Marketingul Serviciilor OTP Bank

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 6224
Mărime: 180.97KB (arhivat)
Puncte necesare: 10
UNIVERSITATEA TRANSILVANIA FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE

Cuprins

  1. CAPLITOLUL I: Denumirea si obiectul de activitate al firmei
  2. CAPITOLUL II : Analiza influentei mediului extern asupra
  3. activitatii firmei
  4. CAPITOLUL III : Analiza influentei mediului intern asupra
  5. activitatii firmei
  6. CAPITOLUL IV : Segmentarea pietei
  7. CAPITOLUL V : Politica de produs
  8. CAPITOLUL VI : Politica de pret
  9. CAPITOLUL VII : Politica de distributie
  10. CAPITOLUL VIII : Politica de promovare
  11. CAPITOLUL IX : Concluzii si propuneri
  12. Bibliografie

Extras din proiect

CAPITOLUL I

1. Denumirea si obiectul de activitate

OTP Group, unul dintre cele mai importante grupuri financiare din Europa, detine sucursala SC OTP Bank, cea mai mare banca din Ungaria, care este parte a OTP Bank din Europa Centrala si de Est. Grupul are sucursale in Ungaria, Slovacia, Croatia, Bulgaria, Romania, Ukraina, Serbia si Rusia şi are peste 10 milioane de clienţi. OTP Bank Group intenţioneaza sa devina cel mai important jucator in regiune şi sa continue strategia de dezvoltare regionala prin achiziţionarea de instituţii financiare in ţarile Europei Centrale.

OTP Bank Romania S.A., parte integranta a grupului OTP, are incepand cu anul 2005, o noua abordare de afaceri prin care işi propune sa implementeze şi sa ofere clienţilor, la un inalt nivel calitativ, produse şi servicii noi, create special sa raspunda nevoilor acestora (atat persoane fizice, cat si juridice).

OTP Bank Romania SA opereaza in structura initiala a Bancii Comerciale Robank SA care a fost achizitionata in a doua jumatate a anului 2004. In Romania, OTP Bank are ca obiectiv sa devina unul dintre jucatorii cei mai importanti, planuind sa dezvolte o retea teritoriala de peste 100 de sucursale.

Ca obiect de activitate, Grupul OTP ofera multiple servicii financiare, bancare, de asigurari, leasing si imobiliare, fiind inregistrat de revista Forbes in Topul 1000 al companiilor financiare de succes. In ultimii ani, Grupul OTP a devenit un jucator important in regiunea Europei de Est, dezvoltandu-si prezenta in tari ca Slovacia, Bulgaria, Romania si Croatia.OTP Bank, cea mai importanta companie a grupului, dateaza din 1949 si opereaza ca banca comerciala multifunctionala, fiind lider pe piata maghiara de retail.

Construita pe bazele bancii de economii şi consemnaţiuni din Ungaria, activitatea OTP Bank a demarat in anul 1992, in urma achiziţionarii bancii de stat. Banca a devenit rapid liderul inovator al pieţei bancare maghiare, pe toate segmentele şi produsele. In prezent grupul deţine peste 1500 de sucursale, are aproximativ 20.000 de angajaţi şi deserveste peste 10 milioane de clienti. In prezent, OTP Bank Romania are 52 unitaţi, localizate in toata ţara, in oraşe precum Bucureşti, Constanţa, Timişoara, Cluj, Iaşi, Oradea, Sibiu, Satu Mare, Braşov, Piatra Neamţ, Galaţi, Ploieşti, Braila, Odorheiu Secuiesc, Miercurea Ciuc, Bacau, Sfantu Gheorghe, Targu Secuiesc, Arad, Baia Mare, Alba Iulia, Targu Mureş, Deva, Zalau, Dej, Piteşti, Bistriţa, Craiova, Gheorgheni, Baraolt. OTP Bank a dezvoltat un plan de extindere rapida a reţelei de sucursale, astfel ca, urmeaza ca inca 19 unitati sa fie operaţionale.

CAPITOLUL II

2. Analiza influentei mediului extern asupra activitatii grupului OTP

2.1. Clientii bancii OTP GROUP

In cadrul mediului extern al bancii OTP GROUP se detaseaza prin importanta, dar mai ales prin particularitati, clientii si potentialii clienti cu care banca intra in numeroase contacte, dintre care se remarca cele din sectorul de piata financiara. Continutul marketing-ului serviciilor implica gruparea clientilor cu care banca intra in contact frecvent, in doua categorii si constituirea tot atator piete sau „segmente-nisa” de piata in cadrul carora grupul bancar OTP actioneaza , in mod caracteristic, si anume:

a). Clientii potentiali: sunt clientii carora banca se adreseaza cu serviciile sale sub forma de oferta, inaintea realizarii prestatiei propriu-zise.Aceasta categorie de clienti fac obiectul marketing-ului extern al bancii, banca oferind un mix corespunzator compus din produsele oferite, pretul de vanzare al acestor produse, promovarea exterioara si vanzarea efectiva a acestor produse bancare.

