Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 4460
Mărime: 515.02KB (arhivat)
Publicat de: Melisa Paraschiv
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Andreea Andreiana
Facultatea de Ştiinţe Economice Specializarea Finanţe şi Bănci

Cuprins

  1. 1. Noţiuni generale privind Mediul de marketing 3
  2. 2. Prezentarea firmei SC McDonald’s SRL Sibiu 5
  3. 3. Studiu de caz 5
  4. 4. Concluzii 11
  5. 5. Bibliografie 13

Extras din proiect

1. Noţiuni generale privind Mediul de marketing al intreprinderii

Mediul de marketing cuprinde totalitatea factorilor care pot avea o influenţa asupra activităţii întreprinderii şi asupra cărora aceasta nu poate exercita un control. Ph. Kotler si B Dubois au definit mediul de marketing astfel : „ ansamblul tuturor actorilor şi forţelor externe întreprinderii susceptibile a afecta maniera în care ea dezvoltă sau menţine schimburi cu pieţele sale.”

Privit la nivelul intreprinderii mediul de marketing are doua componente- mediul extern si mediul intern.Cele doua componente, precum si relatiile dintre acestea trebuie permanent cunoscute şi studiate de către întreprindere.

Mediul extern al întreprinderii

Abordand mediul extern la nivelul întreprinderii el este alcătuit dintr-o reţea de variabile omogene cărora întreprinderea le opune propriile sale resurse- umane , materiale si financiare- respectiv un set de variabile endogene.

Unele componente ale mediului extern influenţează pe o arie mai largă mai mult industrii si intreprinderii, pe termen lung, si împotriva lor întreprinderea nu poate decide acţiuni de previziune sau control.Ele alcătuiesc macromediul.Alte componente ale mediului extern sunt specifice anumitor industrii şii pot influenţa unele firme mai mult decât pe altele.Ele au o acţiune directă asupra întreprinderii si alcatuiesc micromediul.

Macromediul întreprinderii cuprinde :

- Mediul demografic se dezvolta în stransă relaţie cu populaţia, care este sursa pieţelor întreprinderilor.Astfel, diferitele caracteristici ale populaţiei- talie, distribuţie geografica, densitate, mobilitate, repartiţie pe vârstă, natalitate- sunt puncte de referinta pentru orice strategie de marketing, consecintele lor supra activitatii unei întreprinderi fiind numeroase şi semnificative.

- Mediul tehnologic, este extrem de dinamic, manifestându-se ca principala forţă motrică care determina schimbările in societate.Analiza principalelor dimensiuni ale evoluţiei tehnologice- accelerarea progresului tehnic, inovarea fară limită, bugetele de cercetare, prioritatea acordată aplicaţiilor imediate, regelemtarea crescândă a cercetării- scoate in evidenta importaţa lor penru întreprindere în a interpreta mutaţiile ce apar pe diferite pieţe în termeni de nevoi.

- Mediul economic cuprinde veniturile, cheltuielileşi resursele ce afectează dezvoltarea afacerilor şi bunăstarea indivizlor.El este definit prin prin indicatori care reflectă condiţiile economice: structura pe ramuri a activitaţii economice, resursele naturale, resursele financiar valutare, gradul de ocupare a resurselor umane etc.Deasemenea factorii mediului economic determină volumul si structura ofertei de marfuri, volumul cererii de mărfuri, mişcarea preţurilor si nivelul concurenţei.

- Mediul socio-cultural include atitudinil, valorile,normele, credintele, comportamentul si tendinţele demografice asociate, care sunt specifice unei zone date.Rezlovarea tendinţelor culturale este dificilă, dar importanta pentru întreprindere.Întreprinderile care nu au capacitatea de a se adapta modificărilor mediului socio-cultural sunt eliminate de pe piaţă.

- Mediul politico-legal include sistemul guvernamental şi sistemul juridic în care funcţionează iîntreprinderea. Guvernul exercităo influenţă asupra întreprinderii prin legislaţia promovată care vizează în princupalprotejarea consumatorilor, protejarea socitaţii şi protejarea concurenţei.

- Mediul internaţional include evolutiile pe pieţele internaţionale care au potentialul de a influenţa întreprinderea în conducerea afacerilor sale.

