Marketingul ca Stiinta. Functiile Marketingului

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I.
1. Evolutia Marketingului ca stiinta.
1.1.Notiune de Marketing. Evolutia Marketingului ca stiinta 5
1.2.Rolul si importanta Marketingului Interactiunea cu alte stiinte 6
1.3.Domenii de aplicare a Marketingului 7
Capitolul II.
1. Aplicarea functiilor marketing pentru realizarea 
scopurilor propuse 8
1.1.Investigarea pietei, a nevoilor de utilizare sau de consum 8
1.2.Imbunatatirea permanenta a capacitatii de adaptare
a intreprinderii la cerintele mediului sau de piata 11
1.3.Satisfacere in conditii superioare a nevoilor de consum 12
1.4.Maximizarea eficientei economice (a profitului) 13
2. Functiile marketingului 14
Concluzie 18 
Bibliografie 19


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere.
Marketingul constituie un mod de gandire si actiune , o noua conceptie asupra desfasurarii activitatii economice, potrivit careia, orice activitate economica urmareste satisfacerea cerintelor consumatorilor.
Termenul de marketing trebuie inteles in sensul modern de satisfacere a nevoilor consumatorilor, si nu in sensul vechi, acela de a vinde. Se poate vorbi de optica prin care agentul economic nu isi propune doar optimizarea productiei si a vanzarilor, studierea nevoilor si asteptarii clientelei pentru a-si orienta activitatea potrivit exigentelor acestora.
Satisfacerea nevoilor consumatorului este elementul cheie al activitatii de marketing deoarece vanzarile unei firme depind de clientii acesteia. Este mult mai costisitoare atragerea de noi clienti decat pastrarea celor vechi, iar secretul fidelititii lor depinde de satisfacerea acestor nevoi.
"Desi este suficient un semestru pentru a invata ce este merketingul, este nevoie de o viata intreaga pentru al aplica cu succes. Experienta a demonstrat ca aspectele ce tin de marketing nu pot fi exprimate in cifre, asa cum este cazul celor din sfera productiei sau cea financiar contabila. Aici activeaza preponderant elemente ce tin de psihologie" (Philip Kotler).
Clientii de azi sunt asaltati de o multime de produse, marci si preturi. Managerii trebuie sa raspunda la o intrebare esentiala: "Cum aleg clientii un anumit produs?". Defapt, clientii aleg oferta care le asigura valoarea cea mai mare fiind influentati de costuri, cunostinte, mobilitate si venit. Isi formeaza anumite asteptari pe care le compara apoi cu valoarea obtinuta din consumarea produsului.
Managerii firmelor, toti angajatii trebuie sa aiba o mentalitate de marketing. Managerii firmelor trebuie sa inteleaga bine notiunile de valoare pentru client si satisfactia clientului. Este foarte important ca firma sa respecte si sa implementeze functiile marketingului. Punctul de plecare al activitatii de marketing il constituie investigarea pietei a nevoilor de consum. Cea de adoua functie, functia mijloc, se materializeaza in capacitatea firmei de a se adapta la cerintele mediului sau de piata. Scopul activitatii oricarei intreprinderi intr-o economie de piata il constituie satisfacerea superioara a nevoilor consumatorului si maximizarea profitului, functie obiectiv al marketingului. Se aduce importanta hotaratoare a aplicarii functiei marketingului in activitatea firmelor 
In aceasta lucrare de curs am prezentat ce este marketingul ca stiinta , apoi functiile marketingului sub aspect teoretic iar pe baza unui studiu de caz implementarea functiilor marketingului in cadrul firmei SC. ADORIANIS SRL. 
Proiectul este structurat pe trei capitole:
- capitolul I: Evolutia marketingului ca stiinta. 
- capitolul II:Aplicarea functilor de marketing pentru realizarea scopurilor propuse.
Functiile marketingului.
o investigarea pietei, a nevoilor de consum si/sau de utilizare, considerata ca functie premisa
o adaptarea continua a intreprinderii la schimbarile cerintelor si a mediului pietei pe care actioneaza
o satisfacerea superioara a nevoilor de consum sau de utilizare
o maximizarea eficientei economice (profitului).
CAPITOLUL I
EVOLUTIA MARKETINGULUI CA STIINTA.
1.1.Notiune de marketing. Evolutia marketingului ca stiinta.
Definitia ,,Asociatiei Americane de Marketing" (difinitia clasica)- prin Marketing se intelege realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator. 
Definitia lui Ph. Kotler - Marketing este activitatea umana orientata in directia satisfacerii nevoilor si dorintelor prin intermediul procesului schimbului.
In conceptul lui Ph. Kotler se includ urmatoarele definitii - nevoi, dorinte, cereri, produse, tranzactii, piata.
Marketingul isi are originea in faptul ca oamenii manifesta anumite nevoi si dorinte. Atunci cand exista mai multe produse care pot satisface o anumita nevoie, alegerea unuia dintre ele este determinata de conceptele de valoare, cost si satisfactie. In epoca moderna cea mai mare parte a acestor produse se obtine prin schimb, iar totalitatea actiunilor prin care se realizeaza schimburile potentiale fac obiectul marketingului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul ca Stiinta. Functiile Marketingului.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!