In cadrul acestei categorii, banca OTP GROUP se adreseaza clientilor potentiali prin oferirea diferitelor categorii de pachete bancare, cum ar fi:

- creditele pentru nevoi personale cu garantii imobiliare, cu o perioada de rambursare intre 3-5 ani , cu un plafon maxim de 75.000 € si cu o dobanda anuala de 9% in € si 10,5% in lei;

- oferirea produselor bancare de tip Retail prin credite ipotecare, overdraft-uri, depozite bancare si credite curente.

Clientii potentiali beneficiaza de o multitudine de servicii care care pot fi solicitate si contractate de acestia prin consiliere financiar-bancara oferita de grupul OTP, tocmai pentru sporirea si fidelizarea clientelei, atat potentiale cat si efective.

b). Clientii efectivi: sunt clientii care au beneficiat sau au decis sa achizitioneze produsele si serviciile bancii OTP GROUP. Aceasta categorie de clienti fac obiectul marketingului interactive, fiindu-le adaptat un sistem bancar de marketing adecvat prin serviciul prestat si livrat, pretul efectiv al achizitionarii acestuia, si in acelasi timp facandu-se promovarea acestuia la locul prestatiei.

In functie de frecventa cu care clientii efectivi intra in relatie cu banca OTP, acestia se impart in urmatoarele categorii:

a). simplu client: clientul efectueaza o tranzactie intamplatoare in cadrul bancii, cum ar fi plata unei rate, incasarea unui ordin de plata sau a unui deposit;

b). client ocazional: fiind reprezentat de clientul care achizitioneaza serviciul in anumite situatii cum ar fi:

- contractarea unui credit bancar de dezvoltare pe termen lung pentru achizitionarea unei locuinte sau a unui automobile in leasing;

- depunerea unei sume de bani pentru o anumita perioada prin programul OTP direct;

- schimb valutar prin serviciul Otp Exchange;

c). client supporter: care achizitioneaza serviciile in mod periodic cum ar fi, clientii fideli care achizitioneaza in mod periodic serviciile si produsele bancare(retrageri sau depuneri de numerar in conturi curente sau la depozite).

d). sustinator fidel: achizitioneaza serviciile bancare OTP ori de cate ori este nevoie cum ar fi, clientii fideli care achizitioneaza ori de cate ori este nevoie serviciile si produsele bancare.

Banca OTP in aceasta situatie incearca sa-si fidelizeze si sa-si atraga clientela care reprezinta un prim pas in desfasurarea procesului de marketing.

In concluzie aceasta presupune promovarea unor relatii preferentiale cu clientii potentiali si efectivi .

Preview document

Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 1
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 2
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 3
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 4
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 5
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 6
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 7
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 8
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 9
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 10
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 11
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 12
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 13
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 14
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 15
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 16
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 17
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 18
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 19
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 20
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 21
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 22
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 23
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 24
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 25
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 26
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 27
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 28
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 29
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 30
Marketingul Serviciilor OTP Bank - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • Marketingul Serviciilor OTP Bank.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Sistemul Bancar din Ungaria

CAPITOLUL 1 - SISTEMUL BANCAR UNGAR 1.1 Scurt istoric al sistemului bancar din Ungaria La începutul secolului al XIX-lea, Ungaria era condusă de...

Prețul - element al mixului de marketing bancar - ING Bank

Prezentarea firmei ING Bank Romania este parte a ING Group, institutie financiara internationala de origine olandeza care ofera servicii bancare,...

Private Banking în Lume și în România

I. Private banking- definiție și istorie În dicționarul de termeni bancari Barron, Private Banking-ul este definit ca servicii bancare, inclusiv...

Hotel Royal

CAP. 1 Denumirea şi obiectivul de activitate al firmei de servicii S.C. Hotel Royal S.R.L. are sediul în Poiana Braşov, pe strada Poiana lui...

Produsul Bancar Element al Mixului de Marketing Bancar

Produsul-bancar element al mixului de marketing bancar Banca Transilvania “Banca oamenilor întreprinzători’’ Banca Transilvania îşi are sediul...

Ai nevoie de altceva?