Marketingul inovației - cercetare

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 1645
Mărime: 295.47KB (arhivat)
Publicat de: Traian Costin
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. 1. Introducere.3
  2. 2. Obiectivele cercetării.3
  3. 3. Metoda cercetării.3
  4. Chestionarul cercetării.4
  5. 4. Eşantionarea.6
  6. 5. Prelucrarea întrebărilor.6
  7. Concluzii.14

Extras din proiect

Cercetare

1. Introducere

Pentru această temă am ales să fac un sondaj în legătură cu atitudinea consumatorilor vizavi de lansarea unui nou sistem de panouri solare cu patru straturi de celule fotovoltaice. Problema panourilor solare curente este că nu reuşesc să captureze suficientă energie solară gratuită pentru a fi cu adevărat profitabile.

Prin lansarea acestui nou sistem se va face un salt important în domeniul panourilor solare. Noul produs va avea patru straturi de celule fotovoltaice puse una peste alta într-o structură care seamănă cu cea a unui sandviș. Fiecare strat de celule este proiectat să captureze razele Soarelui emise pe o anumită lungime de undă. Panourile solare existente pe piaţă la ora actuală au o eficienţă de 15%, iar noile panouri au o eficienţă de 45% sau chiar mai bună.

2. Obiectivele cercetării

Pentru a testa reacţia consumatorilor şi a cunoaşte problemele clienţilor ţintă cu privire la noul produs ce urmează a fi lansat, voi realize o cercetare de marketing.

Obiectivele cercetării de marketing sunt următoarele :

- Informarea consumatorului despre noul produs;

- Aflarea mijloacelor de comunicare prin care le putem aduce la cunoştinţă potenţialilor consumatori despre produsul nostru;

- Aflarea avantajelor căutate de consumatori la produsul nostru;

- Sa identificam piata tinta;

3. Metoda cercetării

În scopul realizării obiectivelor de cercetare vom folosi ca metodă de cercetare ancheta. Acesta reprezintă o investigare a unei populaţii date în vederea obţinerii de răspunsuri precise referitoare la un anumit produs, în cazul nostru, panoul solar în patru straturi. În cadrul anchetelor se poate investiga populaţia totală astfel încât aceasta se bazează pe sondaj şi utilizează drept instrument, chestionarul.

Chestionarul cercetării

Universitatea Transilvania Braşov Nr. chestionar.

Facultatea de Ştiinţe Economice Data .

Secţia Marketing

CHESTIONAR

Bună ziua,stimat(ă) domn/doamnă

În vederea lansării pe piaţă a unui nou produs “panou solar în patru straturi”,vă rugăm să aveţi amabilitatea de a răspunde întrebărilor din chestionarul de mai jos (vă rugăm completaţi cu X căsuţa corespunzătoare răspunsului dumneavostră). Răspunsurile dvs. sunt importante pentru noi.

1. Deţineţi o locuinţă proprieate personală?

- Da

- Nu

2. Aţi auzit de panourile solare?

- Da

- Nu

3. Dacă DA unde aţi auzit despre acest produs?

- TV

- Ziare/reviste

- Internet

- Radio

- Prieteni

Completează doar cei care au răspuns DA la întrebarea anterioară.

4. Utilizaţi panouri solare în gospodăria dumneavoastră?

- Da

- Nu

5. Ştiaţi că o astfel de investiţie este subvenţionată în proporţie de 90% de Guvern?

- Da

- Nu

6. Ordonaţi în ordinea preferinţelor caracteristicile pe care doriţi să le aibă un astfel de panou solar.(notati cu 1 caracteristica e pe primul loc,2 cea de pe al doilea loc, 3 locul al treilea si 4 ultimul loc)

- Durabilitate

- Uşor de utilizat

- Cantitatea de energie economisită

- Ecologic

Preview document

Marketingul inovației - cercetare - Pagina 1
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 2
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 3
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 4
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 5
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 6
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 7
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 8
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 9
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 10
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 11
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 12
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 13
Marketingul inovației - cercetare - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Marketingul Inovatiei - Cercetare.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetare de Marketing - Panouri Fotovoltaice și Termice

1. Note introductive Trăim într-o lume în care nevoile oamenilor evoluează continuu, iar noi, ca şi pioni care activează pe piaţă, trebuie să ne...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Managementul Inovării

CAPITOLUL I Aspecte generale privind sistemele, procesele şi potenţialul tehnologic al întreprinderilor. I.1 Sisteme tehnologice şi sisteme de...

Cercetarea de Marketing în Cadrul Târgurilor și Expozițiilor

INTRODUCERE „Profesia de marketing, teoriile sale, practicile şi chiar ştiinţele de bază pe care le produce sunt determinate de instrumentele sale...

Studiu Privind Imaginea Mărcii Sime în Rândul Consumatorilor

Conceptul de Marketing şi Cercetare “Marketingul este procesul de determinare a nevoii consumatorilor pentru un produs sau serviciu, motivarea...

Caracteristicile de calitate ale produselor - element de satisfacție a consumatorilor

Introducere În ultimii ani, piaţa de lenjerie intimă din România s-a dovedit a fi destul de dinamică, devenind o piaţă bine definită, de sine...

Strategii de Marketing în Suedia Spania Portugalia Cehia și Irlanda

I) Introducere Scurt istoric al companiei Pfizer În 1848, la un an de la plecarea din Germania la New York, Charles Pfizer, un chimist, și vărul...

Importanța cercetării în dezvoltarea firmei - interfața cercetare-dezvoltare, producție, marketing

1 FUNCTIUNEA DE CERCETARE-DEZVOLTARE 1. ROLUL CREATIVITÃTII SI INOVATIEI Creativitatea face posibilã crearea de produse reale sau imaginare,...

Analiza comparativă a comunicării de marketing între 2 mărci

Partea I : Elemente definitorii ale pietei automobilelor 1.Caracterizare generala 1.1. Dimensiunile pietei Industria de autovehicule asigura o...

Comportamentul Producătorului în Condițiile Tranziției la Economia de Piață

Analiza comportamentului producătorului în condiţiile tranzţiei la economia de piaţă nu se poate face fără a prezenta succint, date istorice ce...

Ai nevoie de altceva?