Marketingul achizițiilor - noptiere

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 29 în total
Cuvinte : 5001
Mărime: 126.54KB (arhivat)
Publicat de: Dimitrina Bălan
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Sabina Funar

Cuprins

  1. 1. Alegerea locaţiei.pag.2
  2. 2. Descrierea produsului.pag.2
  3. 3. Mijloace de transport.pag.3
  4. 4. Descrierea fluxului tehnologic.pag.4
  5. 5. Determinarea necesarului de utilaje.pag.4
  6. 6. Determinarea necesarului de materii prime.pag.9
  7. 7. Detreminarea necesarului de angajaţi.pag.14
  8. 8. Calculaţia costurilor .pag.17
  9. 9. Calculul amortizărilor.pag.25
  10. 10. Repartizarea cheltuielilor.pag.25
  11. 11. Cifra de afaceri şi profitul .pag.27
  12. 12. Rentabilitatea.pag.27

Extras din proiect

1. Alegerea locaţiei

În alegerea amplasării trebuie să ţinem cont de mai mulţi factori, cum ar fi:

- spaţiu necesar pentru producţie

- spaţiu de depozitare

- accesul uşor pentru autovehicule

- alte utilităţi (curent, apă, canalizare)

În prima fază, am ţinut cont de numărul de utilaje folosit pentru producţie şi de spaţiu necesar lucrului. Astfel, am calculat spaţiu total necesar utilajelor. Avem patru utilaje:

- maşină de tăiat pal

- maşină de finisat

- maşină de aplicat folie cant

- maşină de dat găuri

Spaţiul necesar pentru aceste utilaje este de maxim 65m² ţinând cont şi de spaţiul necesar dintre utilaje. Pentru materii prime, materiale şi produse finite vom avea nevoie de aproximativ 100 m². Pentru personal, avem nevoie de grup sanitar (baie), vestiar de schimb şi un birou de lucru, toate aceste însumând aproximativ 35 m².

Însumând toate cele trei suprefeţe, vom avea nevoie de un spaţiu de 200 m².

Spaţiul necesar a fost găsit după un studiu de piaţă, în care am cercetat mai multe zone din Roman, inclusiv preţul acestora. În urma cercetării efectuate, am găsit o clădire de 210 m², clădire pe strada Sucedava. În această clădire a funcţionat până acum câteva luni un atelier de lucru. Clădirea dispunea de toate facilităţile enumerate mai sus ( apă, canal, curent) fiind într-o stare bună de funcţionare.

Clădirea mai dispunea şi de o curte cu o suprafaţă de 60 m². În urma negocierilor, s-a ajuns la un preţ de vânzare de 800.000.000 lei. Negocierile au fost purtate direct cu proprietarul clădirii şi a spaţiului.

Contractul de vânzare – cumpărare a fost încheiat între SC. Didel SRL. în calitate de vânzător şi SC. Casamob SRL. în calitate de cumpărător. Intrarea în posesie a spaţiului se facea de îndată ce contractul a fost semnat de ambele părţi, ulterior fiind achitată suma stabilită.

2. Descrierea produsului

Elemente componente

Elementele componente pe care ar trebui să le aibă o noptieră de calitate (mă refer nu numai la material, dar şi raport calitate/preţ) au fost stabilite după o scurtă observare a comportamentului cumpărătorului de noptiere. Cumpărătorul de rând doreşte o noptieră cât mai simplă, dar care totodadă să fie şi foarte utilă.

Omul de rând nu este interesat de noptiere ce ating sume exorbitante, trecând chiar şi de suma de 5.000.000. În acest caz, cumpărătorul nu mai achiziţionează noptiera pentru utilitatea ei, ci o cumpără pentru ornament, fiind mai mult un moft. Noptierele care ating sume de 5-6 milioane sau chiar mai mult pot fi la fel de utile ca cele de 1, 2 sau 3 milioane

Ne-am orientat pe construirea a trei modele de noptiere. De fapt, modelul este acelaşi, numai că diferă mărimile. Materialul folosit va fi pal-ul. Noptiera este simplă, cu uşă frontală şi cu un singur raft. Astfel, cumpărătorul va avea acelaşi grad de utilitate ca în cazul noptierelor scumpe, dar preţul va fi mult mai accesibil.

