Marketingul in Serviciile Financiar-Bancare

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL 1. ASPECTE TEORETICE PRIVIND MARKETINGUL IN SERVICIILE FINANCIAR- BANCARE 5
1.1. Marketingul in sectorul financiar-bancar 5
1.2. Particularitati ale componentelor mixului de marketing in domeniul bancar 6
1.3. Mixul de marketing in sectorul bancar 10
CAPITOLUL 2. CONTINUTUL ACTIVITATII BANCARE 13
2.1. Organizarea functionala a unei banci 13
2.2. Principalele operatiuni bancare 14
2.3. Oferta bancilor in materie de produse derivate 17
2.4. Produse si tehnici de creditare 19
2.5. Produsele si tehnicile bancare de investitii 22
2.5.1. Continutul investitiilor bancare 22
2.5.2. Eficienta activitatii bancare de investitii 23
2.5.4. Banca de investitii 25
2.5.5. Produsele si serviciile bancilor de investitii 26
2.6. Produse bancare moderne 27
2.6.1. Scrisoarea de garantie bancara 27
2.6.2. Scontarea 28
2.6.3. Cardul - instrument modern de plata 29
2.6.4. Creditele directionate 30
2.7. Titlurile de credit 30
2.7.1. Cambia 31
2.7.2. Biletul la ordin 33
CAPITOLUL 3. POLITICILE MIXULUI DE MARKETING 35
3.1. Politica de produs 35
3.2. Politica de pret 37
3.3. Politica de distributie 38
3.4. Politica de promovare a serviciilor financiar-bancare 39
3.4.1. Publicitatea 39
3.4.2. Relatiile publice 40
3.4.3. Promovarea vanzarilor 41
3.4.4. Vanzarea personalizata 41


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1. 
ASPECTE TEORETICE PRIVIND MARKETINGUL
IN SERVICIILE FINANCIAR- BANCARE
1.1. Marketingul in sectorul financiar-bancar
Un sector al economiei nationale, avand ca obiect relatiile desfasurate in legatura cu mobilizarea resurselor banesti, existente in este cel financiar-bancar, aparut si dezvoltat in cadrul procesului de diviziune si specializare a muncii umane.
La cea de-A Cincea Intalnire Europeana de Marketing Financiar, organizata la Geneva, Philip Kotler afirma ca se pot considera cinci faze succesive ale marketingului bancar, si anume :
Constituirea marketingului financiar-bancar ca domeniu specializat al marketingului s-a realizat in urma unei evolutii marcate de preluarea si adaptarea unor concepte, afirmate mai intai in cadrul bunurilor si a altor categorii de servicii pe baza unor asemanari care caracterizeaza producerea si livrarea acestora, dar si a deosebirilor care le separa.
In consecinta, marketingul financiar-bancar reflecta o evolutie incluzand trei componente esentiale, care luate impreuna, alcatuiesc continutul sau definitoriu.
a) Esenta marketingului, comuna bunurilor si serviciilor, exprimata intr-o filosofie al carei element fundamental este reprezentat de orientarea spre piata a tuturor actiunilor firmei, prin utilizarea unui instrumentar stiintific si desfasurarea unui set de activitati specifice isi gaseste o deplina confirmare si in domeniul financiar-bancar.
b) Prin continut si caracteristici, activitatile financiar bancare fac parte din sfera mai larga a seviciilor , grupate intr-un sector distinct al economiei nationale, cel tertiar , care are la baza cunoscuta clasificare sectoriala, propusa si perfectionata de Allan Fisher, Colin Clark si Jean Fourastie.
Elementele de diferentiere ale sectorului s-au reflectat in separarea si delimitarea unui domeniu distinct al marketingului, cel de marketingul serviciilor 
c) Desi comune tuturor serviciilor, cele trei componente se regasesc, in forma modificata in cadrul serviciilor financiar-bancare. O astfel de forma specifica se constituie in cea de-a treia componenta definitorie a marketingului financiar-bancar.
Marketingul financiar-bancar pune in centru preocuprilor sale, relatiile desfasurate in legatura cu mobilizarea si utilizarea resurselor banesti existente in economie, abordate in conformitate cu filosofia, metodele si instrumentul stiintific specific.
Marketingul serviciilor financiar-bancare este aplicat la nivel microeconomic, fiind specific societatilor comerciale in al caror obiect de activitate sunt incluse relatiile intretinute cu diversi agenti de piata legate de colectarea si utilizarea disponibilitatilor banesti aparute in sfera economice. Societatile comerciale financiare apar in cazul acestor relatii in calitate de prestatori de servicii.
Rolul marketingului in activitatea financiar-bancara este reflectat de functiile obiectiv si scop ale marketingului in general, ale marketingului serviciilor, in special, sintetizate astfel:
a) maximizarea profitului
b) satisfacerea nevoilor
c) reducerea decalajului dintre serviciile oferite si serviciile prestate de o parte si intre cele asteptate si receptate, pe de alta parte.
Un astfel de rol, care justifica de fapt aparitia si dezvoltare marketingului, este impus de dezvoltarea de ansamblu a societatii, care in anumite conditii a condus la modificarea raporturilor traditionale dintre productie si consum. El se regaseste si in domeniul financiar bancar fiind datorat unor dereglari ale raporturilor institutiilor cu mediul, dereglari care suntreflectate in mod negativ in cadrul celor mai importante componente ale sectorului: lichiditatea financiar-bancara, riscul, relatiile cu clientela, etc.
1.2. Particularitati ale componentelor mixului de marketing in domeniul bancar
1) Caracteristici ale produselor si serviciilor financiar bancare
Serviciile financiar bancare se pot defini ca activitati, beneficii si satisfactii, legate de vanzarea si cumpararea de bani, care ofera valoare financiara utilizatorilor si clientilor.
Produsele si serviciile financiare se particularizeaza de sfera bunurilor si a celorlalte servicii prin caracteristici distinctive: 
- intangibilitatea - serviciile bancare si de asigurari se adreseaza unor nevoi generale, fara sa difere in mod semnificativ de la o institutie la alta, ceea ce determina dependenta acestora de imaginea si mesajul pe care le transmit publicului. In aceasta situatie, marketingul are un rol esential, pentru ca un produs bancar, cum ar fi creditul, nu poate da cumparatorului senzatia ca poate fi atins, gustat, mirosit, vazut sau auzit;


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul in Serviciile Financiar-Bancare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!