Marketingul Serviciilor - Transport Public Durabil in Bucuresti

Cuprins proiect Cum descarc?

Transportul public in Bucuresti 3
Transportul public de suprafata in Bucuresti 3
Istoric 3
Parc auto (cateva modele) 7
Transportul public din Bucuresti adopta sistemul unic de taxare. 7
Metroul 9
Istoric 9
Extensii ale liniilor existente 9
Bilete si abonamente 11
Cercetarea nivelului de satisfactie si posibile masuri 12
Scopul si obiectivele cercetarii 12
Metodologia cercetarii 12
Rezultate-cheie ale cercetarii privind perceptia cetatenilor asupra calitatii transportului public in Bucuresti 13
Recomandari 15
Actiuni-cheie recomandate in dezvoltarea durabila a transportului urban in Bucuresti 18
Concluzii 19
Bibliografie 20


Extras din proiect Cum descarc?

Transportul public in Bucuresti
Bucurestiul are cea mai mare retea de transport in comun din Romania, si printre cele mai mari din Europa. Reteaua este compusa dintr-un sistem de metrou, plus trei metode de transport de suprafata: tramvaie, autobuze si troleibuze. Desi exista multe puncte de corespondenta, sistemul de metrou si cel de transport de suprafata sunt administrate de organizatii diferite (Metrorex si RATB, respectiv) si folosesc bilete separate, facand transferul intre ele dificil de multe ori. Din aceasta cauza, cele doua retele de transport vor fi unificate din 2007, sub Autoritatea Metropolitana de Transport, si un sistem comun de bilete va intra in functiune (testele pentru acest sistem au inceput pe unele rute RATB din iulie 2006).
Transportul public de suprafata in Bucuresti
Transportul de suprafata in Bucuresti este responsabilitatea Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), si include un sistem extensiv de autobuze, troleibuze, tramvaie si metrouri usoare. Reteaua RATB este printre cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai mare de pe continent si transportand 1,7 milioane de pasageri pe zi pe 101 de linii de autobuz, 20 de linii de troleibuz, 30 de linii de tramvai si 3 linii de metrou usor. In schimb, sistemul este deseori foarte incarcat, fiind frecvent utilizat. Ca si cu metroul, sistemul RATB trece printr-o faza de reinnoire, caracterizata prin convertirea liniilor de tramvai in linii de metrou usor, si achizitionarea vehiculelor noi, mai ales pentru autobuze.
Istoric
1871: Se infiinteaza prima "Societate Romana de Tramvaie", pe strazile Bucurestiului vazandu-se primele tramvaie tractate de cai.
1894: Se da in folosinta prima linie electrica pentru tramvaie, pe traseul Obor - Cotroceni.
1909: Se adopta legea pentru infiintarea "Societatii Comunale pentru construirea si exploatarea tramvaielor in Bucuresti" (noua concesiune se va numi S.T.B.).
1921: Incepe o noua perioada de dezvoltare a S.T.B., ajungand cea mai importanta societate de transport public din tara.
1923: Au fost achizitionate vagoane "THOMPSON - HOUSTON" si 2 convertizoare de 1000kW /unitate de la firma "SIEMENS - SCHUCKERT".
1924: Ia fiinta primul laborator de psihologie experimentala aplicata din Romania.
1929: Inceteaza circulatia tramvaielor cu cai.
1936: Societatea obtine exclusivitatea transportului in comun cu tramvaie si autobuze pentru Bucuresti. Bucurestiul avea o suprafata de 31.000 hectare, inclusiv 12 comune suburbane pentru care asigura transportul. Parcul de autobuze era de 392 buc (Renault, Chevrolet si Henschel) functionand pe 22 trasee cu 131 Km cale dubla.
1937: Se inaugureaza Policlinica S.T.B. pentru salariatii societatii si familiile lor. In aceasta perioada, S.T.B. avea case de odihna la Techirghiol si Timisul de Sus in exclusivitate pentru salariati si familiile lor.
1948: Societatea comunala a tramvaielor din Bucuresti" se transforma in "Intreprinderea de Transport Bucuresti" (I.T.B.), in acea vreme existand 27 trasee de tramvaie si 24 trasee de autobuze. Numarul salariatilor era de 11.000, fiind a doua intreprindere din tara ca numar de angajati, dupa U.D Resita (22.000 salariati).
1949: Se infiinteaza prima linie de troleibuz (Piata Victoriei - Hipodromul Baneasa).
1951: Se da in folosinta vagonul de mare capacitate pe 4 osii, realizat in atelierele I.T.B.
1955: Se realizeaza in atelierele I.T.B. prototipul troleibuzului romanesc.
1962: Se infiinteaza statia de calcul mecanografic si evidenta mecanizata (prelucrare de date)
1963: Ia fiinta Dispeceratul Central de Circulatie.
1965: Se dezvolta sistemul energetic I.T.B. si incepe constructia primelor substatii cu redresoare de siliciu.
1971: Se da in exploatare vagonul dublu articulat V3A, fabricat in Atelierele Centrale I.T.B. In perioada 1972 - 1980 I.T.B. era a patra intreprindere de transport urban din lume sub aspectul marimii parcului de vehicule, al suprafetei deservite si al numarului de salariati. La varf, parcul depasea 2.500 de autobuze, 800 de tramvaie si 700 de troleibuze, avand 35.000 salariati.
1974: Se infiinteaza Oficiul de Calcul ITB, ulterior Centrul de Calcul.
1977: Se realizeaza noul model de cale de rulare pentru tramvaie cu sina inglobata in dale de beton.
1980: Se realizeaza troleibuzul dublu articulat.
1983: Se realizeaza prima linie de tramvai peste Podul Grant si se introduce vagonul cu doua posturi de comanda si usi pe ambele parti.
1984: Se da in functiune o linie cu 30 de autobuze, la care s-a aplicat sistemul automat de supraveghere si dirijare a traficului, asistat pe calculator.
1985: Se construiesc primele tramvaie pentru alte orase (primul lot este pentru Constanta, apoi pentru Ploiesti, Craiova, Brasov). Perioada 1981-1989 a reprezentat un declin pentru transportul urban de suprafata "justificat" la acea vreme prin dezvoltarea transportului public subteran (metrou) si prin criza energetica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul Serviciilor - Transport Public Durabil in Bucuresti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!