Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 33 în total
Cuvinte : 13310
Mărime: 67.32KB (arhivat)
Publicat de: Radu Tudorache
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Rusu Adrian

Cuprins

  1. INTRODUCERE 4
  2. CAPITOLUL 1. ASPECTE TEORETICE PRIVIND MARKETINGUL ÎN SERVICIILE FINANCIAR- BANCARE 5
  3. 1.1. Marketingul în sectorul financiar-bancar 5
  4. 1.2. Particularităţi ale componentelor mixului de marketing în domeniul bancar 6
  5. 1.3. Mixul de marketing în sectorul bancar 10
  6. CAPITOLUL 2. CONŢINUTUL ACTIVITĂŢII BANCARE 13
  7. 2.1. Organizarea funcţională a unei bănci 13
  8. 2.2. Principalele operaţiuni bancare 14
  9. 2.3. Oferta băncilor în materie de produse derivate 17
  10. 2.4. Produse şi tehnici de creditare 19
  11. 2.5. Produsele şi tehnicile bancare de investiţii 22
  12. 2.5.1. Conţinutul investiţiilor bancare 22
  13. 2.5.2. Eficienţa activităţii bancare de investiţii 23
  14. 2.5.4. Banca de investiţii 25
  15. 2.5.5. Produsele şi serviciile băncilor de investiţii 26
  16. 2.6. Produse bancare moderne 27
  17. 2.6.1. Scrisoarea de garanţie bancară 27
  18. 2.6.2. Scontarea 28
  19. 2.6.3. Cardul – instrument modern de plată 29
  20. 2.6.4. Creditele direcţionate 30
  21. 2.7. Titlurile de credit 30
  22. 2.7.1. Cambia 31
  23. 2.7.2. Biletul la ordin 33
  24. CAPITOLUL 3. POLITICILE MIXULUI DE MARKETING 35
  25. 3.1. Politica de produs 35
  26. 3.2. Politica de preţ 37
  27. 3.3. Politica de distribuţie 38
  28. 3.4. Politica de promovare a serviciilor financiar-bancare 39
  29. 3.4.1. Publicitatea 39
  30. 3.4.2. Relaţiile publice 40
  31. 3.4.3. Promovarea vânzărilor 41
  32. 3.4.4. Vânzarea personalizată 41

Extras din proiect

CAPITOLUL 1.

ASPECTE TEORETICE PRIVIND MARKETINGUL

ÎN SERVICIILE FINANCIAR- BANCARE

1.1. Marketingul în sectorul financiar-bancar

Un sector al economiei naţionale, având ca obiect relaţiile desfăşurate în legătură cu mobilizarea resurselor băneşti, existente în este cel financiar-bancar, apărut şi dezvoltat în cadrul procesului de diviziune şi specializare a muncii umane.

La cea de-A Cincea Întâlnire Europeană de Marketing Financiar, organizată la Geneva, Philip Kotler afirma că se pot considera cinci faze succesive ale marketingului bancar, şi anume :

Constituirea marketingului financiar-bancar ca domeniu specializat al marketingului s-a realizat în urma unei evoluţii marcate de preluarea şi adaptarea unor concepte, afirmate mai întâi în cadrul bunurilor şi a altor categorii de servicii pe baza unor asemănari care caracterizează producerea şi livrarea acestora, dar şi a deosebirilor care le separă.

În consecinţă, marketingul financiar-bancar reflectă o evoluţie incluzând trei componente esenţiale, care luate împreună, alcătuiesc conţinutul său definitoriu.

a) Esenţa marketingului, comună bunurilor şi serviciilor, exprimată într-o filosofie al cărei element fundamental este reprezentat de orientarea spre piaţă a tuturor acţiunilor firmei, prin utilizarea unui instrumentar ştiinţific şi desfăşurarea unui set de activităţi specifice îşi găseşte o deplină confirmare şi în domeniul financiar-bancar.

b) Prin conţinut şi caracteristici, activităţile financiar bancare fac parte din sfera mai largă a seviciilor , grupate într-un sector distinct al economiei naţionale, cel terţiar , care are la bază cunoscuta clasificare sectorială, propusă şi perfecţionată de Allan Fisher, Colin Clark şi Jean Fourastie.

Elementele de diferenţiere ale sectorului s-au reflectat în separarea şi delimitarea unui domeniu distinct al marketingului, cel de marketingul serviciilor

c) Deşi comune tuturor serviciilor, cele trei componente se regăsesc, în formă modificată în cadrul serviciilor financiar-bancare. O astfel de formă specifică se constituie în cea de-a treia componentă definitorie a marketingului financiar-bancar.

Marketingul financiar-bancar pune în centru preocuprilor sale, relaţiile desfăşurate în legătură cu mobilizarea şi utilizarea resurselor băneşti existente în economie, abordate în conformitate cu filosofia, metodele şi instrumentul ştiinţific specific.

Marketingul serviciilor financiar-bancare este aplicat la nivel microeconomic, fiind specific societăţilor comerciale în al căror obiect de activitate sunt incluse relaţiile întreţinute cu diverşi agenţi de piaţă legate de colectarea şi utilizarea disponibilităţilor băneşti apărute în sfera economice. Societăţile comerciale financiare apar în cazul acestor relaţii în calitate de prestatori de servicii.

