Cuprins
- INTRODUCERE.3
- CAPITOLUL I. POLITICA PROMOŢIONALĂ –COMPONENTĂ IMPORTANTĂ A MIXULUI DE MARKETING.7
- 1.1.POLITICA PROMOŢIONALĂ. CONCEPT ŞI PARTICULARITĂŢI.7
- 1.2. PRINCIPII DE ORGANIZARE A MIXULUI PROMOŢIONAL ÎN CADRUL ÎNTREPRINDERII.12
- 1.3.REGLEMENTĂRI LEGISLATIVE ALE ACTIVITĂŢII PROMOŢIONALE. ANALIZĂ COMPARATIVĂ.19
- CAPITOLUL II. METODE ŞI TEHNICI DE PROMOVARE A PRODUSELOR ŞI DE DETERMINARE A EFICIENŢEI .25
- 2.1. METODE ŞI TEHNICI DE PROMOVARE A PRODUSELOR.AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE.25
- 2.2. METODE DE DETERMINARE ŞI TEHNICI DE EVALUARE A EFICIENŢEI ACTIVITĂŢILOR DE PROMOVARE .42
- CAPITOLUL III. ORGANIZAREA POLITICII PROMOŢIONALE ÎN CADRUL ÎNTREPRINDERII S.A. “COVOARE-UNGHENI”.51
- 3.1. CARACTERISTICA GENERALĂ A ÎNTREPRINDERII S.A. “COVOARE-UNGHENI”.51
- 3.2. PARTICULARITĂŢILE ACTIVITĂŢILOR PROMOŢIONALE ALE ÎNTREPRINDERII S.A. “COVOARE-UNGHENI”.57
- 3.2.1. Sortimentul de produse – obiect al promovării.57
- 3.2.2. Organizarea campaniilor promoţionale .61
- 3.2.3. Metode şi tehnici de promovare a produselor S.A.”Covoare-Ungheni”şi direcţii de perfecţionare.66
- 3.3. ANALIZA EFICIENŢEI ACTIVITĂŢILOR PROMOŢIONALE ALE S.A.”COVOARE-UNGHENI”.74
- ÎNCHIEIERE .83
- BIBLIOGRAFIE.86
- ANEXE.89
Extras din proiect
Introducere
Actualitatea temei. Republica Moldova la începutul mileniului trei se distinge prin modificări calitative în toate ramurile economiei naţionale. Trecerea de la sistemul totalitar de comandă la un sistem nou bazat pe principiile democraţiei şi pieţei libere, valorificarea raţională a resurselor materiale, umane, financiare şi informaţionale, stimularea dezvoltării producţiei şi a pieţei sînt în multe privinţe bazate pe activitatea de promovare. Importanţa politicii de promovare creşte odată cu dezvoltarea producţiei şi a schimburilor de mărfuri pe piaţa mondială, devenind în condiţiile economiei actuale, o trăsătură esenţială şi indispensabilă a activităţii comerciale şi de marketing a întreprinderii.
În prezent sfera activităţii de promovare s-a extins atât de larg, încât a ajuns să anticipeze apariţia unui produs pe piaţă, să pregătească terenul pentru un succes sigur, să influenţeze investiţiile şi producţia de bunuri şi servicii.
Activitatea de promovare include un ansamblu de instrumente utilizate pentru a informa consumatorii despre produsele oferite pe piaţă, pentru a stimula formarea cererii unui anumit produs, pentru a menţine interesul consumatorilor şi a transforma dorinţa lor de a poseda şi a folosi un produs în acţiuni efective de achiziţionare, cumpărare şi consum. De obicei consumatorul potenţial la faza de lansare a produselor pe piaţă manifestă o neîncredere faţă de ele din motivul necunoaşterii lor sau teama că nu-i vor satisface dorinţele şi aşteptările.
Activitatea de promovare are menirea să vină în întâmpinarea dorinţelor, necesităţilor consumatorilor, determinându-l să ia decizia de cumpărare a produsului.
De menţionat că Legile R.M. nr. 1227-X III ,,Cu privire la publicitate“ aprobate de Parlament la 27 iunie 1997 şi nr. 314-XV din 28 iunie 2001 nu reflectă toate genurile activităţii de promovare practicate în condiţiile moderne şi nici restricţii concrete în acest domeniu.
Activitatea de promovare în condiţiile moderne, este nu numai o parte componentă a marketingului, a cărei sarcină principală este promovarea pe piaţa internă şi externă a mărfurilor, serviciilor şi ideilor, ci şi un instrument de cultivare a nevoilor şi cererii în baza cercetării sistematice a pieţei, de relevare a doleanţelor şi preferinţelor consumatorilor de informare operativă, corectă, veridică şi calitativă a cumpărătorilor reali şi potenţiali.
În condiţiile tranziţiei la economia de piaţă orice antreprenor se convinge tot mai mult că succesul activităţii pe piaţă nu poate fi asigurat doar prin creşterea competitivităţii mărfurilor şi serviciilor, sau prin fabricarea volumului necesar de marfă. Apare necesitatea de a cunoaşte legislaţia în vigoare, de a informa operativ şi amplu consumatorii reali şi potenţiali despre mărfuri şi servicii şi orientarea lor spre cele oferite de întreprindere.
La etapa actuală în Republica Moldova, în virtutea situaţie create, nu e înţeleasă esenţa şi necesitatea activităţii de promovare. La multe întreprinderi nu există birouri sau departamente specializate de marketing şi promovare, iar agenţiile care se ocupă cu activitatea de promovare nu prestează servicii la nivelul şi de calitatea care ar corespunde cerinţelor de azi. Se constată o anumită incompetenţă a specialiştilor în domeniul promovării în lucrul cu partenerii, lipsa informaţiilor necesare privind organizarea procesului de promovare.
Până în momentul actual în Republica Moldova lipsesc specialişti cu experienţă în activitatea de promovare la nivel de întreprindere, de departament, de minister. Nici ministerele, nici întreprinderile, n-au o concepţie ştiinţific argumentată de organizare a activităţii de promovare. Se atestă în activitatea de promovare acţiuni fragmentare, nechibzuite, neargumentate, lipseşte baza de date şi cercetările de marketing.
Din cele menţionate rezultă că tema tezei este de o stringentă actualitate şi oportună. Apare necesitatea de a efectua cercetări ştiinţifice, de a analiza starea actuală şi posibilităţile ei în condiţiile economiei de piaţă, este nevoie de o analiză şi de o argumentare teoretică profundă a activităţii de promovare.
Scopul acestei lucrări presupune studierea particularităţilor mixului promoţional în condiţiile actuale, organizarea acestuia în cadrul întreprinderii, studierea metodelor şi tehnicilor de promovare a produselor care pot fi utilizate de către întreprindere pentru atingerea obiectivelor sale, evidenţierea tendinţelor privind dezvoltarea activităţii promoţionale în condiţiile economiei de piaţă. Pentru valorificarea acestui scop ne-am propus să realizăm mai multe sarcini:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Metode si Tehnici de Promovare a Produselor.doc