Marketing bere

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 3390
Mărime: 489.38KB (arhivat)
Publicat de: Elona M.
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Corina Cara
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iasi
Specializare: Finanțe și bănci
Materie: Marketing

Extras din proiect

Partea I - Cadrul Competitiv de Referință

Cap. 1 Analiza Pieței

1.1 Identificarea pieței (descriere, tendințe, identificare concurenți principali);

1.1.1. Descriere

Berea a apărut acum cca. 6.000 de ani. Prima formă de bere a apărut ca urmare a udării unei bucăți de pâine care a declanșat procesul de fermentare. Este una dintre cele mai consumate bauturi alcolice din lume, si a 3-a cea mai populara bautura dupa apa si ceai.

Berea este o băutură alcoolică, obținută din 4 produse naturale: drojdia de bere, malț, hamei și apă. Aceasta are aproximativ 5% alcool; așa-numita bere fără alcool are între 0 și 0,5% alcool.

Temperatura ideală de consumat berea este cuprinsă între 6 și 8 °C.

1.1.2. Tendințe

Asociația Berarii României anunță evoluția pieței berii pe parcursul anului 2019:

Piața berii a înregistrat o creștere de 3%, ajungând la un volum de 16,6 milioane Hl;

Consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 85 litri;

Segmentul berilor fără alcool, este în creștere cu 30%;

Ambalajul de sticlă, în creștere cu 3,65 pp în ultimii patru ani;

Ambalajul PET, în scădere cu 5,83 pp în ultimii patru ani.

1.1.3. Identificare concurenți principali

Piața berii din România este formată dintr-o multitudine de mărci promovate și distribuite.Totuși, printre concurenții ce merită amintiți se numără:

-Heineken,

-Becks,

-Timișoareana,

-Ursus,

-Tuborg,

-Carlsberg.

1.2 Identificare non-consumatori relativi și absoluți

Consumatorii de bere sunt acele persoane, cu vârsta de peste 18 ani, dispuse să plătească un anumit preț pentru acest tip de produs.

Non-consumatorii absoluți reprezintă acel grup de persoane care, din diferite motive nu vor cumpăra niciodată bere.

Non-consumatorii relativi sunt persoanele ce nu au cumpărat bere până în momentul de față din diferite motive, dar pot deveni consumatori.

1.3. Segmentare pe avantaje (identificare avantaje, decuparea pieței în segmente specifice, descriindu-le din punct de vedere socio-demografic)

1.3.1. Identificare avantaje

Segmentarea presupune analiza diversității cererii în interiorul unei anumite piețe. Aceasta se constituie prin împărțirea potențialilor consumatori, respectiv a celor existenți, în funcție de anumite criterii.

Astfel, analiza acestor segmente de piață va oferi o imagine de ansamblu asupra caracteristicilor pieței pe care dorim să lansăm viitorul produs.

Principalele avantaje pe care consumatorii de bere le urmăresc sunt:

- prețul;

- gustul;

- calitatea;

- cantitatea;

- tipul de hamei.

Preview document

Marketing bere - Pagina 1
Marketing bere - Pagina 2
Marketing bere - Pagina 3
Marketing bere - Pagina 4
Marketing bere - Pagina 5
Marketing bere - Pagina 6
Marketing bere - Pagina 7
Marketing bere - Pagina 8
Marketing bere - Pagina 9
Marketing bere - Pagina 10
Marketing bere - Pagina 11
Marketing bere - Pagina 12
Marketing bere - Pagina 13
Marketing bere - Pagina 14
Marketing bere - Pagina 15
Marketing bere - Pagina 16
Marketing bere - Pagina 17
Marketing bere - Pagina 18
Marketing bere - Pagina 19
Marketing bere - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Marketing bere.docx

Te-ar putea interesa și

Tehnici de poziționare pe piață a berii din România

O companie care se decide sa opereze pe o anumita piata vasta, va trebui întotdeauna sa recunoasca ca nu poate deservi toti clientii existenti pe...

Cercetare de Marketing - Bere

1. PARTEA 1 1.1 PARTE TEORETICA Cercetarea de marketing: definitii, concepte, roluri În accepţiunea generală, marketingul reprezintă "ştiinţa şi...

Berea Aurora

Introducere Piaţa băuturilor alcoolice din România înregistrează o dinamocă impresionantă, cu rate anuale de creştere semnificative şi cu mutaţii...

Studiu de Caz privind Comunicarea de Marketing pe Piața Berii în România

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE ÎN COMUNICAREA DE MARKETING. 1.1. ISTORICUL COMUNICARII DE MARKETING Comunicarea este un proces ale carui origini sunt...

Cercetări de marketing - băuturi alcoolice - berea

1. SCOPUL CERCETARII - Studiul comportamentului de cumparare pentru bautura alcoolica bere in randul populatiei din Municipiul Bucuresti cu varsta...

Lansarea Timișoreana pe piața berii din Ungaria

I. Descrierea programului de marketing Piata berii din Romania Brau Union SA, Ursus Breweries, Interbrew si United Romanian Breweries Bereprod...

Planul de Marketing pentru Lansarea Berii Franciskaner

1. Prezentarea conditiilor care determina introducerea produsului Franziskaner pe piata din Romania Motivele pentru care compania noastra doreste...

Mixul de Marketing - Bere

PIATA Echipa noastra face parte din departamentul de marketing al firmei “AquaDrop”, care se ocupa cu producerea si lansarea unui nou produs.Este...

Ai nevoie de altceva?