Cuprins
- 1. Introducere.3
- 2. Obiectivele cercetării.3
- 3. Metoda cercetării.3
- Chestionarul cercetării.4
- 4. Eşantionarea.6
- 5. Prelucrarea întrebărilor.6
- Concluzii.14
Extras din proiect
Cercetare
1. Introducere
Pentru această temă am ales să fac un sondaj în legătură cu atitudinea consumatorilor vizavi de lansarea unui nou sistem de panouri solare cu patru straturi de celule fotovoltaice. Problema panourilor solare curente este că nu reuşesc să captureze suficientă energie solară gratuită pentru a fi cu adevărat profitabile.
Prin lansarea acestui nou sistem se va face un salt important în domeniul panourilor solare. Noul produs va avea patru straturi de celule fotovoltaice puse una peste alta într-o structură care seamănă cu cea a unui sandviș. Fiecare strat de celule este proiectat să captureze razele Soarelui emise pe o anumită lungime de undă. Panourile solare existente pe piaţă la ora actuală au o eficienţă de 15%, iar noile panouri au o eficienţă de 45% sau chiar mai bună.
2. Obiectivele cercetării
Pentru a testa reacţia consumatorilor şi a cunoaşte problemele clienţilor ţintă cu privire la noul produs ce urmează a fi lansat, voi realize o cercetare de marketing.
Obiectivele cercetării de marketing sunt următoarele :
- Informarea consumatorului despre noul produs;
- Aflarea mijloacelor de comunicare prin care le putem aduce la cunoştinţă potenţialilor consumatori despre produsul nostru;
- Aflarea avantajelor căutate de consumatori la produsul nostru;
- Sa identificam piata tinta;
3. Metoda cercetării
În scopul realizării obiectivelor de cercetare vom folosi ca metodă de cercetare ancheta. Acesta reprezintă o investigare a unei populaţii date în vederea obţinerii de răspunsuri precise referitoare la un anumit produs, în cazul nostru, panoul solar în patru straturi. În cadrul anchetelor se poate investiga populaţia totală astfel încât aceasta se bazează pe sondaj şi utilizează drept instrument, chestionarul.
Chestionarul cercetării
Universitatea Transilvania Braşov Nr. chestionar.
Facultatea de Ştiinţe Economice Data .
Secţia Marketing
CHESTIONAR
Bună ziua,stimat(ă) domn/doamnă
În vederea lansării pe piaţă a unui nou produs “panou solar în patru straturi”,vă rugăm să aveţi amabilitatea de a răspunde întrebărilor din chestionarul de mai jos (vă rugăm completaţi cu X căsuţa corespunzătoare răspunsului dumneavostră). Răspunsurile dvs. sunt importante pentru noi.
1. Deţineţi o locuinţă proprieate personală?
- Da
- Nu
2. Aţi auzit de panourile solare?
- Da
- Nu
3. Dacă DA unde aţi auzit despre acest produs?
- TV
- Ziare/reviste
- Internet
- Radio
- Prieteni
Completează doar cei care au răspuns DA la întrebarea anterioară.
4. Utilizaţi panouri solare în gospodăria dumneavoastră?
- Da
- Nu
5. Ştiaţi că o astfel de investiţie este subvenţionată în proporţie de 90% de Guvern?
- Da
- Nu
6. Ordonaţi în ordinea preferinţelor caracteristicile pe care doriţi să le aibă un astfel de panou solar.(notati cu 1 caracteristica e pe primul loc,2 cea de pe al doilea loc, 3 locul al treilea si 4 ultimul loc)
- Durabilitate
- Uşor de utilizat
- Cantitatea de energie economisită
- Ecologic
Preview document
Conținut arhivă zip
- Marketingul Inovatiei - Cercetare.doc