Rolul marketingului în activitatea financiar-bancară este reflectat de funcţiile obiectiv şi scop ale marketingului în general, ale marketingului serviciilor, în special, sintetizate astfel:

a) maximizarea profitului

b) satisfacerea nevoilor

c) reducerea decalajului dintre serviciile oferite şi serviciile prestate de o parte şi între cele aşteptate şi receptate, pe de altă parte.

Un astfel de rol, care justifică de fapt apariţia şi dezvoltare marketingului, este impus de dezvoltarea de ansamblu a societăţii, care în anumite condiţii a condus la modificarea raporturilor tradiţionale dintre producţie şi consum. El se regăseşte şi în domeniul financiar bancar fiind datorat unor dereglări ale raporturilor instituţiilor cu mediul, dereglări care suntreflectate în mod negativ în cadrul celor mai importante componente ale sectorului: lichiditatea financiar-bancară, riscul, relaţiile cu clientela, etc.

1.2. Particularităţi ale componentelor mixului de marketing în domeniul bancar

1) Caracteristici ale produselor şi serviciilor financiar bancare

Serviciile financiar bancare se pot defini ca activităţi, beneficii şi satisfacţii, legate de vânzarea şi cumpărarea de bani, care oferă valoare financiară utilizatorilor şi clienţilor.

Produsele şi serviciile financiare se particularizează de sfera bunurilor şi a celorlalte servicii prin caracteristici distinctive:

- intangibilitatea – serviciile bancare şi de asigurări se adreseaza unor nevoi generale, fără să difere în mod semnificativ de la o instituţie la alta, ceea ce determină dependenţa acestora de imaginea şi mesajul pe care le transmit publicului. În această situaţie, marketingul are un rol esenţial, pentru că un produs bancar, cum ar fi creditul, nu poate da cumpărătorului senzaţia că poate fi atins, gustat, mirosit, văzut sau auzit;

Preview document

Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 1
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 2
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 3
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 4
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 5
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 6
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 7
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 8
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 9
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 10
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 11
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 12
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 13
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 14
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 15
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 16
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 17
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 18
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 19
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 20
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 21
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 22
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 23
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 24
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 25
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 26
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 27
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 28
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 29
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 30
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 31
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 32
Marketingul în Serviciile Financiar-Bancare - Pagina 33

Conținut arhivă zip

  • Marketingul in Serviciile Financiar-Bancare.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza Mixului de Marketing BRD

INTRODUCERE Problematica studiată În prezenta lucrare intitulată „Mixul de marketing bancar la BRD Mediaş” s-a realizat Studiul de caz pentru...

BRD - Mediul de Marketing

INTRODUCERE În cadrul sectorului financiar, băncile joacă un rol crucial, fiind un sistem indispensabil al sectorului economic fără de care...

Marketingul Serviciilor BRD - Groupe Societe Generale

Capitolul 1 Mediul de afaceri al bancii 1.1 Aspecte generale Marketingul are în centrul preocuparilor mediul, întregul sau demers urmarind...

Marketing Bancar

Introducere Acestă lucrare prezintă caracteristicile sistemului bancar românesc precum şi noţiunile generale atât ale produselor cât şi ale...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Marketing Financiar-Bancar

CAPITOLUL I MARKETINGUL FINANCIAR-BANCAR. DELIMITĂRI CONCEPTUALE 1.1. Conceptul de marketing bancar Termenul de marketing este foarte utilizat...

Te-ar putea interesa și

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare

INTRODUCERE Această lucrare are la bază analiza marketingul serviciilor bancare Marketingul serviciilor, ca domeniu distinct al marketingului...

Analiza Mixului de Marketing BRD

INTRODUCERE Problematica studiată În prezenta lucrare intitulată „Mixul de marketing bancar la BRD Mediaş” s-a realizat Studiul de caz pentru...

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Studiu de Caz pentru MKB Nextebank

CAPITOLUL I: INTRODUCERE ÎN MARKETINGUL SERVICIILOR 1.1 Conţinutul serviciilor Din perspectiva economiştilor serviciile sunt asemenea unui sistem...

Marketingul Serviciilor Financiar - Bancare

Marketingul in industria serviciilor si , in particular , in cazul serviciilor financiar-bancare , a devenit in ultimii zece ani din ce in ce mai...

Mixul de Marketing în Sectorul financiar-bancar

Introducere Mixul de marketing se defineşte ca fiind un ansamblu de instrumente tactice de marketing, controlabile pe care firma le combină cu...

Importanța marketingului bancar

Fundamentele teoretice ale marketingului bancar 1.1. Conceptul de marketing bancar Marketingul bancar poate fi definit ca totalitatea actiunilor...

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare la BancPost

CAPITOLUL I PARTICULARITĂŢI ALE MARKETINGULUI SERVICIILOR ANALIZA CONCURENŢEl ÎN SECTORUL FINANCIAR-BANCAR O serie de restricţii ale pieţei se...

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Mixul de Marketing în Sectorul Bancar

Capitolul 1. Marketingul Financiar Bancar .Delimitări Conceptuale Civilizaţia financiară a ultimelor doua decenii ne-a pus in fata unei avalanşe...

Ai nevoie de altceva?