Logistică McDonald's

Proiect
6.5/10 (4 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 3754
Mărime: 32.63KB (arhivat)
Publicat de: Liliana Prodan
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. I. Prezentarea firmei 1
  2. I.1 Aspecte generale 1
  3. I.2 Portofoliul de produse 4
  4. I.3 Micromediul 4
  5. I.4 Macromediul 5
  6. I.5 Locul firmei în cadrul canalului logistic 6
  7. I.6 Particularitățile și importanța logisticii pentru firma McDonald`s 7
  8. II. Organizarea sistemului logistic la firma McDonald`s 8
  9. II.1 Componentele sistemului logistic 8
  10. I.2 Organizarea activităţilor logistice 10
  11. I.3 Costurile logisticii firmei 11
  12. I.4 Identificarea problemelor logistice ale firmei 11
  13. III. Strategii, metode, tehnici pentru îmbunătăţirea eficienţei şi eficacităţii logisticii firmei 13

Extras din proiect

I. Prezentarea firmei

I.1 Aspecte generale

McDonald's România este o filială a companiei internaţionale McDonald's Corporation şi are sediul principal în Bucureşti, sector 1, Intrarea Strauleşti, nr. 35-45.

Firma a fost înregistrată sub denumirea MC DONALD’S ROMÂNIA SRL având codul de identificare fiscal 6205722 cu numărul de înregistrare J40/16755/1994 în Registrul Comerţului şi un capital social de 44.275.010 lei.

Domeniul principal de activitate al societăţii îl reprezintă „Servicii de alimentaţie publică -Restaurante” conform codului CAEN 5610.

Primul restaurant McDonald's, în ţara noastră, şi-a deschis porţile în data de 16 iunie 1995 la parterul Complexului Comercial UNIREA, deschidere ce a coincis cu stabilirea recordului de tranzacţii în ziua deschiderii la nivel central european.

La scurt timp, McDonald's a adus în România şi un nou concept de servire a clienţilor, direct din maşină. Primul restaurant Drive-Thru a fost deschis pe Drumul Naţional 1 Bucureşti -Ploieşti, în faţa Complexului Comercial PRISMA, în data de 29 decembrie 1995.

În anul 1999 a fost construit şi primul restaurant McDonald`s mobil, succesul înregistrat de acest restaurant pe roţi determinând compania să înceapă construcţia unei noi unităţi de acest fel.

Din dorinţa de a veni mereu în întâmpinarea consumatorilor şi de a le oferi acestora noi experienţe, s-a trecut la construirea sau amenajarea de restaurante tematice. În Bucureşti şi Tg. Mureş funcţionează deja restaurante McDonald`s cu specific Rock-n-Roll şi Cinema.

În prezent filiala deţine o reţea de 62 de restaurante în 21 de oraşe (Bucureşti, Cluj, Suceava, Piteşti, Ploieşti, Timişoara, Braşov, Oradea, Constanţa, Iaşi, Arad, Galaţi, Craiova, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Buzău, Deva, Târgu Mureş, Baia Mare, Bacău, Piatra Neamţ) cu peste 140.000 de clienţi zilnic.

În toată lumea, peste 70% din restaurantele McDonald's sunt operate de către francizori independenţi, 22% din restaurante sunt operate de ramurile locale ale Corporaţiei McDonald's, 13% sunt operate prin asociere sau sub licenţă. Se oferă suport şi consiliere în alegerea locaţiilor, instalarea echipamentelor, francizorul participând la luarea deciziilor şi asumându-şi responsabilitatea pentru profituri sau riscuri. Cheltuielile de publicitate şi promovare sunt suportate de francizor.

Viziunea McDonald`s România se circumscrie viziunii companiei francizoare,

canalizându-se pe stabilirea unei legături emoţionale cu clienţii. Marina Zara, marketing director la McDonald`s România îşi exprimă convingerea că tinerii sunt o valoare şi reprezintă un potenţial uriaş pentru dezvoltarea afacerii.

