pentru depozite și pentru mecanisme de manipulare a produselor. Astfel, stocarea și depozitarea devin un confort economic, mai mult decât o necesitate.

Costurile depozitelor și de manipulare a materialelor sunt justificate, întrucât acestea se compensează cu costurile pentru transport și achiziții. Astfel, prin depozitarea unor stocuri, o companie poate să scadă costurile producției prin loturi și secvențiere. Astfel, firma evită fluctuațiile la nivelul output-ului, cauzate de variațiile cererii. Mai mult, stocarea în depozite poate conduce la scăderea costurilor de transport, prin livrarea mai mare, în cantități economice. Scopul este să se folosească suficient spațiu de depozitare pentru a se realiza un echilibru între costurile de depozitare, de producție respectiv cele de transport.

1. ROLUL ȘI FUNCȚIILE DEPOZITELOR

1.1 Rolul depozitelor

Existența depozitelor este legată de necesitatea menținerii stocurilor. Depozitarea este considerată o activitate de susținere, care constribuie la îndeplinirea misiunii logistice de asigurare a produsului potrivit, în cantitatea și de calitatea solicitată, în locul potrivit și la momentul potrivit, în condițiile celei mai mari contribuții la profitul firmei.

Utilitatea depozitelor nu trebuie să fie redusă, în mod simplist, la păstrarea unor cantități de mărfuri. Rolul depozitelor constă în:

a. coordonarea ofertei cu cererea. Aceasta fațetă a rolului depozitelor este legată de asigurarea cantităților de produse necesare pentru satisfacerea cerereii, în situațiile caracterizate de:

- incertitudini referitoare la cerere. Incapacitatea de a estima cu certitudine evoluția viitoare a cererii impune menținerea unor stocuri care să permită satisfacerea cererii în perioadele de vârf. Probabilitatea unor fluctuații neașteptate determina crearea unor stocuri de siguranță. Cererea poate proveni atât de la clienții interni din cadrul organizației, cât și de la cei externi.

- incertitudini privind ciclul de performanță. Capacitatea de a onora comenzile clienților este influențată de primirea la timpul potrivit, a mărfurilor la furnizori. Existența unor variații ale duratei intervalului de reaprovizionare face necesară constituirea unor stocuri de protecție.

- cerere sezonieră. Produsele cumpărate de clienți numai în anumite perioade ale anului impun, la rândul lor, crearea de stocuri. Producția se poate desfășura pe parcursul întregului an, pentru a asigura cantitatea necesară în sezon, cu costuri minime.Firmele cu producție sezonieră asociată unei cereri relativ constante au o problemă în a coordona cererea cu stocul. Companiile producătoare de alimente, de exemplu legume și fructe la conservă, sunt forțate să iși formeze un stoc pentru a putea să satisfacă cererea din iarnă. În schimb, aceste firme care trebuie să furnizeze un produs sau un serviciu la o cerere sezonieră, produc de obicei la un nivel constant pe tot parcursul anului pentru a minimiza costurile de producție și a constitui stocurile necesare pentru a satisface cererea pe parcursul unui sezon relativ scurt. Din aceeași cateogorie fac parte aparatele de aer condiționat, respectiv companiile producătoare de echipamente pentru sporturile de iarnă.

- producția sezonieră. Depozitele au rolul de a prelua și păstra mărfurile produse într-o perioadă de timp limitată. Stocurile vor permite satisfacerea cererii distribuite de-a lungul anului.

b. obținerea de economii de costuri. Depozitarea are impact asupra costurilor din alte arii ale activității firmei. Poate determina obținerea unor economii de costuri în următoarele domenii:

- cumpărarea. Achiziționarea unor cantități mai mari decât cele corespunzatoare necesităților imediate face posibilă valorificarea discounturilor cantitative acordate de furnizori. Anticiparea unei conjuncturi nefavorabile pe piața de aprovizionare permite obținerea de economii prin cumpărarea în avans, la prețuri mai mici decât cele viitoare.

- producție. Costurile pot fi diminuate datorită aplicării principiului economiilor de scară. Producția în loturi mari asigură mai buna utilizare a capacităților de fabricație și reducerea relativă a costurilor pe unitate de produs. Filozofia „ a produce pentru a stoca” poate însăconduce la pierderi importante în cazul necorelarii ofertei cu cererea.

- transport. Pe măsură creșterii cantităților de produse comandate furnizorilor, gradul de utilizare a capacității mijloacelor de transport crește, iar numărul operațiunilor de transport scade. Obținerea unor economii efective presupune din partea managerilor logistici, analiza comparativă a costurilor de transport și depozitare.

c. continuarea sau amânarea producției/prelucrării. Procesul de producție/prelucrare poate continua în spațiile de depozitare. În cazul anumitor mărfuri alimentare, de exemplu vinuri, brânzeturi și fructe, păstrarea în depozit, în condiții speciale, are scopul de a asigura învecinarea/coacerea produselor. Concepția modernă asupra depozitării susține și amânarea finalizării procesului de prelucrare până în momentul în care sunt cunoscute caracteristicile cererii.

