Extras din proiect
Partea I - Cadrul Competitiv de Referință
Cap. 1 Analiza Pieței
1.1 Identificarea pieței (descriere, tendințe, identificare concurenți principali);
1.1.1. Descriere
Berea a apărut acum cca. 6.000 de ani. Prima formă de bere a apărut ca urmare a udării unei bucăți de pâine care a declanșat procesul de fermentare. Este una dintre cele mai consumate bauturi alcolice din lume, si a 3-a cea mai populara bautura dupa apa si ceai.
Berea este o băutură alcoolică, obținută din 4 produse naturale: drojdia de bere, malț, hamei și apă. Aceasta are aproximativ 5% alcool; așa-numita bere fără alcool are între 0 și 0,5% alcool.
Temperatura ideală de consumat berea este cuprinsă între 6 și 8 °C.
1.1.2. Tendințe
Asociația Berarii României anunță evoluția pieței berii pe parcursul anului 2019:
Piața berii a înregistrat o creștere de 3%, ajungând la un volum de 16,6 milioane Hl;
Consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 85 litri;
Segmentul berilor fără alcool, este în creștere cu 30%;
Ambalajul de sticlă, în creștere cu 3,65 pp în ultimii patru ani;
Ambalajul PET, în scădere cu 5,83 pp în ultimii patru ani.
1.1.3. Identificare concurenți principali
Piața berii din România este formată dintr-o multitudine de mărci promovate și distribuite.Totuși, printre concurenții ce merită amintiți se numără:
-Heineken,
-Becks,
-Timișoareana,
-Ursus,
-Tuborg,
-Carlsberg.
1.2 Identificare non-consumatori relativi și absoluți
Consumatorii de bere sunt acele persoane, cu vârsta de peste 18 ani, dispuse să plătească un anumit preț pentru acest tip de produs.
Non-consumatorii absoluți reprezintă acel grup de persoane care, din diferite motive nu vor cumpăra niciodată bere.
Non-consumatorii relativi sunt persoanele ce nu au cumpărat bere până în momentul de față din diferite motive, dar pot deveni consumatori.
1.3. Segmentare pe avantaje (identificare avantaje, decuparea pieței în segmente specifice, descriindu-le din punct de vedere socio-demografic)
1.3.1. Identificare avantaje
Segmentarea presupune analiza diversității cererii în interiorul unei anumite piețe. Aceasta se constituie prin împărțirea potențialilor consumatori, respectiv a celor existenți, în funcție de anumite criterii.
Astfel, analiza acestor segmente de piață va oferi o imagine de ansamblu asupra caracteristicilor pieței pe care dorim să lansăm viitorul produs.
Principalele avantaje pe care consumatorii de bere le urmăresc sunt:
- prețul;
- gustul;
- calitatea;
- cantitatea;
- tipul de hamei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Marketing bere.docx