Marketing Direct Nestle

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 41 în total
Cuvinte : 10141
Mărime: 100.75KB (arhivat)
Publicat de: Isaura Dragu
Puncte necesare: 8
UNIVERSITATEA DIN PITESTI FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE

Cuprins

  1. Capitolul 1. Generalitati Marketing Direct
  2. Capitolul 2. Studiul de caz al companiei Nestlé. Prezentarea companiei producatoare Nestlé
  3. • Povestea grupului Nestlé
  4. • Fabrica Nestlé din Timisoara – 16 ani de succes
  5. • Monografia S.C. NESTLÉ ROMÂNIA S.R.L
  6. Capitolul 3. Nestle Nesquik. Nestlé NESQUIK DUO
  7. Cereale integrale cu gust de ciocolata si vanilie
  8. Capitolul 4. Concluzie

Extras din proiect

Capitolul 1

Generalitati Marketing Direct

Instrumentele utilizate de către marketingul direct sunt în bună măsură similare celor specifice marketingului „tradiţional”, similaritatea menţinându-se şi la nivelul noţiunilor şi conceptelor de bază folosite.

Concretizarea conceptelor, tehnicilor şi instrumentelor specifice o reprezintă campaniile de marketing direct, proiectate şi realizate în vederea atingerii unor obiective specifice. Este esenţială precizarea că nu se poate vorbi despre campanii-tip care să soluţioneze probleme-tip. Deşi cadrul general al acestora este comun, ceea ce le separă în mod decisiv este, dincolo de datele concrete ale fiecărei situaţii în parte, creativitatea celui sau celor care le proiectează şi le realizează, fapt care conferă acesteia o poziţie determinantă pentru succesul campaniei. Elementele de referinţă pentru ansamblul campaniilor de marketing direct sunt utilizarea bazelor de date, comunicarea directă cu consumatorul şi stimularea unui răspuns direct şi imediat din partea acestuia.

Noile dezvoltări conceptuale în domeniu vor trebui să ţină cont de evoluţiile înregistrate în sectoarele telecomunicaţiilor şi informaticii ceea ce face ca accentul să cadă, în viitor, pe capacitatea marketingului direct de a crea canale de comunicaţii care să stimuleze implicarea activă a consumatorului în procesul comunicării dar, în perspectivă, prin intermediul acestuia, şi în producerea (prestarea) şi distribuţia diferitelor produse şi servicii. Dacă în prezent bazele de date reprezintă cheia definiţiei date marketingului direct, viitorul va aduce în prim plan interactivitatea şi efectele acesteia.

Pornind de la trăsăturile ale marketingului direct, surprinse prin definiţia dată mai sus, pot fi aduse în discuţie câteva întrebări esenţiale referitoare la relaţia existentă între marketingul direct şi comunicaţia de marketing a organizaţiei, respectiv relaţia existentă între marketingul direct şi activitatea de marketing globală a organizaţiei.

Majoritatea punctelor de vedere exprimate pe marginea comunicaţiei de marketing a organizaţiei abordează marketingul direct ca o componentă a comunicaţiei de marketing chiar şi în condiţiile existenţei unor caracteristici semnificativ diferite care separă, atât în plan teoretic cât şi în plan operaţional, cele două domenii. Autorul subscrie la ideea conform căreia comunicaţia de marketing, în sens „tradiţional”, şi marketingul direct diferă semnificativ, aceste diferenţe permiţând „extragerea” marketingului direct din structura tradiţională a comunicării în marketing şi tratarea sa ca o modalitate diferită de comunicare a organizaţiei. Marketingul direct nu este, aşadar, un instrument al comunicării de marketing sau un ansamblu de tehnici specifice ale comunicării de marketing. Marketingul direct reprezintă o alternativă la comunicarea în marketing în sens tradiţional care poate fi utilizată atât în mod independent, exclusiv, cât şi în mod complementar comunicării de marketing „tradiţionale”.

Principalele argumente care susţin acest punct de vedere se referă la conceptul care stă la baza marketingului direct, respectiv a comunicării de marketing şi la caracteristicile modului de implementare ale activităţilor specifice acestora. Marketingul direct se sprijină pe conceptul de comunicare directă în timp ce comunicarea în marketing în sens tradiţional are ca suport comunicarea de masă. Din perspectiva marketingului, diferenţele dintre cele două concepte sunt fundamentale:

- abordarea consumatorilor este realizată la nivel individual, respectiv la nivelul segmentului sau al întregii pieţe; comunicarea directă permite organizaţiei să se adreseze personalizat fiecărui consumator în parte având în vedere ceea ce îl diferenţiază (în planurile caracteristicilor sale geografice, demografice, psihografice şi comportamentale, al nevoilor sale specifice şi modalităţilor de satisfacere a acestora şi al comportamentului său de cumpărare şi consum) în timp ce comunicarea de masă este orientată înspre elementele de identificare, de formare a cererii şi comportamentale comune consumatorilor prezenţi la nivelul pieţei;