Macromediul întreprinderii reprezinta ansamblul elementelor din mediul extern al întreprinderii cu care acesta interacţionează în procesul conducerii activităţii, pentru îndeplinirea misiunii propuse.

Micromediul cuprinde cinci grupe de factori:

- Clinţii constituiecomponenta asupra căreia se focalizeaza toate eforturile de marketing ale întreprinderii.Clienţii efectivi ai întreprinderii sunt stimulaţi sa-şi sporească volumul şi frecvenţa cumparatorilor, printr-o calitate a produselor şi a serviciilor cât mai apropiată de aşteptările lor.

- Furnizorii sunt întreprinderi sau persoane fizice care asigură resursele pentru fabricarea bunurilor sau serviciilor.Furnizorii pot oferi: materii prime, ambalaje şi etichete, energie, apă, forţă de muncă, capital.

- Intermediarii sunt toate organizaţiile care participa la distributia, vânzarea sau promovarea produselor către utilizatorul final.Ei se grupează in trei categorii; Intermediari comerciali, intermediarii auxiliari, agenţii prestatoare de servicii de marketing

- Concurenţii sunt întreprinderi care pot oferi produse şi serviciirivale destinate satisfacerii unor nevoi ale clienţilor.

- Diferitele categorii de public reprezintă grupuri care au un impact real sau potenţial asupra capacităţii unei întreprinderi de a atinge obiectivele sale; lumea financiară, mediile publicitate, grupurile de inters, administraţia ţi organismele puterii publice,marele public, publicul intern

Mediul intern al întreprinderii.

- este constituit din totalitatea elementelor care exprima fizic resursele de care dispune întreprinderea (materiale,financiare, umane) capabile a functiona sinergetic in scopul indeplinirii misiunii ei.Resursele economice atrase in activitatea întreprinderii formează factorii de producţie, dintre care fundamentali sunt:

• elemente aparţinând mediului natural – sunt terenurile, resursele minerale exploatabile economic, apa, aerul, fondul silvic etc. care condiţionează practic desfăsurarea orcărei activităţi şi contribuie la realizarea obiectivelor întreprinderii în raport cu profilul ei.

• resursele umane constituie cel mai importantfactor de producţie, un factor care iniţializează activitatea economică şi se manifestă prin capacitatea fizică şi intelectuală a personalului întreprinderii.

• disponibilităţile băneşti în numerar şi în conturi condiţionează volumul şi structura producţiei, servesc ca mijloc de schimb de plată, de tezaurizare in vederea unor investiţii etc.

• dotările materiale sunt echipamente de producţie şi cele de calcul care, alături de construcţii, reprezintă factori ai costului si productivităţii produselor şi serviciilor unei întreprinderi.

Preview document

Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 1
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 2
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 3
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 4
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 5
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 6
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 7
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 8
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 9
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 10
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 11
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 12
Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza Mediului de Marketing

Analiza mediului de marketing Carrefour Primul hypermarket Carrefour din Romania a fost deschis la Bucuresti in anul 2001, cand a patruns pe...

Obiectivele și Principiile Marketingului

1.1. Obiectivele şi principiile marketingului Unul dintre cele mai importante domenii ale economiei moderne îl constituie comerţul, el devenind...

Analiza Mediului și Mixului de Marketing la Aerotravel Lufthansa City Center

1. Analiza principalelor tendinţe ale pieţei turistice cu accent pe sectorul din care face parte tipul de unitate analizată 1.1. Analiza...

Macromediul Firmei Danone

Introducere “ Marketingul este procesul social, orientat spre satisfacerea nevoilor şi dorinţelor indivizilor şi organizaţiilor, prin crearea şi...

Strategii de marketing la firma IKEA

Capitolul 1: Prezentarea generală a companiei 1.1. Scurt istoric Compania a fost fondată în Suedia de către Ingvar Kamprad, pe când acesta avea...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Bazele Marketingului. Mediu de Marketing

PARTEA I. BAZELE MARKETINGULUI CAP. 1. ESENTA MARKETINGULUI Confruntate cu o crestere continua a complexitatii si a exigentelor pietei,...

Marketing

I. Apariţia şi evoluţia marketingului ca ştiinţă. Evoluţia şi dezvoltarea marketingului ca ştiinţă are o istorie foarte interesantă, ceea ce ne...

Ai nevoie de altceva?