Marketing International - Avon

Extras din proiect Cum descarc?

Cap.1 - Prezentarea firmei-denumire si obiect de activitate
1.1 Istoricul firmei
Avon Cosmetics este o companie de vanzari directe, producatoare de cosmetice, parfumuri, bijuterii si jucarii din Statele Unite, infiintata in anul 1886, reprezentand totodata si unul dintre cele mai cunoscute, respectate si populare branduri din lume. Fondatorul ei este irlandezul David Hall McConnell, care initial intentiona sa devina profesor de matematica, dar care apoi intr-o vacanta s-a angajat la o editura unde vindea carti la domiciliu, descoperindu-si astfel aptitudinile de agent de vanzari, manifestand totodata si un interes profund pentru lumea comertului.
Dupa terminarea scolii, McConnell s-a angajat la acea editura, progresand rapid de la functia de agent de vanzari la functia de sef de sucursala ca mai apoi sa devina proprietarul editurii. Ca sa convinga lumea sa ii cumpere cartile, cu ajutorul unui prieten chimist, care a amestecat cateva mostre de parfum, McConnell a inceput sa le ofere gospodinelor cate un parfum cadou, la cumpararea unei carti, dar ulterior a observat ca acestea erau mult mai interesate de fiolele de parfum, decat de carti. Astfel in anul 1886 ia nastere actuala companie Avon, sub numele de California Perfume Company, urmand ca in anul 1892, McConnel sa abandoneze afacerea cu carti: "Am inceput intr-un spatiu care abia depasea marimea unei camari de bucatarie... Ambitia mea a fost sa realizez o linie de produse superioare tuturor celorlalte si sa transmit aceste produse, prin intermediul agentilor ambulanti, din laborator direct la clienti... doamna P.F.E..Albee a fost primul si singurul General Agent angajat pentru primele 6 luni... A fost foarte cuvenit sa-i oferim ei titlul onorific de Mama a companiei "The California Perfume Company", pentru ca sistemul pe care il oferim pentru distribuirea produselor noastre a devenit operational datorita d-nei Albee". (David McConnell - fondator al "The California Perfume Company").
Prin infiintarea acestei noi afaceri, McConnell a dat sansa femeilor sa poata munci pentru a intregi veniturile familiei, astfel ca a reusit un lucru revolutionar: a angajat femei sa vanda din usa in usa, atunci cand ele nu aveau nici macar drept de vot, urmand sa il dobandeasca abia 34 de ani mai tarziu. 
Prima reprezentanta oficiala in cadrul California Perfume Company a fost doamna Persis Foster Eames Albee, care a fost ulterior promovata in functia de manager de depozit, primind si titlul de "Lady Avon". Astazi, lucreaza pentru Avon mai multe femei decat pentru orice alta companie din lume.
McConnell a inceput afacerea cu resurse financiare relativ putine, primul produs al companiei fiind un set de parfumuri "The Litle Dot Parfume Set", continand cinci arome diferite: "Heliotrofe", "Violet", "White Rose", "Lily of the Valley", si "Hyadinth", dar pe parcurs a reusit sa o transforme intr-o afacere de succes, fiind convins ca prin vanzarea acelor produse li se ofera femeilor oportunitati de implinire personala, dincolo de beneficiile financiare, stiind din propria experienta ca succesul poate fi obtinut doar prin energie si corectitudine. 
Cresterea companiei a fost un process lent si complicat. In 1897 este construit primul laborator permanent si se inregistreaza totodata si o vanzare de 500 de dolari, intr-o singura zi, urmand ca mai apoi in anul 1901 sa se raporteze vanzari de 200.000 de dolari, din care 80.000 
reprezentau discount-ul celor 6100 de Reprezentati. Un real sprijin pentru reprezentantii de vanzare este lansarea revistei Outlook in anul 1905. 
In anul 1914, se realizeaza un prim pas pentru extinderea afacerii in exteriorul Statelor Unite ale Americii, incepand cu Canada, iar in anul urmator-1915 compania primeste primul premiu- Medalia de aur pentru calitate si ambalaj. In anul 1920 este depasit pragul de un milion de dolari, urmand ca mai tarziu, in anul 1928, in urma unei calatorii in Anglia, David McConnall fiind fascinat de locul nasterii lui William Shakespeare: Stratford-Upon-Avon, sa foloseasca AVON ca nume de marca pentru cateva produse. Urmeaza apoi ani de crestere economica importanta, in 1932 inregistrandu-se deja 20.000 de reprezentati, si realizandu-se trecerea de la campaniile de brosuri lunare la cele de trei saptamani. In anul 1936 are loc prima campanie publicitara nationala, in urma careia vanzarile depasesc pragul de 3.5 milioane de dolari. 
In anul 1937, fondatorul companiei, David Hall McConnell, moare, la varsta de 78 de ani, iar presedintia este preluata de fiul sau, David Hall McConnell Jr., care la un an mai tarziu reuseste sa duca cifra de afaceri la 5 milioane de dolari, si care in 1939 schimba denumirea companiei in Avon Products Inc. 
La numai 5 ani dupa aceasta, vanzarile depaseau deja 14 milioane de dolari, dar din pacate David McConnell Jr. moare, la varsta de numai 42 de ani, si se necesita introducerea unor directori zonali pentru supravegherea vanzatorilor din teritoriu. Expansiunea companiei in afara granitelor SUA continua dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, astfel incat in 1959 incepe extinderea in Europa, iar in 1963 in Australia.
In 1968 sunt introduse ciclurile de vanzari de trei saptamani, iar in 1972 se inregistreaza o crestere remarcabila, depasindu-se un miliard de dolari, totodata numarul reprezentantilor crescand la 600.000. In acelasi an, Avon, din proprie initiativa, incepe sa mentioneze pe etichetele produselor ingredientele . In anul 1984, din cauza noii conduceri, care nu intelege care era filozofia fundamentala a corporatiei, respectiv produsele de infrumusetare si vanzarile directe, compania trece printr-o perioada dificila in care vanzarile scad la 2.5 miliarde de dolari.
Cu 13 ani mai tarziu, in anul 1997 cifra de afaceri inregistreaza o crestere substantiala, urcand la 5 miliarde de dolari, cand Avon patrunde si in Romania, unde inregistreaza un real succes. In anul 1999 are loc o noua premiera in cadrul Avon: pentru prima data o femeie, Andreea Jung, ocupa pozitia de CEO (chief executive officer), astfel incat o noua perioada benefica incepe pentru Avon, care in 2004 atinge vanzari de 7.7 miliarde de dolari, urmand ca in 2009 sa depaseasca 10 miliarde de dolari. 
Avon Romania 
Avon Cosmetics Romania, cel mai mare mare importator de cosmetice de pe piata locala, subsidiara locala a gigantului American Avon a fost inregistrata in 4 septembrie 1997, si a pornit cu un capital 100% American, de 1 milion de dolari, avand initial 6 zone ce acopereau Bucurestiul, ajungand in prezent la 96 de zone la nivelul intregii tari, avand un centru de distributie la Chiajna, in Bucuresti de unde sunt livrate produse in Romania, Bulgaria, Moldova, Albania si Macedonia.
In filiala din Romania activeaza peste 6.000 de lideri si peste 125.000 de reprezentanti, iar brosura, care avea initial 32 de pagini, 67 de produse si aparea o data la 6 luni, acum cu un tiraj de peste 800.000 de exemplare, cu peste 130 de pagini si mai bine de 600 de produse, este una dintre cele mai citite publicatii de beauty, care apare odata la 3 saptamani.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketing International - Avon.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!