- în contextul marketingului direct, comunicarea între organizaţie şi consumatorii săi este realizată direct, fără a se recurge la intermediari comunicaţionali (mediile de comunicare în masă – presa, radioul, televiziunea, publicitatea exterioară) sau personali (reprezentanţii de vânzări sau comerciali ai organizaţiei); chiar dacă demersurile de marketing direct nu exclud folosirea mediilor tradiţionale de comunicare, acestea folosesc preponderent medii specifice de comunicare (poşta, telefonul, internetul etc.) pentru a transmite mesajele organizaţiei direct consumatorilor acesteia;

Preview document

Marketing Direct Nestle - Pagina 1
Marketing Direct Nestle - Pagina 2
Marketing Direct Nestle - Pagina 3
Marketing Direct Nestle - Pagina 4
Marketing Direct Nestle - Pagina 5
Marketing Direct Nestle - Pagina 6
Marketing Direct Nestle - Pagina 7
Marketing Direct Nestle - Pagina 8
Marketing Direct Nestle - Pagina 9
Marketing Direct Nestle - Pagina 10
Marketing Direct Nestle - Pagina 11
Marketing Direct Nestle - Pagina 12
Marketing Direct Nestle - Pagina 13
Marketing Direct Nestle - Pagina 14
Marketing Direct Nestle - Pagina 15
Marketing Direct Nestle - Pagina 16
Marketing Direct Nestle - Pagina 17
Marketing Direct Nestle - Pagina 18
Marketing Direct Nestle - Pagina 19
Marketing Direct Nestle - Pagina 20
Marketing Direct Nestle - Pagina 21
Marketing Direct Nestle - Pagina 22
Marketing Direct Nestle - Pagina 23
Marketing Direct Nestle - Pagina 24
Marketing Direct Nestle - Pagina 25
Marketing Direct Nestle - Pagina 26
Marketing Direct Nestle - Pagina 27
Marketing Direct Nestle - Pagina 28
Marketing Direct Nestle - Pagina 29
Marketing Direct Nestle - Pagina 30
Marketing Direct Nestle - Pagina 31
Marketing Direct Nestle - Pagina 32
Marketing Direct Nestle - Pagina 33
Marketing Direct Nestle - Pagina 34
Marketing Direct Nestle - Pagina 35
Marketing Direct Nestle - Pagina 36
Marketing Direct Nestle - Pagina 37
Marketing Direct Nestle - Pagina 38
Marketing Direct Nestle - Pagina 39
Marketing Direct Nestle - Pagina 40
Marketing Direct Nestle - Pagina 41

Conținut arhivă zip

  • Marketing Direct Nestle.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnici promoționale - Nestle

1.Analiza pietei Grupul Nestlé este prezent pe piata din România din anul 1995, prin lansarea pe piata a marcilor Nescafe, Maggi si Nesquik. În...

Ghid de Proiectare a unei Campanii de Marketing

CAPITOLUL l MARKETINGUL DIRECT - VÂRFUL DE LANCE IN POLITICA PROMOTIONALA Obiectivele acestui capitol sunt urmatoarele: Explicarea conceptului...

Marketing - Direct E-mail

Definiţiile date comunicării sunt foarte numeroase, acestea conţinând un număr de elemente comune ale conceptului de comunicare care se regăsesc în...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Tehnici de punere în valoare a produselor la locul vânzării - studiu de caz Nestle România

INTRODUCERE Comerțul joacă un rol important în dezvoltarea durabilă a societății omenești, fiind un sector de activitate cu un înalt grad de...

Lansarea batonului cu ciocolată și fructe exotice Jungle de către firma Nestle

1. Scopul programului Scopul programului este lansarea pe piata romaneasca a batonului cu ciocolata, mango si kiwi numit Jungle. Firma Nestle iti...

Descrierea pieței produsului Maggi Secretul Gustului

INTRODUCERE Compania elvetiana Nestle a fost infiintata in 1866 si este liderul mondial al industriei alimentare. In prezent are 253.000 de...

Studiu de Caz Compania Nestle

I. Prezentarea companiei 1.Istoria Grupului Nestlé În noul mileniu, Nestlé este liderul incontestabil în industria produselor alimentare, cu 511...

Mixul de marketing al companiei Nestle studiu de caz comparativ pentru țările România, Pakistan, Italia și Japonia

Istoria Nestlé In anii 1860, productia de mancare era o activitate la scara mica. Dar pe masura ce conditiile de trai au inceput sa se schimbe...

Program de Marketing Pentru SC Nestle România SRL

Introducere Scopul acestui program de marketing este acela de a îmbunătăți activitatea companiei Nestlé la nivel național. Înaintea implementării...

Strategii de pătrundere pe piață, tehnici de negociere

Istoric Nestlé Factorul cheie care a declanşat înfiinţarea companiei Nestle a fost studiul elaborat de Henri Nestle în privinţa alăptatului...

Mediul de marketing al firmei Nestle - Timișoara

Scurtă prezentare a firmei Nestlé, de-a lungul dezvoltării sale istorice, de la o afacere de dimensiuni mici până la a fi liderul mondial pe piaţa...

Ai nevoie de altceva?