„Conectează-te la pasiunea unei persoane şi vei fi conectat la acea persoană” este ideea

sugerată de campaniile realizate, care promovează valorile cu care se identifică McDonald`s:

atitudine, stil de viaţă, optimism, energie, prospeţime, interactivitate, libertate, independenţă,

lipsă de griji.

Misiunea companiei este promovarea unui mod de alimentaţie sănătos şi convenabil, ca soluţie optimă pentru un mod de viaţă dinamic, cât şi schimbarea percepţiei unor grupuri de consumatori care privesc McDonald`s ca pe „o plăcere vinovată”.

Structura organizatorică a companiei McDonald's România este formată din două compartimente principale:

• Departamentul de Operaţiuni, care conduce şi gestionează activitatea de bază a companiei, respectiv tot ceea ce ţine de restaurante şi celelalte departamente (financiar, marketing) care asigură suportul desfăşurării acestei activităţi.

• Departamentul de Dezvoltare

Preview document

Logistică McDonald's - Pagina 1
Logistică McDonald's - Pagina 2
Logistică McDonald's - Pagina 3
Logistică McDonald's - Pagina 4
Logistică McDonald's - Pagina 5
Logistică McDonald's - Pagina 6
Logistică McDonald's - Pagina 7
Logistică McDonald's - Pagina 8
Logistică McDonald's - Pagina 9
Logistică McDonald's - Pagina 10
Logistică McDonald's - Pagina 11
Logistică McDonald's - Pagina 12
Logistică McDonald's - Pagina 13
Logistică McDonald's - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Logistica McDonald's.doc

Alții au mai descărcat și

Evaluarea Mediului de Marketing la McDonald's Sibiu

Povestea a inceput cu adevarat in 1948, cand doi frati Dic si Mac McDonald au deschis un restaurant care avea la baza o linie de asamblare a...

Mediul de Marketing al Companiei Mc'Donalds

Pentru orice intreprindere, cunoasterea si analiza mediului ambiant , a fizionomiei si mecanismului sau de functionare reprezinta punctul de unde...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Logistică - Teraplast GP

Pornind de la adevărul “A NU REUŞI SĂ PLANIFICI ÎNSEAMNĂ A PLANIFICA SĂ NU REUŞEŞTI”, firma noastră care vizează în exclusivitate REUŞITE a...

Te-ar putea interesa și

Politica de promovare McDonald’s

INTRODUCERE Lumea este în mişcare continuă, mereu ocupată, fiind necesare lucruri ieşite din comun în materialele promoţionale pentru ca acestea...

Studiu de Caz Privind Fundamentarea, Elaborarea, Implementarea și Evaluarea Strategiei Generale a SC Mc Donald’s România SRL

CAPITOLUL 1: Noţiuni generale privind Mediul de marketing al întreprinderii Mediul de marketing cuprinde totalitatea factorilor care pot avea o...

Inovare la SC Mcdonald's SRL

Capitolul I:Generalităţi Creativitate şi inovare In anul 1942, în lucrarea Capitalism, socialism şi democraţie, economistul american Schumpeter...

Activitatea de Aprovizionare

I. Concept. Continut. Trasaturi Aprovizionarea este una din actvităţile componente ale funcţiei comerciale prin intermediul căreia întreprinderea...

Analiza pieței fast-food din România

CAP 1. TEORIE 1.1 SEGMENTAREA PIETEI Segmentarea pieţei reprezintă activitatea de împărţire a pieţei potenţiale într-un număr de segmente de...

Analiza Politicii de Aprovizionare - Studiu de Caz - Mcdonald's

Aprovizionarea reprezintă procesul de procurare a resurselor de către producători, comercianţi sau consumatori. Activitatea de aprovizionare este...

Conceptul de logistică

Introducere „Logistica este acea parte a procesului de furnizare a produsului care planifica, implementeaza si controleaza fluxul si depozitarea...

Mc Donald's

Introducere In acest proiect am ales sa vorbesc despre McDonald’s un lant de magazine tip fast-food din intreaga lume. McDonald's Corporation...

Ai nevoie de altceva?