Marketingul in administratia publica presupune o relatie continua cu cetateanul, care se afla intr-o tripla ipostaza: de solicitant (client), contribuabil si beneficiar al serviciilor institutiilor din administratia publica. Plecand de la principiile clasice de marketing, aplicarea acestora in sistemul administrativ presupune ca autoritatile locale sa includa cat mai mult participarea cetateneasca in procesul decizional, astfel incat nevoile si dorintele populatiei sa fie satisfacute in mod eficient. Ca urmare, este necesar un flux constant de informatii de la autoritatile locale catre comunitate. Aceasta informare a cetatenilor vizeaza noile planuri (cheltuielile bugetare pentru anul ce urmeaza, planificarea dezvoltarii economice, proiectele de investitii sau alte initiative importante). In plus, se recomanda autoritatilor statului sa invite cetatenii sa contribuie efectiv cu idei, sa isi prezinte problemele si sa participe in mod real la procesul decizional. In cadrul procesului de imbunatatire a relatiilor intre administratie publica si cetateni, o conditie esentiala o reprezinta transparenta organismelor administratiei, imaginea ei in crearea de incredere in institutiile statului, realizarea unei relatii corecte de informare pentru mentinerea contactului cu publicul, respectarea procedurilor legale de publicitate, dialog si consultare fiind vitale pentru administratiile publice locale si comunitatile locale. Obiectivul strategic al administratiei publice - subliniem inca o data - este satisfacerea interesului general. Ca urmare, relatia cu cetatenii reprezinta pragul critic al activitatilor desfasurate de administratia publica. De cele mai multe ori, relatia dintre aceasta si cetateni se rezuma la transmiterea de mesaje dinspre institutiile publice spre segmentele vizate. In cele mai multe dintre cazuri insa, feedback-ul obtinut de la acestea este difuza si greu de evaluat. In consecinta, in practica, sondajele de opinie sunt cele care ofera informatia clara si cuprinzatoare referitoare la anumite aspecte sau chiar la imaginea de ansamblu a activitatii organizatiilor publice. Una dintre caracteristicile noii societati bazate pe informatii si cunostinte o constituie dezvoltarea guvernarii electronice ( eGovernment). Utilizarea din ce in ce mai larga a internetului face posibila dezvoltarea democratiei electronice, adica le ofera posibilitatea cetatenilor de a comunica activ si fara intermediari cu institutiile statului. Astfel, prin intermediul unui simplu clic de mouse, cetateanul poate obtine toate informatiile de care are nevoie despre serviciile oferite de stat, poate realiza o serie de operatii fara a fi necesara prezenta in fata unui ghiseu in limitele unui program, poate mentine o relatie personalizata cu institutiile administrative, toate aceste beneficii avand avantajul ca se obtin cu costuri reduse1. 1 S.E. Colesca - Internet in administratia publica, Ed. Economica, Bucuresti 2002, p.7 Folosirea internetului de catre autoritatile publice confera avantajele clasice ale disponibilitatii, informatia fiind oferita online 24 de ore din 24, 365 de zile pe an si al accesibilitatii si interactiunii, cetatenii interesati putand accesa informatia si efectua tranzactiile de oriunde in lume au acces la Internet. Astfel a aparut o oportunitate pentru administratia publica de a servi mai bine cetateanul. Cresterea cererii de servicii publice, restrictiile bugetare, costurile de personal si noile facilitati oferite de tehnologiile informatiei si comunicarii au constituit provocari generatoare de noi concepte: "guvernare on-line", "e-government", "democratie electronica". Conceptul de ,,e-government" (e-guvernare si e-administratie) vizeaza imbunatatirea relatiei si fluidizarea schimbului de informatii dintre sectorul public - pe de o parte - si cetateni si mediul public, pe de alta parte. E-government presupune oferirea de servicii publice in format electronic pentru cetateni si mediul de afaceri, o alternativa mai eficienta si mai ieftina, de natura sa permita Guvernului sa fie mai aproape de cetateni si sa-si adapteze serviciile conform cerintelor acestora. In esenta avem de-a face cu un principiu de marketing aplicat in administratia publica. Termenul de e-government se refera atat la furnizarea informatiilor si serviciilor catre cetateni si mediul de business (aplicatii externe), cat si la utilizarea tehnologiilor informatiei si comunicarii in cadrul/interiorul institutiilor publice (aplicatii interne). Guvernarea electronica reprezinta procesul de reinventie a sectorului public prin digitalizare si noi tehnici de management al informatiei, proces al carui scop final este cresterea gradului de participare politica a cetatenilor si eficientizarea aparatului administrativ. Guvernarea electronica (e-government) se refera la procesele si structurile necesare pentru a furniza servicii electronice catre public (cetateni si firme), pentru a colabora cu partenerii de afaceri si pentru a desfasura tranzactii electronice in interiorul unei organizatii. Ea reprezinta mai mult decat o legatura bi-directionala cu publicul, incluzand si o dimensiune interna: in interiorul administratiei, diferitele niveluri (central, regional, local) sau ramuri (executivul, legislativul, justitia) trebuie sa interactioneze electronic in timpul procesului de furnizare a serviciilor publice.
- https://ru.scribd.com/document/461018944/studenti-curs-5-Marketingul-institutiilor-publice - https://core.ac.uk/download/pdf/6711706.pdf - https://ru.scribd.com/document/148741436/marketingul-serviciilor-publice - https://ru.scribd.com/document/52225889/Mk-in-administratia-publica
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.