Marketing Social - Politic Marketing Cultural - Muzeul National Peles

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Prezentarea Castelului Peles 2
1.1. Descriere 2
1.2. Localizare 3
2. Analiza de marketing 3
2.1. Oferta Muzeului National Peles 3
2.2. Clientii Muzeului National Peles 4
2.3. Furnizorii Muzeului National Peles 4
2.4. Analiza SWOT 5
2.5. Locul prestatiei 6
2.6. Personalul Muzeului National Peles 6
3. Mix-ul de marketing 7
3.1. Politica de produs 7
3.2. Politica de pret 9
3.3. Politica de promovare 10
4. Concluzii 12


Extras din proiect Cum descarc?

1. Prezentarea Castelului Peles
1.1. Descriere
Castelul Peles este unul dintre cele mai importante edificii de tip istoric din Romania, avand caracter de unicat si este, prin valoarea sa istorica si artistica, unul din cele mai importante monumente de acest fel din Europa celei de a doua jumatati a secolului al XIX-lea.
Castelul Peles a fost construit la initiativa Regelui Carol I, pentru a-i servi drept resedinta de vara, investita cu functii politice, culturale si simbolice. Dupa 1914, castelul Peles si-a exersat in continuare functia de reprezentare si de muzeu, fara a mai fi insa locuit timp 6 luni pe an, asa cum obisnuia suveranul fondator. 
Construirea castelului a inceput in 1873 sub directa indrumare a arhitectului vienez Wilhelm Doderer si a fost continuata in 1876 de catre asistentul lui, Johann Schultz de Lemberg. Intre 1877 - 1879, din cauza razboiului, lucrarile au fost oprite. De aceea castelul a fost inaugurat abia pe 7 octombrie 1883. Langa castelul initial, arhitectul ceh Karel Liman a adaugat, intre 1896 - 1914, un castel mai mic cu 70 camere numit Pelisor.
Castelul Peles a fost construit din lemn, piatra, caramida si marmura. Stilul predominant este cel al Renasterii Germane insa se pot identifica si elemente ale stilurilor Renascentist Italian, Gotic, Baroc German si Francez Rococo.
Prin amenajarile de dupa 1900, resedinta a fost suprainaltata cu un etaj, de asemenea si turnul principal. In forma sa finala, cladirea cu o suprafata de 3200 mp, are de 160 de camere si peste 30 de bai. In cele 160 de incaperi ale sale castelul a adapostit una dintre cele mai importante colectii de tablouri din Europa si o bogata colectie de arme, cu peste 4000 de piese europene si orientale, din secolele XIV-XVII. Frumusetea si bogatia lemnariei sculptate si vitraliile colorate obtin pe drept admiratia vizitatorilor. Castelul Peles se viziteaza in procent de 35%.
Astazi, Castelul Peles este un muzeu cu colectii de picturi, sculpturi, armuri, covoare, mobila, tapiserii si multe alte obiecte valoroase. Patrimoniul artistic al castelului este divizat in mai multe categorii: decoratia din lemn, mobilierul, vitraliile, armele si colectia de arta plastica si decorativa.
1.2. Localizare
Castelul Peles este situat in Sinaia, pe Valea Prahovei, (la 44 km de Brasov si la 122 km de Bucuresti), pe drumul european E60 (DN1). Pe calea ferata exista numeroase trenuri care pleaca din Ploiesti sau Brasov cu destinatia Sinaia.
De curand a fost deschis publicului un tur extins care cuprinde atat etajul I, cat si mansarda I si II. Asa incat ramane un singur etaj (de altfel si ultimul) nedeschis publicului, etaj care serveste drept loc pentru depozitarea diferitelor obiecte, tablouri etc.
2. Analiza de marketing
2.1. Oferta Muzeului National Peles
Vizitatorii Muzeului National Peles pot alege dintr-o gama destul de variata de oferte in comparative cu alte castele deschise vizitelor. Ofertele practicate de muzeu se gasesc pe site-ul Castelului Peles, dar si in diferite articole sau pe site-urile din domeniu/agetiilor de turism.
Oferta castelului este prezentata pe site-ul acestuia. Prima oferta, care este accesibila tuturor persoanelor, cuprinde vizitarea parterului (spatiile istorice), denumita si "Expozitia de baza" care are o durata de 45 de minute, iar urmatoarele doua intintulate "Tur optional I" si "Tur optional II" cuprind vizitarea parterului (spatiile istorice) + etajul I (spatiile pentru oaspetii regali) cu un tur de 1 ora si 15 min, respectiv parter (spatiile istorice) + etaj I (spatiile pentru oaspetii regali) + etaj II (spatiile pentru suita regala) cu un tur de 2 ore. Grupurile de vizitatori se costituie din minim 20 de personae pentru vizitarea Castelului Peles si minim 10 persoane pentru vizitarea Castelului Pelisor, numai in acest fel putand beneficia de un ghid turistic, care le poate oferi informatii suplimentare vizitatorilor. Este important de mentionat ca pentru fiecare tur este precizata si ultima ora la care se poate intra. 
Periodic, managerii castelului fac anumite oferte vizitatorilor prin cumularea vizitarii celor doua castele: Peles si Pelisor. Ofertele variaza si in functie de anotimp pentru a atrage mai multi vizitatori in perioadele de cerere scazuta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketing Social - Politic Marketing Cultural - Muzeul National Peles.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!