Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 4829
Mărime: 103.92KB (arhivat)
Publicat de: Visarion Șerban
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. 1 Introducere 3
  2. 2 Despre firmă 4
  3. 2.1 Denumire, structură, misiune, activitate. 4
  4. 2.2 Angajaţi 5
  5. 2.3 Date financiare 5
  6. 3 Micromediul 8
  7. 3.1 Analiza furnizorilor 8
  8. 3.2 Analiza clienţilor 9
  9. 3.3 Analiza concurenţilor 9
  10. 3.4 Firma şi avantajele ei 10
  11. 4 Macromediul 11
  12. 4.1 Mediul demografic 11
  13. 4.2 Mediul economic 12
  14. 4.3 Mediul natural 14
  15. 4.4 Mediul tehnologic 14
  16. 4.5 Mediul politic 15
  17. 4.6 Mediul cultural 16
  18. 4.7 Analiza S.T.E.E.P. 16
  19. 5 Mixul de marketing 17
  20. 5.1 Politici de produs 17
  21. 5.2 Politici de preţ 20
  22. 5.3 Politici de distribuţie 20
  23. 5.4 Politici de promovare 21
  24. 6 Concluzii şi propuneri 22

Extras din proiect

1 Introducere

S.C. European Food S.A., o impresionantă investitie, realizată într-un areal cu totul deosebit şi având sediul central în Bihor, face parte din cel mai mare grup de companii alimentare est-europene şi este una dintre cele mai mari investiţii private din România.

Fraţii Micula au fondat în 1993 Grupul European Drinks ca societate româno-suedeză cu capital mixt. În prezent, Grupul include companiile European Drinks, European Food şi Scandic Distilleries.

“Consider că am avut puterea să schimbăm ceva în această regiune a ţării noastre, în special prin noile locuri de muncă create şi condiţiile de lucru pe care le-am oferit angajaţilor noştri. Prin dezvoltarea unui lanţ de producţie pentru produsele noastre în toată România, şi prin relaţiile cu peste 150.000 parteneri de afaceri am devenit o companie naţională puternică. Având legături de afaceri cu multe companii străine, European Drinks a devenit o companie internaţionala. Pe lângă toate acestea, am dezvoltat la Rieni, Ştei şi Sudrigiu trei dintre cele mai mari platforme industriale alimentare din Europa Centrală şi de Est".

"Cred că nu există efort suficient de mare atunci când rezultatul final este atât de generos: noi, o mână de oameni, am reuşit să demonstrăm într-un mod genial că lucrurile pot merge spre bine în această ţară, pentru că nu cunosc altă companie română cu o asemenea evoluţie deosebită. O evoluţie care a sfidat regula renunţării, un succes exemplar într-o perioadă de tranziţie economică reprezentând încă o mare încercare pentru fiecare om de afaceri privat."

2 Despre firmă

2.1 Denumire, structură, misiune, activitate.

European Food este o companie producătoare de alimente din România, parte a grupului European Drinks, din care mai fac parte firmele European Drinks și Scandic Distilleries. Compania produce chips-urile, biscuiții, cerealele, popcorn-ul și pernițele Viva, napolitanele Naty, alunele Olla, cerealele glazurate Rollo, biscuiții sărați Jack Pot, ketchup-ul și pasta de tomate Regal și pastele făinoase Pasta Di'Talia. De asemenea mai produce bere, snacksuri, și cereale pentru micul dejun.

Sediul central al firmei se află in judetul Bihor, Pantasesti 41, compania deținand și o fabrică de bere la Drăgănești. Aceasta a avut o cotă de aproximativ 9% pe piața berii, cu brandurile Burger și Servus, fiind lider pe segmentul berii la PET (octombrie 2008).

În octombrie 1999 a început construcţia platformei European Food, iniţial fiind ridicată o hală de 800mp destinată instalării primei linii de procesare. În ianuarie 2000 a început procesul de utilare cu echipamente ultraperformante pentru ca în luna iunie să fie efectuate primele probe tehnologice. Construirea unor noi linii tehnologice cu o suprafaţă totală de 9000mp a fost demarată în aprilie 2000 .

Primele produse ale firmei S.C. European Food S.A. au apărut pe piaţă în luna iulie a anului 2000. Exista deja pe piaţa românească produse ambalate în borcane pet de 350 ml, 500ml şi de 1000ml produse marca regal, codimente asortate, praf de îngheţată budincă, pudră de cacao, zahăr cristal praf de frişcă, maioneză, gemuri. În pungi sau pungi aluminizate se găsesc paste făinoase şi produse de mică patiserie (biscuiti, napolitane, snacks) fulgi de cereale.

Preview document

Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 1
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 2
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 3
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 4
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 5
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 6
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 7
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 8
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 9
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 10
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 11
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 12
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 13
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 14
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 15
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 16
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 17
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 18
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 19
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 20
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 21
Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Marketing - Studiu de Caz SC European Food SA.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Rolul Sistemelor Promoționale în Dinamizarea Activității Firmelor Exportatoare

CAP. I - Trăsături, structuri şi evoluţii ale comerţului exterior românesc O caracteristică definitorie a epocii contemporane o reprezintă...

Studiu de Caz Privind Activitatea de Marketing la SC Saff Trading SRL

INTRODUCERE Comerţul de gros este influenţat direct sau indirect de o serie de tendinţe din economia mondială, cum ar fi: globalizarea cererii şi...

Distribuție și Merchandising

Experienta educativa de la Universitatea Romano-Americana vine in sprijinul studentului cu invitatia de a parcurge impreuna drumul dificil catre...

Ai nevoie de altceva?