Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 4653
Mărime: 170.86KB (arhivat)
Publicat de: Ioanina Savu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dragan Ana.
Facultatea Inginerie și Management în Electronică și Telecomunicații. Catedra Sisteme și Rețele de Comunicații Optoelectronice.

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul I.
  3. 1. Evoluția Marketingului ca știință.
  4. 1.1.Noțiune de Marketing. Evoluția Marketingului ca știință 5
  5. 1.2.Rolul și importanța Marketingului Interacțiunea cu alte științe 6
  6. 1.3.Domenii de aplicare a Marketingului 7
  7. Capitolul II.
  8. 1. Aplicarea funcţiilor marketing pentru realizarea
  9. scopurilor propuse 8
  10. 1.1.Investigarea pieţei, a nevoilor de utilizare sau de consum 8
  11. 1.2.Îmbunătăţirea permanentă a capacităţii de adaptare
  12. a întreprinderii la cerinţele mediului său de piaţă 11
  13. 1.3.Satisfacere în condiţii superioare a nevoilor de consum 12
  14. 1.4.Maximizarea eficienţei economice (a profitului) 13
  15. 2. Funcțiile marketingului 14
  16. Concluzie 18
  17. Bibliografie 19

Extras din proiect

Introducere.

Marketingul constituie un mod de gândire şi acţiune , o nouă concepţie asupra desfăşurării activităţii economice, potrivit căreia, orice activitate economică urmăreşte satisfacerea cerinţelor consumatorilor.

Termenul de marketing trebuie înţeles în sensul modern de satisfacere a nevoilor consumatorilor, şi nu în sensul vechi, acela de a vinde. Se poate vorbi de optică prin care agentul economic nu îşi propune doar optimizarea producţiei şi a vânzărilor, studierea nevoilor şi aşteptării clientelei pentru a-şi orienta activitatea potrivit exigenţelor acestora.

Satisfacerea nevoilor consumatorului este elementul cheie al activităţii de marketing deoarece vânzările unei firme depind de clienţii acesteia. Este mult mai costisitoare atragerea de noi clienţi decât păstrarea celor vechi, iar secretul fidelitîţii lor depinde de satisfacerea acestor nevoi.

“Deşi este suficient un semestru pentru a învăţa ce este merketingul, este nevoie de o viaţă întreagă pentru al aplica cu succes. Experienţa a demonstrat că aspectele ce ţin de marketing nu pot fi exprimate în cifre, aşa cum este cazul celor din sfera producţiei sau cea financiar contabilă. Aici activează preponderant elemente ce ţin de psihologie” (Philip Kotler).

Clienţii de azi sunt asaltaţi de o mulţime de produse, mărci şi preţuri. Managerii trebuie să răspundă la o întrebare esenţială: “Cum aleg clienţii un anumit produs?”. Defapt, clienţii aleg oferta care le asigură valoarea cea mai mare fiind influenţaţi de costuri, cunoştinţe, mobilitate şi venit. Îşi formează anumite aşteptări pe care le compară apoi cu valoarea obţinută din consumarea produsului.

Managerii firmelor, toţi angajaţii trebuie să aibă o mentalitate de marketing. Managerii firmelor trebuie să înţeleagă bine noţiunile de valoare pentru client şi satisfacţia clientului. Este foarte important ca firma să respecte şi să implementeze funcţiile marketingului. Punctul de plecare al activităţii de marketing îl constituie investigarea pieţei a nevoilor de consum. Cea de adoua funcţie, funcţia mijloc, se materializează în capacitatea firmei de a se adapta la cerinţele mediului său de piaţă. Scopul activităţii oricărei întreprinderi într-o economie de piaţă îl constituie satisfacerea superioară a nevoilor consumatorului şi maximizarea profitului, funcţie obiectiv al marketingului. Se aduce importanţa hotărâtoare a aplicării funcţiei marketingului în activitatea firmelor

În această lucrare de curs am prezentat ce este marketingul ca știință , apoi funcţiile marketingului sub aspect teoretic iar pe baza unui studiu de caz implementarea funcţiilor marketingului în cadrul firmei SC. ADORIANIS SRL.

Proiectul este structurat pe trei capitole:

- capitolul I: Evoluția marketingului ca știință.