Preview document

Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 1
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 2
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 3
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 4
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 5
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 6
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 7
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 8
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 9
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 10
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 11
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 12
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 13
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 14
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 15
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 16
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 17
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 18
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 19
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 20
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 21
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 22
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 23
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 24
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 25
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 26
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 27
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 28
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 29
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 30
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 31
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 32
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 33
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 34
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 35
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 36
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 37
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 38
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 39
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 40
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 41
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 42
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 43
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 44
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 45
Logistică - depozitarea mărfurilor - Pagina 46

Conținut arhivă zip

  • Logistica - Depozitarea Marfurilor.docx

Alții au mai descărcat și

Tipologia Depozitelor

1. Scurta prezentare: Depozitul Depozitul este o cladire comerciala folosita in scopul inmagazinarii bunurilor. Depozitele sunt folosite de...

Fabricarea Produselor din Tutun

INTRODUCERE Toate formele sub care se consumă tutunul astăzi aparţin băştinaşilor Americii. În 1560 tutunul a fost adus în Europa şi de aici în...

Metode și Tehnici de Promovare a Produselor

CAPITOLUL 1 – DESCRIEREA SOCIETĂŢII 1.1. Date de identificare Denumirea firmei: S.C. NAPOLACT S.A. Forma juridică: societate pe acţiuni Adresă:...

Studiu de caz - băuturi răcoritoare

1 IMPORTANTA BAUTURILOR NEALCOOLICE Oriunde si oricand acesta este raspunsul la intrebarea de ce sa consumam bauturi nealcoolice. Ocaziile de...

Studiu de marketing eMAG

Capitolul I. Elementele de caracterizare ale firmei eMAG I.1. Date de identificare eMAG este o companie din România care se ocupă cu vânzarea...

Depozitarea mărfurilor - logistică

1.Depozitul Depozitele de distribuţie sunt spaţii, respectiv puncte de stocare, care sunt implantate în drumul fizic al unui produs de la...

Fabricarea produselor din tutun

Introducere Secole în șir se credea că tutunul are proprietăți curative extraordinare, mestecându-l se credea că poți vindeca durerea de dinți....

Depozitarea Mărfurilor

DEPOZITAREA MĂRFURILOR Introducere: Depozitarea mărfurilor, respectiv stocarea acestora, este strâns legată de procesele de transport....

Te-ar putea interesa și

Depozitarea mărfurilor

1.Utilitatea depozitarii In sistemul logistic al firmei, depozitarea marfurilor include un ansamblu de activitati de sustinere,care ajuta la...

Depozitarea mărfurilor - logistică

1.Depozitul Depozitele de distribuţie sunt spaţii, respectiv puncte de stocare, care sunt implantate în drumul fizic al unui produs de la...

Logistică - SC Mon Petit SA

CAPITOLUL I Descrierea sistemului logistic al organizatiei 1.1 Istoricul firmei În 2003, compania a început să distribuie prin reţeaua proprie de...

Analiza și evaluarea operațiunilor logistice la nivelul companiei SC Safero SRL

Cap.1 Caracterizarea firmei 1.1. Date de identificare a firmei Societatea comerciala SAFERO isi desfasoara activitatea in cadrul pietei...

Managementul de distribuție - studiu de caz realizat la SC da' Vinci SRL

Capitolul 1 Prezentarea firmei SC Da’ Vinci SRL din Ploiesti s-a înfiinţat pe data de 19.04.2010, cu un capital social integral privat de 20.000...

Analiza și evaluarea operațiunilor logistice la nivelul firmei - SC Gabi's Pappa Reale

1.1 Date de identificare a grupului de firme Gabi’s & Pappa Reale Grupul de firme Gabi’s & Pappa Reale a luat naştere în 1991. Firma a pornit doar...

Logistică - analiza activităților logistice la SC Vitaprod SA

Capitolul I – Prezentarea societatii comerciale Date de identificare Nume : SC VITAPROD SA Forma juridicǎ : Societate pe acţiuni Sediu social :...

Analiza și evaluarea operațiunilor logistice la nivelul firmei SC Kaufland SCS

CAPITOLUL I. CARACTERIZAREA FIRMEI S.C. KAUFLAND S.C.S. 1.1 Date de identificare Kaufland România SCS este o societate în comandită cu sediul în...

Ai nevoie de altceva?