Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 3524
Mărime: 389.30KB (arhivat)
Publicat de: Dumitrana Nagy
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mariana Enusi
UNIVERSITATEA ROMÂNO-AMERICANĂ FACULTATEA de MANAGEMENT - MARKETING SPECIALIZAREA : MARKETING

Cuprins

  1. 1. Managementul calității 3
  2. 1.1 ISO 9001:2008 5
  3. 2. Firma Perpetuum 8
  4. 2.1 Viziunea, misiunea, valorile firmei Perpetuum 10
  5. 2.2 Certificare ISO 10
  6. 2.3 Certificatele ISO 9001 : 2008 a Firmei Perpetuum 12
  7. 2.4 Declarația de politică în domeniul Managementului Integrat Calitate Mediu-Sănătate și Securitate Ocupațională 15
  8. 2.5 Contact 16
  9. 3. Concluzie 17
  10. 4. Bibliografie 18

Extras din proiect

1. Managementul calității

Managementul calității s-a dezvoltat de-a lungul timpului răspunzând la nevoile organizațiilor (firmelor), nevoi apărute prin dinamica evoluției la nivel socio-economic și cultural.

Managementul calităţii reprezintă un ansamblu de activităţi având ca scop realizarea unor obiective, prin utilizarea optimă a resurselor. Acest ansamblu cuprinde activităţi de planificare, coordonare, organizare, control şi asigurare a calităţii. Intreprinderea îşi propune o serie de "obiective strategice": economice, sociale, tehnice, comerciale, care se realizează prin intermediul unor "obiective operaţionale". Acestea din urmă ar fi: obţinerea unor produse şi servicii de calitate corespunzătoare cerinţelor, în cantitatea solicitată, la termenul convenit şi care să fie disponibile la locul sau pe piaţa dorită, toate acestea, în condiţiile unor costuri minime.

Un bun Sistem de Management al Calitaţii trebuie să aibă următoarele caracteristici:

- să fie stabilit în scris;

- să asigure îndeplinirea cerinţelor clienţilor;

- să asigure îndeplinirea cerinţelor organizaţiei;

- să fie aplicabil în toate activitaţile organizaţiei.

Avantajele implementării sistemului de management al calităţii, sunt evidente pentru clienţi dar

şi pentru organizaţia care le furnizează:

- creșterea veniturilor şi reducerea costurilor;

- credibilitatea (clienții şi potenţialii clienţi preferă să facă achiziţii de la furnizori certificați ISO, știind că aceștia controlează în mod riguros toate procesele din cadrul organizaţiei achiziţionează produse cu costuri minime și de calitate garantată);

- îmbunătăţirea imaginii organizaţiei;

- diferenţierea faţă de concurenţă;

- facilitarea participării la licitaţii;

- controlul tuturor proceselor din cadrul organizaţiei;

- constientizarea (responsabilizarea) personalului de implicarea sa la realizarea obiectivelor organizaţiei;

- certificatul care atestă funcţionarea într-un sistem de management al calităţii este un valoros instrument de marketing.

Managementul calității s-a practicat și se practică, construind un sistem de management al calității care își trage seva din opt principii fundamentale.

1. Orientarea către client;

2. Leadership;

3. Implicarea personalului;

4. Abordarea bazată pe proces;

5. Abordarea managementului ca sistem;

6. Îmbunătățirea continua a serviciilor;

7. Abordarea bazată pe fapte în luarea deciziilor;

8. Relații reciproc avantajoase cu furnizorul.

Toată această cultură a managementului calității este la această oră concretizată în intreaga lume prin practicarea managementului calității așa cum este cerut într-o serie de standarde devenite treptat standarde internaționale. Standardul care explică principiile fundamentale și care definește o serie de termeni specifici este standardul internațional ISO 9000; standardul care enunță cerințele pentru un sistem de management al calității se numeste ISO 9001; standardul care ghidează modul de auditare a sistemelor de management se numeste ISO 19011 iar standardul care ghidează spre succes se numeste ISO 9004.

Existența acestor standarde constituie un ajutor neprețuit pentru organizațiile din întreaga lume deoarece informațiile puse la dispoziția managerilor sunt cele mai bune, scutind organizațiile de efortul de a le redescoperi singure.

Organizațiile pot adopta aceste standarde, pot implementa un sistem de management al calității, pot certifica un astfel de sistem și pot aspira la excelența în calitate urmând cele mai bune practici. Pentru a înțelege mai bine aceste lucruri am să explic care sunt organismele implicate în aceste aspecte.

Organism de acreditatre - fiecare țară are un astfel de organism de acreditare, care în baza cerințelor unor altor standarde internaționale, acreditează organisme de certificare și laboratoare. Adică le dă dreptul de a funcționa. În România, organismul de acreditare se numește RENAR.

Organism de certificare - este o organizație (numită și organizație de terță parte) care certifică sisteme de mangement sau produse, având la bază cerințe pentru sisteme de mangement sau pentru produse, enunțate în standarde internaționale, fie standarde pentru sisteme (așa cum este ISO 9001 pentru sistemul de management al calității) fie standarde de produs.

Bibliografie

http://www.managementul-calitatii.ro/

http://www.tuiasi.ro/descopera-tuiasi/managementul-calitatii

http://www.oeconomica.uab.ro/upload/lucrari/820063/32.pdf

http://www.elfconsulting.ro/showdef.php?nrdef=13

http://www.asro.ro/romana/noutati/standarde_r/SR%20EN%20ISO%2090013dec2008.pdf

http://www.calitate-management.ro/iso9001.htm

http://www.urscertificari.ro/certificare-iso-9001

http://www.allcert.ro/ro/

http://standardizare.wordpress.com/tag/iso-9001/

http://www.perpetuum.ro/

Preview document

Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 1
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 2
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 3
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 4
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 5
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 6
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 7
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 8
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 9
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 10
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 11
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 12
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 13
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 14
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 15
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 16
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 17
Managementul calității și ISO 9001-2008 - firma Perpetuum - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Managementul Calitatii si ISO 9001-2008 - Firma Perpetuum.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Ai nevoie de altceva?