Cuprins
- Cuprins
- 1.MEDIUL INTERN 3
- 1.1. Terenuri 3
- 1.2. Clădiri 4
- 1.3. Echipamente 4
- 1.4. Personal 4
- 2.MEDIUL EXTERN 5
- 2.1. Furnizori de mărfuri 6
- 2.2. Prestatori de servicii 6
- 2.3. Furnizori de forţă de muncă 7
- 2.4. Client 7
- 2.5. Clienţii firmei de servicii 7
- 2.6. Concurenţi 8
- 2.1. Mediu demongrafic 8
- 2.2. Mediul economic 9
- 2.3. Mediul cultural 10
- 2.4. Mediul tehnologic 11
- 2.5. Mediul politic 11
- 2.6. Mediul natural 12
- Elaborarea unor concluzii şi propuneri asupra activităţii companiei 13
- Bibliografie 14
Extras din proiect
Mediu de marketing al Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene A României
Antent
Analiza mediului de marketing pt Compania Aeriană Tarom , reprezintă analiza fiecărei ramuri interne sau externe pentru a realize o analiza completă a modului în care mediul intern şi extern îi influenţează activitatea.
Obiectivele acestei lucrări sunt:
• Mediul de marketing al companiei Tarom:
- Mediu intern
- Mediu extern:
- Micromediu
- Macromediu
• Elaborarea unor concluzii şi propuneri asupra activităţii companiei
Cuvinte cheie; analiza internă, analiza externă, Tarom.
1.MEDIUL INTERN
Mediul intern este reprezentata de elementele ce exprimă resursele sale (material, financiare, umane).
Resursele material şi financiare se referă la dotările palpabile (clădiri, echipamente, tehnologii, infrastructură) , terenuri , resurse natural şi disponibilităţile băneşti , iar resursele umane fac referire la personal.
1.1. Terenuri
TAROM este Compania Naţională de Transporturi Aeriene a României, o societate comercială cu capital majoritar de stat, având ca obiect principal de activitate transporturi aeriene după grafic (transporturi aeriene interne şi internaţionale de călători, bagaje, mărfuri şi poşta prin curse regulate şi charter).
Capitalul social al Companiei TAROM se împarte după astfel:
• 96,97% din acţiuni sunt deţinute de Statul Român - prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii;
• 1,59% de Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşţi;
• 1,35% de ROMATSA R.A;
• 0,09% de Societatea de Investiţii Financiare "Muntenia";
1.2. Clădiri
Clădirea în care se află sediul social al Companiei este în oraşul Otopeni, Calea Bucureştilor nr. 224F, judeţul ILFOV, ROMÂNIA.
Există două sedii în Bucuresti şi aproximativ 20 în toată ţara, iar la nivel internaţional se afla în toate colţurile lumii din Arabia Saudită până în America sau Egipt.
1.3. Echipamente
TAROM operează în prezent pe zborurile externe şi interne cu o flotă compusă din 23 aeronave. ( 1 x B737- 800, 4x B737- 700, 4x B737- 300, 4 x A318-111, 7 x ATR 42-500, 2 x ATR 72-500, 1 x AIRBUS A310-325 )
1.4. Personal
În anul 2005 au participat la cursurile Centrului de Pregătire Profesională TAROM, cât şi la cursurile externe un număr de 1718 angajaţi din următoarele Direcţii şi Departamente:
• Direcţia Operaţiuni Zbor: 222 piloţi;266 însoţitori bord;6 dispeceri navigaţie;
• Departamentul Control Operaţiuni: 23 angajaţi;
• Direcţia Tehnică: 622 angajaţi;
• Departamentul Operaţiuni Sol: 258 angajaţi
Structura de personal a companiei TAROM, mai exact categoriile de personal specifice activitii de transport aerian:
• Piloţi
• Însoitori Zbor
• Personal Tehnic de Întreinere şi Reparaţii
• Personal Operaţiuni Sol
• Personal Vânzări şi Ticketing
• Funcţionari
• Administrativ
• IŢ
• Financiar
Consiliul de administraţie
Consiliul de administraţie al companiei TAROM este format din :
• Dan Pascariu - Preşedinte
• Valentin Macec - Vicepreşedinte
• Ciprian Lăduncă - Membru
• Marius Ghenea - Membru
• Dumitru Prunariu - Membru.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Mediu de Marketing pentru TAROM.docx