McDonald's România

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 24 în total
Mărime: 293.92KB (arhivat)
Publicat de: Aurelian Georgescu
Puncte necesare: 7
Cuprinde modul cum a patruns corporatia in Romania

Extras din proiect

McDonald's este cel mai mare şi mai cunoscut lanţ de restaurante cu servire rapidă din lume, operând peste 30.000 de restaurante în 121 de ţări.

1948: Primul restaurant deschis de fraţii McDonald:Totul a început cu cei doi fraţi, Mac şi Dick McDonald, în restaurantul lor din San Bernardino, California. Aceştia au intuit că limitând meniul, scăzând preţurile şi sistematizând procedeele de pregatire a produselor în bucătărie vor putea servi mai mulţi clienţi în timp mai scurt. Ei au folosit aceasta idee până au reuşit într-adevar să servească fiecare client în mod rapid şi eficient.

1954: Compania McDonald's este fondatã de cãtre Ray Kroc:Compania, aşa cum este ea astăzi, nu a fost fondată de către fraţii mai sus menţionaţi, ci de către Ray Kroc. În 1954, când Ray Kroc i-a cunoscut pe fraţii McDonald în San Bernardino, a fost impresionat de cât de bine şi cât de rapid aceştia puteau să servească un număr impresionant de şoferi înfometaţi. Apoi, exploatând potenţialul pe care l-a intuit, Ray Kroc a negociat un contract cu fraţii McDonald, contract care îi permitea să folosească sistemul lor de vânzări şi numele Companiei. Un an mai târziu, Ray Kroc a adoptat principiile fraţilor McDonald în primul său restaurant care a fost deschis în 1955 în Des Plaines, Illinois.

McDonald's face investiţii semnificative: Investiţia medie pentru un restaurant este de aproximativ $1,200,000. McDonald's speră să asigure aprovizionarea tuturor restaurantelor cu produse ale furnizorilor locali pentru a oferi activitate si profituri companiilor prestatoare de servicii. În majoritatea ţărilor din Europa Centrală, această strategie a fost aplicată cu mult succes. Nu în ultimul rand, McDonald's este o sursă importantă de venituri prin taxele pe care le plăteşte la nivel local.

1967: Acesta a fost anul în care McDonald's a deschis primul restaurant în afara Statelor Unite, anume în Canada, şi de atunci compania s-a extins in toată lumea. Corporaţia s-a dezvoltat în multe ţări din lume şi nu mai este de mult o companie exclusiv americană.

Aprilie 1988: McDonald's pătrunde în fostul "Bloc de Est" prin deschiderea restaurantelor în Ungaria şi Iugoslavia.

Septembrie 1991: McDonald’s hotărăşte să stabilească biroul principal pentru Europa Centrală la Viena. De la acea dată, acest birou a coordonat cu succes deschiderile de noi restaurante în ţări ale Europei Centrale ca: Cehia, Polonia, Slovenia, Bulgaria, Letonia, Estonia, România şi Slovacia, ridicând numărul de restaurante la 292 în 13 ţări .

1995: Tările în care s-au deschis restaurante în 1995 sunt: Estonia, România, Malta, Columbia, Jamaica, Africa de Sud, Quatar, Honduras, St. Maarten şi Slovacia.

1996: In acest an s-a ajuns la mai mult de 21.000 de restaurante in 101 ţări. Noile ţări in care au fost deschise restaurante sunt: Croaţia, West Samoa, Fiji, Liechtenstein, Lituania, India, Peru, Jordan, Paraguay, Republica Dominicană, Belarus, Tahiti.

1997: In anul 1997, ţări precum Ucraina, Cipru, Macedonia, Ecuador, Bolivia, Suriname, si-au deschis portile catre public. S-au mai deschis in acest an 2.110 restaurante, cite unul la fiecare 4 ore, aproximativ 85% fiind deschise in afara Statelor Unite.

1998: Planurile pentru anul acesta au fost similare cu cele de anul precedent. In Europa Centrala, Republica Moldova a deschis primul sau restaurant. S-au deschis in acest an 1.668 restaurante, iar ţări precum Nicaragua, Liban, Pakistan si Sri Lanka au intrat in lanţul de ţări in care funcţionează restaurante McDonald’s.

1999: |n ţări ca Georgia si Azerbajian, restaurantele McDonald's şi vor deschide pentru prima dată porţile către public. Planul pentru anul 1999, cuprinde incă 1.750 de noi restaurante pretutindeni in lume

Conținut arhivă zip

  • McDonalds Romania.ppt

Te-ar putea interesa și

Contractul de franciză - studiu de caz

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să se concentreze asupra importanţei contractului de franciză într-o reţea care leagă titularul afacerii...

Evaluarea Mediului de Marketing la McDonald's Sibiu

Povestea a inceput cu adevarat in 1948, cand doi frati Dic si Mac McDonald au deschis un restaurant care avea la baza o linie de asamblare a...

Studiu de Caz Privind Fundamentarea, Elaborarea, Implementarea și Evaluarea Strategiei Generale a SC Mc Donald’s România SRL

CAPITOLUL 1: Noţiuni generale privind Mediul de marketing al întreprinderii Mediul de marketing cuprinde totalitatea factorilor care pot avea o...

McDonald's

1. Ce este franciza ? Franciza - metodă modernă de a începe şi de a desfăşura o afacere pe cont propriu, respectiv de a produce şi/sau...

Plan de Marketing - McDonald’s

Cap 1. Aspecte introductive 1.1. Introducere in lumea McDonald’s Afacerea a inceput in 1940, cu un restaurant deschis de fratii Dick si Mac...

Tendințe și mutații în consumul alimentar

Introducere in domeniul alimentar Alimentatia omului reprezinta unul dintre stalpii fundamentali ai constructiei sale, sanatatea si echilibrul...

Internaționalizarea McDonald's în România

I.Prezentare generala Compania McDonald’s detine cel mai mare lant de restaurante de tip fast-food din lume la inceput oferind consumatorlor...

Analiza comparativă al contractului de franciză și al contractului de distribuție exclusivă

1.1 Contractul de franciză Precizări prealabile: franciza reprezintă o tehnică modernă, de natură contractuală, prin care se realizează...

Ai nevoie de altceva?