Mediul Extern al Firmei

Cuprins proiect Cum descarc?

ARGUMENT.4
CAPITOLUL 1
CONTINUTUL SI STRUCTURA MEDIULUI EXTERN AL INTREPRINDERII.5
1.1. MICROMEDIUL INTREPRINDERII.5
1.1.1 COMPONENTELE MICROMEDIULUI.5
1.1.2. RELATIILE INTREPRINDERII CU MICROMEDIUL.7
1.2. MACROMEDIUL INTREPRINDERII.8
CAPITOLUL 2
ANALIZA MEDIULUI EXTERN.10
2.1. SCOPUL PROCESULUI DE ANALIZA A MEDIULUI EXTERN.10
2.2. ANALIZA MACROMEDIULUI INTREPRINDERII.10
2.2.1. CATEGORIILE DE FACTORI AI MACROMEDIULUI.11
2.2.2. ETAPELE ANALIZEI MACROMEDIULUI.12
2.3. REZUMATUL ANALIZEI MEDIULUI EXTERN AL INTREPRINDERII.13
CAPITOLUL 3
ANALIZA MEDIULUI UNEI FIRME PRODUCATOARE DE VOPSEA DE PAR.15


Extras din proiect Cum descarc?

ARGUMENT
Orice intreprinderea functioneaza in conditiile concrete pe care i le ofera mediul sau extern. Asta
inseamna ca rezultatele activitatii sale vor depinde, pe de o parte, de masura cunoasterii fizionomiei si mecanismului de functionare a mediului, iar pe de alta parte, de posibilitatile si priceperea intreprinderii de a fructifica oportunitatile si de a evita primejdiile pe care acesta i le furnizeaza.
Cunoasterea caracteristicilor si a mutatiilor intervenite in structura mediului extern este o conditie fundamentala a satisfacerii cantitative si calitative a unei anumite categorii de trebuinte de catre intreprindere, necesitati aflate in continua crestere si diversificare, care trebuie sa stea la baza elaborarii unor strategii realiste, bine fundamentate stiintific.
Lucrarea de fata este structurata asfel:
- in primul capitol am prezentat notiuni privind continutul si structura mediului extern al intreprinderii;
- in cel de-al doilea capitol am abordat modul de analiza a mediului extern,
- iar in ultiumul capitol am prezentat analiza mediului extern al unei firme producatoare de vopsea de par.
Capitolul 1 : CONTINUTUL SI STRUCTURA MEDIULUI EXTERN AL INTREPRINDERII
Mediul de marketing in cadrul caruia intreprinderile isi desfasoara activitatea, cuprinde un ansamblu de factori alcatuind o structura complexa.
De regula, este vorba de factori de natura economica, demografica, sociala, culturala, juridica, politica, ecologica, etc.
Intre intreprindere si mediul sau extern se creeaza un sistem de relatii, care marcheaza in mod evident intreaga sa activitate de marketing.Interpretand raportul dintre aceasta activitate si mediul extern al intreprinderii, in viziunea teoriei generale a sistemelor, aceasta poate fi reprezentata ca un sistem de tip evolutionist, deschis, capabil de perfectionare printr-un proces de adaptare continua.
Intre componentele unui astfel de tip de sistem, mediul ocupa un rol principal. Astfel, putem
considera faptul ca obiectivele sistemului - intreprindere, intrarile (stimulii) in sistem, raspunsurile (iesirile) din sistem, controlul - toate au ca punct de plecare sau de referinta mediul in care functioneaza
o anumita organizatie.
Raportarea eficienta la mediul extern presupune din partea intreprinderii cercetarea atenta a componentelor acestuia, a interactiunii dintre acestea precum si a impactului lor asupra pietei si, evident, asupra activitatii intreprinderii.
Factorii mediului nu actioneaza insa cu aceeasi intensitate si in aceeasi masura asupra activitatii intreprinderii. Cu unii dintre ei, intreprinderea intra in legaturi directe, impuse de necesitatea realizarii obiectivelor economice propuse, influentele fiind de regula reciproce. Acestia formeaza micromediul
intreprinderii. Cu alti factori, care alcatuiesc macromediul intreprinderii, relatiile sunt mai indepartate, mai slabe, influenta acestora fiind uneori indirecta (de regula prin influenta componentelor micromediului).
1.1 MICROMEDIUL INTREPRINDERII
In desfasurarea activitatii sale intreprinderea insasi se constituie in purtator de nevoi, pentru
satisfacerea carora apeleaza la resurse materiale, financiare si umane. Totodata, ea este furnizoare de
produse (servicii) pentru satisfacerea nevoilor unor agenti economici. In ambele cazuri, intreprinderea
vine in contact cu agenti de mediu care se plaseaza in imediata apropiere iar actiunile lor se rasfrang
direct asupra activitatii sale.
1.1.1. Componentele micromediului
Factorii care fac parte din micromediului intreprinderii pot fi grupati in patru mari grupe:
- Furnizori
- Clienti
- Concurenti
- Organisme publice


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul Extern al Firmei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!