Cuprins
- Cap.1.Scurtă prezentare a firmei p3
- Cap.2.Mediul de marketing al firmei
- Cap.2.1Mediul intern al firmei p5
- Cap.2.2Mediul extern al firmei
- Cap.2.2.1micromediul firmei , p6
- Cap.2.2.2 macromediul firmei p9
- Cap.3.Analiza SWOT p9
- Concluzii p11
- Biblografie
Extras din proiect
Scurtă prezentare a firmei
Nestlé, de-a lungul dezvoltării sale istorice, de la o afacere de dimensiuni mici până la a fi liderul mondial pe piaţa produselor alimentare, a demonstrat o mare capacitate de a se adapta la mediul extern într-o continuă schimbare, fără a-şi pierde însă principiile fundamentale şi valorile de bază, atât de importante pentru succesul pe termen lung.
Sub motto-ul "Good Food, Good Life", Nestlé oferă consumatorilor din toată lumea:
- Mărci de calitate şi produse însoţite de Sigiliul de Calitate Nestlé, care este vizibil pe orice ambalaj şi reprezintă un privilegiu foarte important al consumatorului - dreptul la cea mai bună calitate
- Hrana ce le satisface nevoia zilnică de a duce o viaţă sănătoasă şi activă
- Inovaţie la nivelul produselor alimentare, ce duce la o bunăstare totală, graţie cercetării şi dezvoltării
- Un excelent raport calitate - beneficiu - preţ
- Prezenţa produselor - wherever, whenever and however ("oriunde, oricând, oricum");
- Produse ce ne satisfac gusturile locale, dar care se ridică la standarde globale
- Beneficii sociale prin participarea la activităţi şi sponsorizări locale
La început
În 1866, in Vevey, Elveţia, Henri Nestlé, un farmacist experimentat, a creat în premieră un produs alimentar pentru sugari bazat pe cereale şi lapte, pe care l-a numit Farine Lactée Nestlé.
Într-o zi, un prieten a venit la el cu un bebeluş ce fusese născut prematur cu o lună. Deoarece nu tolera nici un fel de mâncare, medicii din localitate nu i-au dat şanse de supravieţuire bebeluşului. Henri Nestlé a hrănit bebeluşul cu laptele său cu cereale şi acesta a supravieţuit. În câţiva ani noul produs s-a extins datorită cererii din aproape toată Europa.
Henri Nestlé şi-a denumit compania Societé Farine Lactée Henri Nestlé şi a folosit numele său drept logo, nume care în limba germana înseamnă " cuibuşor ", precum şi emblema familiei sale - un cuib de păsări în care mama îşi hrăneşte puiul. Acest simbol al familiei protectoare continuă să fie folosit de către Companie pentru a evoca siguranţă, afecţiune, natură şi hrană.
Între timp, Compania Anglo-Elveţiană de Lapte Condensat, fondată în 1866 de către fraţii americani Charles şi George Page, a deschis la Cham, Elveţia, prima fabrică de lapte condensat îndulcit din Europa, producând primul lapte condensat, Milkmaid, şi intrând în competiţie cu Farine Lactée Nestlé. Activitatea a continuat până în 1905, când cele două companii au fuzionat sub numele "Nestlé and Anglo-Swiss Condensed Milk Co."
Nestlé a făcut primul pas în industria ciocolatei cu lapte în 1905. Afacerea cu ciocolată s-a dezvoltat prin achiziţia, in 1929, a grupului elveţian producător de ciocolată Peter, Cailler & Kohler.
În 1938, la 8 ani după ce a fost contactat de către Institutul Brazilian al Cafelei pentru a găsi şi alte moduri de folosire a cafelei şi a reduce astfel uriaşul surplus al Braziliei, Nestlé a introdus pe piaţă NESCAFÉ®, prima cafea instant sub formă de pudră din lume. NESCAFÉ® a fost ulterior răspândită în toată lumea de către armata americană, în timpul celui de-al doilea război mondial.
În 1947 Nestlé a fuzionat cu Alimentana S.A., producător de supe deshidratate şi cuburi, sosuri şi condimente inventate de Julius Maggi.
Astfel, compania Nestlé şi-a implementat cu succes principiile sale operaţionale:
- Produse alimentare de cea mai înaltă calitate oferite consumatorilor ;
- Folosirea celei mai performante tehnologii şi a cunoştinţelor acumulate în producţia de produse alimentare;
- Promovarea furnizorilor locali de materii prime;
- Respectarea celor mai înalte standarde de calitate;
- Folosirea cercetării, tehnologiei, calităţii şi igienei generale în procesarea alimentelor.
Nestlé se angajează să respecte următoarele Principii de Conduită în Afaceri în toate ţările, ţinând cont de legislaţia locală, practicile culturale şi religioase:
- Obiectivul de afaceri Nestlé este să producă şi să vândă produsele Companiei astfel încât să creeze valori ce pot fi susţinute pe termen lung pentru acţionari, angajaţi, consumatori şi parteneri de afaceri.
- Nestlé nu favorizează profitul pe termen scurt în defavoarea dezvoltării cu succes a afacerilor pe termen lung.
- Nestlé recunoaşte interesul sincer şi legitim al consumatorilor faţă de comportamentul, convingerile şi acţiunile Companiei aflate în spatele mărcilor în care ei au încredere, şi de asemenea faptul că şi Compania nu ar putea exista fără consumatorii săi.
- Nestlé este de părere că, în general, legislaţia este cea mai eficientă metodă de protecţie a comportamentului responsabil, deşi, în anumite domenii, instrucţiuni suplimentare, sub formă de principii voluntare de afaceri, sunt binevenite pentru a ne asigura că organizaţia noastră operează după cele mai înalte standarde.
- Nestlé este conştientă de faptul că succesul unei companii este o imagine a profesionalismului, a comportamentului şi a atitudinii responsabile a managementului şi a angajaţilor. Prin urmare, recrutarea personalului adecvat, instruirea permanentă a acestuia şi dezvoltarea continuă sunt cruciale.
- Nestlé continuă să-şi menţină angajamentul de a respecta legislaţia aplicabilă în ţările în care este prezentă.
În noul mileniu, Nestlé este liderul incontestabil în industria alimentară, fiind prezent în 84 de ţări, având 456 de fabrici şi un număr de 283.000 de angajaţi.
Mediul de marketing al firmei Nestle;mediul intern
Mediul de marketing al organizaţiei trebuie privit ca un ansamblu al subiecţilor, forţelor şi condiţiilor interne şi externe în interiorul şi sub acţiunea cărora managerul stabileşte şi menţine relaţiile cu clienţii. El constituie premiza şi cadrul ce asigură elaborarea celei mai adecvate strategii de marketing ţinând seama atât de forţa cât şi de slăbiciunile întreprinderii, atât de punctele tari cât şi de cele slabe. Mediul general de marketing are două componente: mediul intern şi mediul extern, caracterizate prin elemente specifice şi modalităţi proprii de acţiune în cadrul organizaţie.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Mediul de Marketing al Firmei Nestle - Timisoara.doc