Cuprins
- 1. Marketingul online – o noua moda? 3
- 2. Evolutia marketingului 5
- 3. Instrumentele marketingului online 10
- 4. Impactul aparitiei Internetului asupra marketingului – Neteconomia 18
- 5. Modele de business aplicate în marketingul online 28
- 6. Planul de marketing online 37
- 7. De la marketing de masa la relationship marketing 50
- 8. Legislatie privind marketingul online 69
- 9. Interviu 71
- 10. În concluzie 74
Extras din proiect
Marketingul online – o noua moda?
Un nou stil de viata? Câte putin din fiecare si chiar mai mult. Auzim din ce în ce mai des termenul de marketing online, dar câti dintre noi stim cu adevarat la ce face referire. Marketingul online este definit ca „functie organizationala si set de procese permanente desfasurate în spatiul virtual, prin care oamenii sunt încurajati sa ia o decizie de cumparare, de folosire, de urmare sau de conformare a unui produs, serviciu sau valori ale altei persoane” Ca orice teorie noua de management, marketingul tine pasul cu noile tehnologii. De la mesajele transmise pe canalele traditionale (televiziune, radio, reviste, ziare, evenimente de relatii publice, reclame indoor si outdoor), marketingul se muta în spatiul virtual în încercarea de a atrage si de retine noi clienti. La modul general, putem spune ca marketingul online reprezinta forma de promovare si vânzare de servicii si produse pe piata virtuala.
În acest context, Internetul joaca un rol crucial, el fiind mirajul relevat al comunicarii în timp real cu cei dragi, cu colegii de serviciu sau cu partenerii de afaceri. Satul global de care vorbea Marshall McLuhan nu are azi o identitate spatiala, ci una virtuala. Daca toata lumea vorbeste de Internet, era de asteptat ca acesta sa patrunda si în zona marketingului, a business-ului, facilitându-se astfel comunicarea între oamenii de afaceri, între producatori si posibilii clienti, ducând la generarea si dezvoltarea afacerilor. Astazi vorbim de piete virtuale, unde orice întâlnire, negociere, finalizare a unei tranzactii este posibila într-un interval de câteva secunde sau cel mult minute.
Întrebarea care apare în acest context este daca marketingul online este o forma de concurenta a marketingului traditional sau vine în completarea acestuia?
Impactul aparitiei Internetului asupra marketingului este un fenomen radical a carui valenta este greu de cuantificat. Dinamica exploziva a fenomenului determina evolutii imprevizibile care fac ca fundamentele teoriei economice contemporane sa fie zguduite din temelii, punând la grea încercare agilitatea, inteligenta si capacitatea de adaptare a managerilor de azi. La nivel strategic, firmele îsi schimba modurile de operare, câstigator fiind cel care stie sa manipuleze jocul aliantelor.
Marketingul electronic/online este un instrument de afaceri ce ofera posibilitati enorme la un cost minimal. Activitatea de marketing pe Internet devine mult mai usoara decât cea prin metodele clasice, chiar daca, potrivit revistei Bilant, piata virtuala se afla înca la început, în ciuda numarului crescut de utilizatori – 5 milioane de oameni la nivelul anului trecut.
Din ce în ce mai multe companii din toate sectoarele economice încep sa realizeze potentialul enorm al noului mediu de comunicatie electronica – Internetul. Pentru a avea acces la un auditoriu de câteva milioane de spectatori si potentiali clienti, marile retele de televiziune au preturi de ordinul zecilor sau sutelor de mii de dolari pentru spoturi publicitare de câteva secunde. Pentru a atinge o asemenea audienta, doar giganti ca IBM, Coca-Cola sau Ford îsi puteau permite campanii publicitare de milioane de dolari. Însa prin Internet orice companie îsi poate asigura o prezenta neîntrerupta, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, pentru preturi incomparabil mai mici.
La nivel operational, folosirea tehnologiei Internet duce la eficientizarea activitatii globale a firmei, a aliantei din care face parte, a lantului valoric în care se implica, prin Internet creându-se astfel valoare. Beneficiarii acestei valori sunt firmele, statul, consumatorii.
În aceasta lucrare, vom încerca sa demonstram ca marketingul online reprezinta o noua era în marketing, ca este o continuare a acestuia. Pentru aceasta, vom realiza mai întâi un scurt istoric al marketingului, pentru a ne lamuri cu privire la momentul de aparitie al acestui domeniu, vom aduce în prim plan caracteristicile marketingului online, vom realiza o comparatie între mass – marketing si relationship marketing, vom vorbi despre neteconomie, ca o noua ramura a economiei ce permite dezvoltarea marketingului pe Internet. Totodata, vom trece în revista instrumentele marketingului online, vom încerca sa identificam cine face marketing online, care este prototipul cumparatorului online, care sunt pasii unei campanii de marketing pe Internet. Nu în ultimul rând, vom încerca sa identificam caracteristicile marketingului online din România si cadrul legislativ în care se desfasoara acesta. În final am realizat un interviu cu o tânara întreprinzatoare, care încearca sa patrunda pe piata online, pentru a afla de la ea care sunt avantajele si dezavantajele unui magazin virtual.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Marketing Online.doc