Marketingul Achizitiilor - Noptiere

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Alegerea locatiei.pag.2 
2. Descrierea produsului.pag.2
3. Mijloace de transport.pag.3 
4. Descrierea fluxului tehnologic.pag.4 
5. Determinarea necesarului de utilaje.pag.4
6. Determinarea necesarului de materii prime.pag.9
7. Detreminarea necesarului de angajati.pag.14
8. Calculatia costurilor .pag.17
9. Calculul amortizarilor.pag.25
10. Repartizarea cheltuielilor.pag.25
11. Cifra de afaceri si profitul .pag.27
12. Rentabilitatea.pag.27


Extras din proiect Cum descarc?

1. Alegerea locatiei
In alegerea amplasarii trebuie sa tinem cont de mai multi factori, cum ar fi:
- spatiu necesar pentru productie
- spatiu de depozitare
- accesul usor pentru autovehicule
- alte utilitati (curent, apa, canalizare)
In prima faza, am tinut cont de numarul de utilaje folosit pentru productie si de spatiu necesar lucrului. Astfel, am calculat spatiu total necesar utilajelor. Avem patru utilaje:
- masina de taiat pal
- masina de finisat
- masina de aplicat folie cant
- masina de dat gauri 
Spatiul necesar pentru aceste utilaje este de maxim 65m2 tinand cont si de spatiul necesar dintre utilaje. Pentru materii prime, materiale si produse finite vom avea nevoie de aproximativ 100 m2. Pentru personal, avem nevoie de grup sanitar (baie), vestiar de schimb si un birou de lucru, toate aceste insumand aproximativ 35 m2.
Insumand toate cele trei suprefete, vom avea nevoie de un spatiu de 200 m2.
Spatiul necesar a fost gasit dupa un studiu de piata, in care am cercetat mai multe zone din Roman, inclusiv pretul acestora. In urma cercetarii efectuate, am gasit o cladire de 210 m2, cladire pe strada Sucedava. In aceasta cladire a functionat pana acum cateva luni un atelier de lucru. Cladirea dispunea de toate facilitatile enumerate mai sus ( apa, canal, curent) fiind intr-o stare buna de functionare.
Cladirea mai dispunea si de o curte cu o suprafata de 60 m2. In urma negocierilor, s-a ajuns la un pret de vanzare de 800.000.000 lei. Negocierile au fost purtate direct cu proprietarul cladirii si a spatiului.
Contractul de vanzare - cumparare a fost incheiat intre SC. Didel SRL. in calitate de vanzator si SC. Casamob SRL. in calitate de cumparator. Intrarea in posesie a spatiului se facea de indata ce contractul a fost semnat de ambele parti, ulterior fiind achitata suma stabilita.
2. Descrierea produsului
Elemente componente
Elementele componente pe care ar trebui sa le aiba o noptiera de calitate (ma refer nu numai la material, dar si raport calitate/pret) au fost stabilite dupa o scurta observare a comportamentului cumparatorului de noptiere. Cumparatorul de rand doreste o noptiera cat mai simpla, dar care totodada sa fie si foarte utila.
Omul de rand nu este interesat de noptiere ce ating sume exorbitante, trecand chiar si de suma de 5.000.000. In acest caz, cumparatorul nu mai achizitioneaza noptiera pentru utilitatea ei, ci o cumpara pentru ornament, fiind mai mult un moft. Noptierele care ating sume de 5-6 milioane sau chiar mai mult pot fi la fel de utile ca cele de 1, 2 sau 3 milioane
Ne-am orientat pe construirea a trei modele de noptiere. De fapt, modelul este acelasi, numai ca difera marimile. Materialul folosit va fi pal-ul. Noptiera este simpla, cu usa frontala si cu un singur raft. Astfel, cumparatorul va avea acelasi grad de utilitate ca in cazul noptierelor scumpe, dar pretul va fi mult mai accesibil.
Primul model (tip A - mica ) va avea urmatoarele dimensiuni:
Latime: 26 cm
Lungime 28 cm
Inaltime 29 cm
Al doilea model (tip B - medie ):
Latime 39 cm
Lungime 42 cm
Inaltime 44 cm
Ultimul model (tip C - mare ):
Latime 52 cm
Lungime 56 cm
Inaltime 58 cm
Realizand aceste modele am vrut sa acoperim o gama cat mai larga de clienti, urmarind cerintele actuale de pe piata. De multe ori ( chiar din propria experienta) am observat ca in magazine se gasesc doar un anumit tip de noptiere, apropiat cu modelul mijlociu ca dimensiuni. Multe persoane s-au confruntat cu dificultati in alegerea noptierei, deoarece aceasta era ori prea mica, ori prea mare.
Dispunand de trei marimi diferite, am vrut sa inlaturam aceste neplaceri din randul cumparatorului. Astfel, indiferent de inaltimea patului, sau de preferinta clientului, firma noastra va putea face fata cu succes cerintelor de pe piata.
3. Mijloace de transport
In alegerea mijlocului de transport, am tinut cont in primul rand de volumul productiei prognozate, dar si de alti factori, cum ar fi capacitate de transport, consum, usurinta in deplasare, etc. Am mai tinut cont si de faptul ca materia prima ne este adusa la sediu de catre firma cu care am realizat contractul.
Astfel, ne-am decis sa achizitionam un microbuz cu capacitate de 3,5 tone, considerand ca este suficient pentru inceput. Din cauza pretului destul de ridicat ( aproximativ 20.000 euro) ) am optat pentru varianta second - hand .Piata auto studiata in acest caz a fost cea de la Bacau.
Cu toate ca am ales o masina SH, am cautat una cat mai noua si cu putini kilometri la bord, pentru a nu ne trezi cu surprize ulterior. Ne-am hotarat asupra unui furgon Iveco Daily 35C13V, cu o capacitate de 3,5 tone, fabricat in 2003, vama achitata, inmatriculat in martie 2006, avand 95.000 km la bord si un volum util de 17 mc.Puterea dezvoltata de acest motor este de 96 cp iar consumul mixt declarat de producator este de 11 L/100 km. Din punct de vedere al soferului este o masina, dar din punct de vedere al proprietarului este un camion. Pe scurt, agil, confortabil si rapid ca o masina, robust si productiv ca un camion, Daily a fost creat pentru a satisface cerinsele oricarui tip de afacere, indiferent de cine se afla la volan. Spre deosebire de concurentii sai derivati din autoturisme, Daily este un vehicul derivat din camion.
Pretul cerut de proprietar era de 15.500 euro. In urma negocierilor purtate cu acesta, s-a ajuns la un pret de 500.000.000 lei ( aproximativ 13.888 euro ). Tinand cont ca un furgon Iveco Daily nou este 20.000 de euro, am considerat pretul obtinut drept fiind un pret bun.Dupa intocmirea actului de vanzare - cumparare, respectiv achitarea sumei de bani am intrat in posesia mijlocului de transport.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul Achizitiilor - Noptiere.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!