Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3278
Mărime: 29.48KB (arhivat)
Publicat de: Georgian Nicola
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. 1. Macromediul intreprinderii . pag. 3
  2. 1.1 Mediul economic . pag. 3
  3. 1.2 Mediul legislativ . pag. 4
  4. 1.3 Mediul politic . pag. 6
  5. 1.4 Mediul tehnologic . pag. 7
  6. 1.5 Mediul demografic . pag. 9
  7. 1.6 Mediul cultural . pag. 9
  8. 1.7 Mediul natural . pag. 10
  9. 2. Concluzii . pag. 11
  10. 3. Bibliografie . pag. 12

Extras din proiect

1. Macromediul intreprinderii

Activitatea intreprinderii, ca si a celorlalti agenti din cadrul micromediului, se afla sub incidenta factorilor de mediu, care actioneaza pe o arie mai larga. Acestia sunt factori de ordin general, avand un caracter exogen in raport cu agentii ce compun micromediul. Legatura ce se stabileste intre firma si acesti factori este, de regula indirecta, influenta lor exercitandu-se pe termen lung.

Ansamblul factorilor care actioneaza indirect, pe termen lung si cu o intensi-tate mai slaba asupra activitatii intreprinderii formeaza macromediul acesteia.

Macromediul constituit din forte care actioneaza la nivel global isi pune amprenta asupra activitatii firmei prestatoare de servicii, pe termen lung, prin generarea de nevoi noi detectabile prin analiza tendintelor sale si pe termen scurt prin influentele exercitate asupra micromediului, si in special, asupra clientilor (piata firmei) si furnizorilor de forta de munca.

Componentele macromediului intreprinderii sunt de o mare diversitate, majoritatea lucrarilor de specialitate se delimiteaza in urmatoarele grupe:

- Mediul economic

- Mediul institutional (legislativ)

- Mediul politic

- Mediul tehnologic

- Mediul cultural

- Mediul natural

1.1 Mediul economic

Mediul economic este alcatuit, la randul sau, din ansamblul elementelor ce compun viata economica a spatiului in care actioneaza intreprinderea. Dupa cum spunea si Philip Kotler, „intr-o economie puterea de cumparare depinde de:

- Venituri curente

- Preturi

- Marimea economiilor, a datoriilor”

Structura pe ramuri a economiei romanesti si nivelul de dezvoltare pe ansamblul economiei si pe ramuri a influentat si influenteaza volumul si structura importurilor si exporturilor de marfuri atat cu mijloace de transport conventionale, cat si in trafic containerizat maritim prin portul Constanta. Astfel, inregistram fluxuri de transport maritim containerizat la import si export determinate de activitatea unor ramuri economice in dezvoltare:

- Importul de componente auto marca Daewoo din Coreea de Sud in containere. Aceasta ca urmare a dezvoltarii puternice a industriei automobile inregistrata la Craiova prin preluarea de cafre concernul coreean Daewoo a vechilor hale si linii tehnologice de montaj care au apartinut firmei franceze Citroen.

- Dezvoltarea productiei de automobile Daewoo Craiova a facut posibil exportul acestora in Rusia, Egipt, China, Venezuela, Turcia si Alger daca vorbim de exportul maritim containerizat in care firma Levant a fost implicata prin preluarea unei mari parti a volumelor transportate.

- Exportul de autoturisme Dacia-Renault din Pitesti, pe relatii cum sunt China,Venezuela, Chile, Tunisia, Egipt, Maroc, Siria, Iraq, Iordania;

- Dezvoltarea foarte rapida a exploatarilor forestiere, colaborata cu necesarul si cererea foarte mare de pe piata a materialului lemnos (cherestea de rasinoase si fag, busteni pentru furnir) a dus la o crestere foarte mare a volumului de produse lemnoase transportate si in containere la export in special pe relatii cum sunt China, Hong Kong, Taiwan, Tunis, Alger, Maroc, Turcia.

- Mentinerea la un nivel acceptabil a productiei si exportului de mobila catre

partenerii traditionali ai Romaniei cum ar fi: IKEA, Linon Home Decor si altii.

Modernizarea si dezvoltarea unor sectoare industriale cum ar fi: industria sticlei, articole sanitare, ceramice, alte materiale de constructii.

- Valorificarea legala si ilegala a unor imense cantitati de deseuri metalice feroase si neferoase a condus la o „explozie” in exportul, chiar si in containere, pe relatii ca: India, Vietnam, Italia, Turcia etc. de altfel in clasamentul „top ten export”.

Starea precara in care se afla economia romaneasca in ansamblul ei se reflecta si in performantele reduse obtinute si in activitatea de transport maritim containerizat. Un element negativ extrem de important este blocajul financiar in care se afla foarte multi agenti economici privati si de stat. Sunt nenumarate situatiile in care pentru prestatiile efectuate exportatorii nu isi onoreaza obligatiile de plata decit cu mari intirzieri (peste 45 zile) sau in unele cazuri deloc invocand simplu ca nu au resurse si sunt in pragul falimentului.

Falimentul unor banci ca: Bancorex, Bankcoop, Credit Bank creaza mari dificultati in buna functionare a economiei, care se reflecta nemijlocit si in activitatea de transporturi maritime. Multe firme exportatoare care au avut bani in conturile bancilor falimentate au ramas in imposibilitatea de plata a navlurilor maritime.

1.2 Mediul legislativ

Din nefericire pentru Romania, in perioada anilor 1994-2004, s-au schimbat

nenumarate guverne, coalitii guvernamentale, s-a guvernat in special prin ordo-nante de urgenta sau ordonante guvernamentale simple. In foarte multe situatii legile adoptate nu erau in conformitate cu legile care guverneaza Comunitatea Europeana in care Romania abia a intrat, deci inseamna o reanalizare, modificare, ajustare a acestora pentru a se putea pune de acord cu legislatia europeana.

Dupa 18 ani de la evenimentele din 1989 mai sunt de intreprins nenumarate initiative legislative, sute de legi si reglementari care sa ne apropie de standardele impuse de Uniunea Europeana.Toate aceste aspecte esentiale de ordin legislativ au avut influente puternic negative asupra exportului si importului romanesc si in consecinta asupra dezvoltarii transporturilor maritime in trafic containerizat.

Preview document

Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 1
Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 2
Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 3
Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 4
Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 5
Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 6
Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 7
Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 8
Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 9
Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 10
Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Macromediul Firmei Carmar Shipping SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza SWOT - firmă transporturi

\INTRODUCERE România, în calitate de membru cu drepturi depline al Uniunii Europene de la 1 Ianuarie 2007, are nevoie de o politică a sectorului...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Ai nevoie de altceva?