Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Notiuni generale privind Mediul de marketing 3
2. Prezentarea firmei SC McDonald's SRL Sibiu 5
3. Studiu de caz 5
4. Concluzii 11
5. Bibliografie 13


Extras din proiect Cum descarc?

1. Notiuni generale privind Mediul de marketing al intreprinderii
Mediul de marketing cuprinde totalitatea factorilor care pot avea o influenta asupra activitatii intreprinderii si asupra carora aceasta nu poate exercita un control. Ph. Kotler si B Dubois au definit mediul de marketing astfel : ,, ansamblul tuturor actorilor si fortelor externe intreprinderii susceptibile a afecta maniera in care ea dezvolta sau mentine schimburi cu pietele sale."
Privit la nivelul intreprinderii mediul de marketing are doua componente- mediul extern si mediul intern.Cele doua componente, precum si relatiile dintre acestea trebuie permanent cunoscute si studiate de catre intreprindere.
Mediul extern al intreprinderii 
Abordand mediul extern la nivelul intreprinderii el este alcatuit dintr-o retea de variabile omogene carora intreprinderea le opune propriile sale resurse- umane , materiale si financiare- respectiv un set de variabile endogene.
Unele componente ale mediului extern influenteaza pe o arie mai larga mai mult industrii si intreprinderii, pe termen lung, si impotriva lor intreprinderea nu poate decide actiuni de previziune sau control.Ele alcatuiesc macromediul.Alte componente ale mediului extern sunt specifice anumitor industrii sii pot influenta unele firme mai mult decat pe altele.Ele au o actiune directa asupra intreprinderii si alcatuiesc micromediul.
Macromediul intreprinderii cuprinde : 
- Mediul demografic se dezvolta in stransa relatie cu populatia, care este sursa pietelor intreprinderilor.Astfel, diferitele caracteristici ale populatiei- talie, distributie geografica, densitate, mobilitate, repartitie pe varsta, natalitate- sunt puncte de referinta pentru orice strategie de marketing, consecintele lor supra activitatii unei intreprinderi fiind numeroase si semnificative.
- Mediul tehnologic, este extrem de dinamic, manifestandu-se ca principala forta motrica care determina schimbarile in societate.Analiza principalelor dimensiuni ale evolutiei tehnologice- accelerarea progresului tehnic, inovarea fara limita, bugetele de cercetare, prioritatea acordata aplicatiilor imediate, regelemtarea crescanda a cercetarii- scoate in evidenta importata lor penru intreprindere in a interpreta mutatiile ce apar pe diferite piete in termeni de nevoi. 
- Mediul economic cuprinde veniturile, cheltuielilesi resursele ce afecteaza dezvoltarea afacerilor si bunastarea indivizlor.El este definit prin prin indicatori care reflecta conditiile economice: structura pe ramuri a activitatii economice, resursele naturale, resursele financiar valutare, gradul de ocupare a resurselor umane etc.Deasemenea factorii mediului economic determina volumul si structura ofertei de marfuri, volumul cererii de marfuri, miscarea preturilor si nivelul concurentei.
- Mediul socio-cultural include atitudinil, valorile,normele, credintele, comportamentul si tendintele demografice asociate, care sunt specifice unei zone date.Rezlovarea tendintelor culturale este dificila, dar importanta pentru intreprindere.Intreprinderile care nu au capacitatea de a se adapta modificarilor mediului socio-cultural sunt eliminate de pe piata.
- Mediul politico-legal include sistemul guvernamental si sistemul juridic in care functioneaza iintreprinderea. Guvernul exercitao influenta asupra intreprinderii prin legislatia promovata care vizeaza in princupalprotejarea consumatorilor, protejarea socitatii si protejarea concurentei.
- Mediul international include evolutiile pe pietele internationale care au potentialul de a influenta intreprinderea in conducerea afacerilor sale.
Macromediul intreprinderii reprezinta ansamblul elementelor din mediul extern al intreprinderii cu care acesta interactioneaza in procesul conducerii activitatii, pentru indeplinirea misiunii propuse.
Micromediul cuprinde cinci grupe de factori:
- Clintii constituiecomponenta asupra careia se focalizeaza toate eforturile de marketing ale intreprinderii.Clientii efectivi ai intreprinderii sunt stimulati sa-si sporeasca volumul si frecventa cumparatorilor, printr-o calitate a produselor si a serviciilor cat mai apropiata de asteptarile lor.
- Furnizorii sunt intreprinderi sau persoane fizice care asigura resursele pentru fabricarea bunurilor sau serviciilor.Furnizorii pot oferi: materii prime, ambalaje si etichete, energie, apa, forta de munca, capital.
- Intermediarii sunt toate organizatiile care participa la distributia, vanzarea sau promovarea produselor catre utilizatorul final.Ei se grupeaza in trei categorii; Intermediari comerciali, intermediarii auxiliari, agentii prestatoare de servicii de marketing
- Concurentii sunt intreprinderi care pot oferi produse si serviciirivale destinate satisfacerii unor nevoi ale clientilor.
- Diferitele categorii de public reprezinta grupuri care au un impact real sau potential asupra capacitatii unei intreprinderi de a atinge obiectivele sale; lumea financiara, mediile publicitate, grupurile de inters, administratia ti organismele puterii publice,marele public, publicul intern
Mediul intern al intreprinderii.
- este constituit din totalitatea elementelor care exprima fizic resursele de care dispune intreprinderea (materiale,financiare, umane) capabile a functiona sinergetic in scopul indeplinirii misiunii ei.Resursele economice atrase in activitatea intreprinderii formeaza factorii de productie, dintre care fundamentali sunt:
o elemente apartinand mediului natural - sunt terenurile, resursele minerale exploatabile economic, apa, aerul, fondul silvic etc. care conditioneaza practic desfasurarea orcarei activitati si contribuie la realizarea obiectivelor intreprinderii in raport cu profilul ei. 
o resursele umane constituie cel mai importantfactor de productie, un factor care initializeaza activitatea economica si se manifesta prin capacitatea fizica si intelectuala a personalului intreprinderii.
o disponibilitatile banesti in numerar si in conturi conditioneaza volumul si structura productiei, servesc ca mijloc de schimb de plata, de tezaurizare in vederea unor investitii etc.
o dotarile materiale sunt echipamente de productie si cele de calcul care, alaturi de constructii, reprezinta factori ai costului si productivitatii produselor si serviciilor unei intreprinderi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul de Marketing al SC McDonalds's SRL Sibiu - Studiu de Caz.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!