Metode Avansate de Analiza a Datelor de Marketing

Cuprins proiect Cum descarc?

Cercetare de marketing asupra consumatorilor de ciocolata.pag.3
I. Stabilirea obiectivelor si a ipotezelor.pag.3
II. Pregatirea cadrului cercetarii.pag.4
III. Culegerea datelor.pag.5
IV. Prelucrarea si analiza datelor culese.pag. 5
V. Raportul de cercetare. Concluzii.pag.11
Cercetare de marketing asupra consumatorilor de ciocolata
O cercetare de marketing inseamna un process complex, care include un mare numar de activitati. Activitatile pot fi in numar de cateva zeci, fiind realizate intr-o anumita succesiune (unele dintre ele in paralel, unele numai dupa incheierea altora).
Evident, unele activitati se pot realiza in paralel atunci cand se utilizeaza echipa de cercetare. Activitatile pot fi grupate in mai multe etape mari, ca in figura de mai jos.
I. Identificarea Problemei, stabilirea obiectivelor si a ipotezelor
II. Pregatirea cadrului cercetarii
1) Estimarea valorii informatiilor
2) Alegerea surselor de informatii
3) Stabilirea tipului de cercetare
4) Stabilirea metodelor de culegere a informatiilor
5) Elaborarea instrumentului de cercetare
III. Culegerea datelor
1) Esantionarea
2) Stabilirea variantei de culegere
3) Selectarea si instruirea operatorilor
4) Culegerea propriu-zisa
IV. Prelucrarea si analiza datelor culese
V. Raportul de cercetare, concluzii


Extras din proiect Cum descarc?

I. Stabilirea obiectivelor si a ipotezelor
A) Stabilirea obiectivelor.
Cercetarea de marketing are ca scop un singur obiectiv si anume: studierea comportamentului consumatorilor de ciocolata.
B) Stabilirea ipotezelor - Ipoteza este un raspuns stabilit de cercetatori legat de obiectivul cercetarii, fiind valabila provizoriu, pana la verificarea ei in cadrul sondajului.
1) Cei mai multi consumatori sunt de parere ca pretul si gustul ciocolatei reprezinta un element extrem de important in cumpararea marcii preferate de ciocolata.
2) Persoanele care consuma mai multa ciocolata sunt cele cu domiciliul in mediul urban.
3) Un numar mare de persoane prefera ciocolata la greutatea de 100-150 de grame.
4) Cei mai multi consumatori sustin ca ciocolata aduce un beneficiu pozitiv dar si negative asupra organismului.
5) Frecventa de cumparare.
II. Pregatirea cadrului cercetarii
1) Estimarea valorii informatiilor: Principalele metode utilizate pentru estimarea valorii informatiilor sunt analiza beneficiu-cost si arborii de decizie (simpli si bayesieni).
Analiza beneficiu-cost presupune estimarea costurilor si beneficiilor cercetarii, si compararea lor. Valoarea informatiilor ce se pot obtine nu poate fi calculate precis, ci doar estimate, spre deosebire de costuri, care pot fi mult mai clar determinate.
In aceasta cercetare, costurile au fost mici iar cercetarea se poate continua , nefiind influentata de costurile mari. Rezultatele obtinute in cadrul cercetarii sunt folositoare pentru cunoasterea mai buna a categoriilor de consumatori de ciocolata dar si pentru efectele pozitive sau negative asupra organismului in urma consumului de ciocolata.
2) Alegerea surselor de informatii. Sursele de informatii pot fi:
? Surse secundare, care ofera informatii secundare, ce exista deja,fiind obtinute anterior in alte scopuri, fiind utile si in cercetarea prezenta.
? Surse primare, reprezentate de cercetarea demarketing (cercetarea de teren, direct de la sursa).
Pentru realizarea chestionarului s-a folosit sursa primara, urmata de cercetarea proprie.
3) Stabilirea tipului de cercetare:
Aceasta cercetare este una instrumentala, pentru ca are la baza aplicarea unui chestionar si realizata pe teren (cercetare directa).
4) Stabilirea metodelor de culegere a informatiilor.
Metoda de culegere a informatiilor a fost sondajul care s-a realizat direct prin operator.
5) Elaborarea instrumentului de cercetare.
Cele mai folosite instrumente de cercetare sunt chestionarul,testul (in cazul utilizarii metodei testelor proiective), ghidul de interviu ( in cazul utilizarii metodei focus grup). Asadar, instrumental de cercetare este chestionarul. Acesta contine intrebari deschise (cu raspunsuri libere), si intrebari inchise (cu raspunsuri prestabilite).


Fisiere in arhiva (1):

  • Metode Avansate de Analiza a Datelor de Marketing.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!