- capitolul II:Aplicarea funcților de marketing pentru realizarea scopurilor propuse.

Funcţiile marketingului.

• investigarea pieţei, a nevoilor de consum şi/sau de utilizare, considerată ca funcţie premisă

• adaptarea continuă a întreprinderii la schimbările cerinţelor şi a mediului pieţei pe care acţionează

• satisfacerea superioară a nevoilor de consum sau de utilizare

• maximizarea eficienţei economice (profitului).

CAPITOLUL I

EVOLUȚIA MARKETINGULUI CA ȘTIINȚĂ.

1.1.Noțiune de marketing. Evoluția marketingului ca știința.

Definiția „Asociației Americane de Marketing” (difiniția clasica)- prin Marketing se înțelege realizarea activitaților economice care dirijeaza fluxul bunurilor și serviciilor de la producator la consumator.

Definitia lui Ph. Kotler - Marketing este activitatea umana orientata in directia satisfacerii nevoilor si dorintelor prin intermediul procesului schimbului.

In conceptul lui Ph. Kotler se includ urmatoarele definitii – nevoi, dorinte, cereri, produse, tranzactii, piata.

Marketingul îşi are originea în faptul că oamenii manifestă anumite nevoi şi dorinţe. Atunci când există mai multe produse care pot satisface o anumită nevoie, alegerea unuia dintre ele este determinată de conceptele de valoare, cost şi satisfacţie. În epoca modernă cea mai mare parte a acestor produse se obţine prin schimb, iar totalitatea acţiunilor prin care se realizează schimburile potenţiale fac obiectul marketingului.

Preview document

Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 1
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 2
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 3
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 4
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 5
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 6
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 7
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 8
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 9
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 10
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 11
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 12
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 13
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 14
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 15
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 16
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 17
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 18
Marketingul ca stiință. funcțiile marketingului - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Marketingul ca Stiinta. Functiile Marketingului.docx

Alții au mai descărcat și

Piața firmei

ARGUMENT Într-un mediu concurenţial şi instabil, informaţia este de o importanţă covarşitoare, de aceea orice agent economic trebuie să fie...

Publicitatea

I.Publicitatea - concept si realizare Publicitatea este unul dintre cele 5 instumente importante folosite de firme pentru orientarea...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Marketing - Curs

BAZELE MARKETINGULUI 1.1. Definirea conceptului de marketing Termenul „marketing” provine de la verbul de origine anglo-saxonă „to market”, care...

Te-ar putea interesa și

Prezentarea politicii de promovare a unei societăți

INTRODUCERE Lucrarea prezintă, în partea teoretică, conceptul general de marketing, marketingul ca o componentă de bază a mediului economic, ce...

Politica de Distribuție

Introducere Această lucrare a fost elaborată cu scopul de a-mi servi pentru susţinerea lucrării de licenţă, tema aleasă de mine este studierea...

Promovarea pastelor făinoase în cadrul societatii. Grupul Loulis - Romanian Flour Mills Loulis SA

INTRODUCERE Tema prezentată, “Promovarea produselor din cadrul Roumanian Flour Mills Loulis S.A.”, doreşte să evidenţieze produsele şi modalitatea...

Analiza și previziunea vânzărilor la SC Vrancart SA

Capitolul I: CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND PREVIZIUNILE ECONOMICE. 1.1. Stiinta previziunii economice Un atribut al managementului economic în...

Conceptul de marketing la firma SC Wadis LMC SRL

CAPITOLUL I Conceptul de Marketing 1.1 Definirea conceptului de marketing Termenul „marketing” provine de la verbul de origine anglo-saxona „to...

Estetica și Exprimarea unui Magazin

I. INTRODUCERE Punctul de vânzare se poate defini ca fiind locul de vânzare permanent în care pătrunde clientul şi unde el îşi efectuează...

Universalitatea Marketingului

CAPITOLUL I UNIVERSALITATEA MARKETINGULUI Difuzarea larga a marketingului în cele mai diverse domenii ale activitatii umane îi scoate în...

Plan de Afaceri SC Matrox SRL

A. Date de identificare a societatii comerciale 1. Numele firmei: SC Matrox SRL 2. Sediul: Galati, str. Traian, nr. 444, tel. 0236456891 3....

Ai nevoie de altceva?