Extras din proiect
Suprafaţa de vânzare a unui magazin amplasat la nivelul solului este de 3200 mp. Randamentul mediu global al vânzărilor în anul 2006 a fost de 22000 RON/mp. Produsele oferite fac parte din următoare grupe sortimentale: alimentare, confecţii, bazar, cosmetică, igienă şi întreţinere, electronice/audio-video.
Ponderea din încasări realizată în anul anterior de fiecare din cele cinci raioane este:
Raioane Procentaj încasări Suprafată ocupată
Alimentar 38% 50%
Confecţii-încălţăminte 18% 15%
Bazar 9% 5%
Igienă, cosmetică, întreţinere 11% 5%
Electronice/audio-video 24% 25%
Total 100% 100%
Pentru reorganizarea suprafeţei de vânzare a magazinului criteriul ales îl reprezintă vânzarile din anul anterior.
Având în vedere acest criteriu se va realiza schiţa magazinului, respectând uramtoarele reguli:
• Culoar între raioane – 3 m
• Culoar între rafturi 1,5 m
• Culoar între casele de marcat – 1 m
• Lăţime gondole – 1 m
• Lăţime gondolă la perete – 0,5 m
• Capete de gondole – pătrate, dreptunghiulare sau circulare
• În interiorul magazinului există atât zone calde, care au un potenţial al vânzărilor foarte ridicat şi zone reci care au un potenţial mai scăzut. Din acest punct de vedere trebuie evitată amplasarea produselor greu vandabile în zonele reci şi a produselor uşor vandabile în zonele calde ale magazinului.
Descrierea generală a magazinului
1. Denumirea magazinului
Primul obiectiv pe care echipa de organizare l-a avut de îndeplinit a fost personalizarea magazinului. Pentru a putea lucra la reorganizarea lui acesta trebuia să prindă viaţă, să aibă o identitate.
În urma unui studiu de piaţă echipa noastră a hotarat alegerea unui nume simplu, sugestiv şi uşor de reţinut.
Denumire magazin: Green Market
Slogan: Totul intr-un singur loc
Mascotă:
Motivaţia alegerii
- am ales numele Green Market deoarece verdele este prin excelenţă, culoarea vieţii, a regenerării şi a vindecării, a mulţumirii şi a concilierii contrariilor. Culoarea verde induce stări de calm profund, linişte, bună dispoziţie şi flexibilitate în gândire;
- prin sloganul Totul intr-un singur loc se încearcă să se sugereze clienţilor faptul că magazinul Green Market oferă o gamă largă de produse menite să satisfacă cerinţele tuturor categoriilor de clienţi, de la cei cu venituri reduse şi medii până la cei cu venituri ridicate;
- am ales ca mascota o broscuţă veselă de culoare verde, asociată cu numele magazinului, sugerând optimism şi bună dispoziţie, cu scopul de a-i induce clientului aceleaşi stări.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Merchandising Magazin.doc