1. Identificarea setului de date Baza de date in SPSS a fost contruita pe baza unui chestionar care urmareste determinarea comportamentului respondentilor asupra evolutiei in viitor . Cercetarea in cauza a fost realizata folosind tehnica sondajului, utilizand un chestionar administrat pe o platforma online. Baza de date cuprinde 30 variabile si 87 de cazuri. 2. Prezentarea variabilelor setului de date Nr. Denumirea variabilei Definirea conceptuala Definrea operationala 1 Grupa Identificarea grupei din care face parte respondentul Scala nominala 2 Sex Identificarea sexului respondentilor. Scala nominala - Femeiesc - Barbatesc 3 Varsta Identificarea categoriei de varsta in care se situeaza respondentul. Scala proportionala - Sub 15 ani - Intre 15 si 20 ani - Intre 21 si 25 ani - Intre 26 si 30 ani 4 Regiune Identificarea regiunii din care face parte. Scala nominala - Moldova - Tara Romaneasca - Transilvania 5 Perceptie Identificarea stadiului actual de dezvoltare al cunoasterii in societatea umana. Scala nominala - S-a descoperit aproape tot ce se putea descoperi, in viitor vor mai fi doar cateva descoperiri minore sau de fond - Abia de acum incolo stiinta are capacitatea de a incepe sa descopere lucruri cu adevarat uimitoare - Nu exista lucruri uimitoare, toate sunt obisnuite, doar ca unele dintre ele pot fi percepute ca extraordinare la prima vedere 6 Perceptie Identificarea modului in care respondentii vad viitorul Scala nominala 7 Importanta Identificarea prioritatilor respondentilor in urmatorii 5 ani Scala ordinala - continuarea studiilor - intemeierea unei familii - angajare / dezvoltarea unei cariere - infiintarea propriei afaceri - exploatarea pasiunilor / timpului liber - implicarea in actiuni de voluntariat / protectie sociala 8 Comportament Stabilirea daca respondentii isi fac planuri de viitor sau nu. Scala nominala - Da - Nu 9 Comportament Stabilirea daca respondentii doresc sa profeseze pe viitor Scala nominala - Da - Nu 10 Perceptie Indentificarea parerea respondentilor asupra scaderii importantei nationalitatii in viitor Scala nominala - Nu - Nu pot preciza - Da 11 Comportament Identificarea perspective de viitor a respondentilor Sacala nominala - Angajat - Antreprenor - Liber profesionist - In continua dezvoltare personala - In continua dezvoltare profesionala - Altele 12 Impartirea de puncte Impartirea a 100 de puncte in functie de timpul si importanta pe care respondentii o acorda urmatoarelor arii de interes. Scala interval (Scala cu suma constanta) - familie/prieteni - dezvoltare personala - loc de munca/dezvoltare profesionala - pasiuni/timp liber 13 Preferinta Determinarea anului in care omul va calatori in spatiu in mod uzual. Scala proportionala - 2000-2999 - 3000-3999 - 4000-4999 14 Preferinta Identificarea preferintei respondentului cu privire la resursele enrgetice ce vor fi folosite in momentul epuizarii resurselor energetice bazate pe combustibili fosili. Scala nominala - Energia electica - Energia nucleara - Energia magnetica - Antimateria - Nu pot fi epuizate niciodata resursele bazate pe hidrocarburi - Altele 15 Durata orelor petrecute pe internet Determinarea duratei medie a orelor petrecute pe internet. Scala proportionala
Catoiu, I. (coord) - Tratat de cercetari de marketing Teodorescu, Nicolae (2009), Metode Avansate de Marketing, Suport de curs, Editura ASE, Bucuresti http://www.psychstat.missouristate.edu/multibook/mlt03.htm
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.