Primul model (tip A - mică ) va avea următoarele dimensiuni:

Lăţime: 26 cm

Lungime 28 cm

Înălţime 29 cm

Al doilea model (tip B - medie ):

Lăţime 39 cm

Lungime 42 cm

Înălţime 44 cm

Ultimul model (tip C – mare ):

Lăţime 52 cm

Lungime 56 cm

Înălţime 58 cm

Realizănd aceste modele am vrut să acoperim o gamă cât mai largă de clienţi, urmărind cerinţele actuale de pe piaţă. De multe ori ( chiar din propria experienţă) am observat că în magazine se găsesc doar un anumit tip de noptiere, apropiat cu modelul mijlociu ca dimensiuni. Multe persoane s-au confruntat cu dificultăţi în alegerea noptierei, deoarece aceasta era ori prea mică, ori prea mare.

Dispunând de trei mărimi diferite, am vrut să înlăturăm aceste neplăceri din rândul cumpărătorului. Astfel, indiferent de înălţimea patului, sau de preferinţa clientului, firma noastră va putea face faţă cu succes cerinţelor de pe piaţă.

3. Mijloace de transport

În alegerea mijlocului de transport, am ţinut cont în primul rând de volumul producţiei prognozate, dar şi de alţi factori, cum ar fi capacitate de transport, consum, uşurinţa în deplasare, etc. Am mai ţinut cont şi de faptul că materia primă ne este adusă la sediu de către firma cu care am realizat contractul.

Astfel, ne-am decis să achiziţionăm un microbuz cu capacitate de 3,5 tone, considerând că este suficient pentru început. Din cauza preţului destul de ridicat ( aproximativ 20.000 euro) ) am optat pentru varianta second – hand .Piaţa auto studiată în acest caz a fost cea de la Bacău.

Cu toate că am ales o maşină SH, am căutat una cât mai nouă şi cu puţini kilometri la bord, pentru a nu ne trezi cu surprize ulterior. Ne-am hotărât asupra unui furgon Iveco Daily 35C13V, cu o capacitate de 3,5 tone, fabricat în 2003, vama achitată, înmatriculat în martie 2006, având 95.000 km la bord şi un volum util de 17 mc.Puterea dezvoltată de acest motor este de 96 cp iar consumul mixt declarat de producător este de 11 L/100 km. Din punct de vedere al şoferului este o maşină, dar din punct de vedere al proprietarului este un camion. Pe scurt, agil, confortabil şi rapid ca o maşină, robust şi productiv ca un camion, Daily a fost creat pentru a satisface cerinşele oricărui tip de afacere, indiferent de cine se află la volan. Spre deosebire de concurenţii săi derivaţi din autoturisme, Daily este un vehicul derivat din camion.

Preţul cerut de proprietar era de 15.500 euro. În urma negocierilor purtate cu acesta, s-a ajuns la un preţ de 500.000.000 lei ( aproximativ 13.888 euro ). Ţinând cont că un furgon Iveco Daily nou este 20.000 de euro, am considerat preţul obţinut drept fiind un preţ bun.După întocmirea actului de vânzare – cumpărare, respectiv achitarea sumei de bani am intrat în posesia mijlocului de transport.

Preview document

Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 1
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 2
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 3
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 4
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 5
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 6
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 7
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 8
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 9
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 10
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 11
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 12
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 13
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 14
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 15
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 16
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 17
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 18
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 19
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 20
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 21
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 22
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 23
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 24
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 25
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 26
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 27
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 28
Marketingul achizițiilor - noptiere - Pagina 29

Conținut arhivă zip

  • Marketingul Achizitiilor - Noptiere.doc

Ai nevoie de altceva?