Marketing internațional - publix supermarkets

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 2566
Mărime: 2.64MB (arhivat)
Publicat de: Filomela Burcea
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Curmei Alexandru
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCURESTI

Cuprins

  1. Index
  2. I. SCURT ISTORIC AL COMPANIEI PUBLIX 2
  3. II. PREZENTAREA SERVICIILOR COMPANIEI PUBLIX 3
  4. III. GRAD DE INTERNATIONALIZARE AL COMPANIEI 3
  5. IV. PREZENŢA ÎN ROMÂNIA 3
  6. BIBLIOGRAFIE 3

Extras din proiect

I. SCURT ISTORIC AL COMPANIEI PUBLIX

1930

În mijlocul Marii Depresiuni, George Jenkins a renunţat la un loc sigur de muncă pentru a deschide primul magazin Publix în Winter Haven, Florida. Acest magazin a stabilit un nou precedent, nu numai pentru curăţenie şi frumuseţe, dar, de asemenea, a implementat standardul Publix pentru angajaţi. Dl George, cum obisnuiau să îl spună asociaţii săi, a stabilit modul în care se împarte profitul, precum şi dreptul la propietate a angajaţilor. Vânzările brute anuale, în primii ani, au fost în medie de aproximativ 100.000 de dolari.

În 1935, un alt magazin a fost deschis în parte opusă districtului centrului de afaceri. În timp ce multe dintre rafturile magazinelor concurenţilor săi erau goale, în urma absenţei bunurilor, domnul George a traversat întreaga ţară căutând produse pentru a le trimite acasă, mai exact în stocul magazinelor sale. Dealtfel, s-a întors din călătoriile sale cu multe idei pentru a realiza afaceri mai prospere.

1940

În 1940, George Jenkins a construit "palatul lui alimentar" din marmură, sticlă şi stuc, echipat cu tot felul de inovaţii, nemaîntâlnite într-un magazin alimentar. Aer condiţionat. Lumini fluorescente. Usi cu ochi-electronici. Gogoserie şi florării în incinta magazinului. Oamenii veneau de la kilometrii distanţă pentru a face îşi face cumpărăturile aici, indubitabil Publix a prosperat. În 1945, Publix a cumparat un lanţ de 19 magazine alimentare mici (toate americane).

Până la sfârşitul anilor '40, micul lanţ de magazine care a fost achiziţionat şi renovat şi-a îndeplinit misiunea, respectiv aceea de înfăptuire a lanţului Publix. O data cu pacea a venit şi o nouă prosperitate. La momentul respectiv, George Jenkins şi-a văzut visul cu ochii, de a construi lanţ-ul de magazine, Publix Super Market.

1950

După care a urmat un întreg process de modernizare a magazinelor. În 1951, pentru a se putea construi noi magazine, un depozit de 125 de mii de metri pătraţi şi sedii complexe au fost finalizate în Lakeland. O dată cu extinderea lanţului de magazine, a crescut şi spiritul angajaţilor companiei Publix, pe baza politicilor extraordinare şi atitudinilor fondate în primul magazin. Vânzările au crescut, de asemenea. În 1951, lanţul alcătuit din 24 de magazine a avut încasări de peste 18 milioane de dolari. Prin 1955, vanzările brute au crescut la 49 milioane de dolari, cu câştiguri de 830.504 dolari. Iar în 1956, profitul a ajuns la valoarea de un milion de dolari.

1960

Expansiunea începută în anii '50 a continuat la viteză maximă, cheltuielile ajugând la 63.1 milioane dolari, între anii 1959-1969. În 1962, existau 85 de magazine, ca mai apoi să se ajungă la 150 magazine, doar pănă în anul 1969. În timp ce primul val de construire a avut loc doar în centrul Floridei, în perioada anilor ’60 s-a produs şi ceea ce s-ar numi extinderea geografică. Publix a achiziţionat şapte magazine noi în 1959, în principal în zona de coasta (de sud-est), pentru a obţine un punct de sprijin pe această piaţă. Prin 1963, Publix a deschis divizia Miami şi a construit un centru de distributie, cu o suprafaţă de 300.000 metri pătrati, astfel încăt să furnizeze magazinelor din zonă, ce se extindeau. Primul Publix Deli, de asemenea, a fost instalat în această perioadă.

George Jenkins căstigase notorietate în urma afacerilor sale importante, fiind astfel ales preşedintele Institutului “Super Market”, în anul 1961. În plus, profiturile au fost fabuloase; iar cota de stoc a Publix-ului evaluată la 2.50 dolari în 1958, a ajuns la valoarea de 44 dolari, până în 1969.

1970

În 1970, Publix s-a mai bucurat de-o reusită, vănzările fiind de aproape 500 milioane dolari. Trei noi magazine au fost deschise în Jacksonville la inceputul anilor '70, ducănd la apariţia unei noi divizii. O brutărie şi un centru de producţie- distribuţie au fost deschise în 1973. În plus, au urmat alte etape de construcţie a unor centre de distribuţie şi de depozitare.

Până în 1978, Publix a avut încasări de aproape 2 miliarde dolari anual, cu profituri de peste 32 milioane dolari. Fiindcă expansiunea magazinelor a continuat, s-a înregistrat un nou record, în anul 1979, respective inaugurarea a 15 magazine. Cheltuielile au fost aproape la fel de mari în fiecare an în urma expansiunii.

1980

În 1980, au fost celebraţi 50 de ani de la lansare. În conformitate cu sloganul-ul companiei, de a face procesul de cumpărare uşor şi plăcut, Publix a profitat de noile tehnologii, introducând sistemul de scanare check-out statewide.

Preview document

Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 1
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 2
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 3
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 4
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 5
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 6
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 7
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 8
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 9
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 10
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 11
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 12
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 13
Marketing internațional - publix supermarkets - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Marketing International - Publix SuperMarkets.docx

Ai nevoie de altceva?