Mix de Marketing la Compania OMV-Petrom SA

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 
Marketingul, dupa cum este definit de catre American Marketing Association, este "o functie organizationala si un set de procese menite a crearea, comunica si a pune la dispozitia clientilor a valorii si mentinerii relatiilor cu clientii spre beneficiul companiei si al proprietarilor acesteia".
O alta definitie, probabil mai simpla si mai generala este: "Marketingul este un proces permanent prin care oamenii sunt incurajati sa ia o decizie de cumparare, de folosire, de urmare sau de conformare a unui produs, serviciu sau valori ale altei persoane. Simplu, daca nu faciliteaza "vanzarea" unui produs atunci nu este marketing."
Philip Kotler in cartile sale initiale defineste: "Marketing este o activitate menita sa satisfaca nevoile si dorintele prin procese de schimbare". Se poate adauga la definitiile lui Kotler si Norris un raspuns al "Chartered Institute of Marketing" (CIM). Definitia asociatiei afirma ca marketingul este "procesul managerial de anticipare, identificare si satisfacere a cerintelor clientilor intr-un mod profitabil". 
De aceea, marketingul operativ include procesele de analiza de marketing, dezvoltarea unui nou produs, administrarea ciclului de viata al unui produs, stablirea pretului, administrarea canalului precum si promotiile.
O alta definitie a Marketingului este arta de a vinde produse.
Popular, "marketing" reprezinta promovarea produselor, mai ales publicitatea si brandingul. Totusi, in limbaj profesional termenul are un spectru mai mare de intelesuri care au ca element comun punerea in centrul atentiei a clientilor. Produsele sunt dezvoltate pentru a satisface dorintele unor grupuri de clienti, si, in anumite cazuri, chiar a unor clienti anume. McCarthy a impartit marketingul in patru segmente de activitate. Topologia lui a devenit universal recunoscuta, iar setul lui de 4P a devenit un termen al limbajului.
Cei patru P sunt:
o Produs: Aspectele de Managementul produsului si marketing de produs se ocupa de specificatiile bunului sau produsului in cauza, si la modul in care relationeaza la nevoile si dorintele utilizatorului final. 
o Pret: Se refera la procesul de stabilire a pretului pentru un produs, inclusiv reducerile de pret. 
o Promovare: Include reclama, promotia, publicitatea si vanzarile personale, si se refera la diferite metode de promovare a unui produs, brand sau companie. 
o Plasament sau distributie, se refera la modul in care produsul ajunge la client; spre exemplu, plasamentul la locul vanzarii sau desfacerii cu amanuntul. Acest al patrulea P face referinta la locul unde produsul sau serviciul este vandut, exemplu regiune geografica sau ramura industriala, si segmentul caruia se adreseaza(tineri adulti, familii, companii, oameni de afaceri, femei, barbati, etc.). 
Aceste patru elemente sunt de obicei numite marketing mix. Un comerciant poate folosi aceste valori pentru a intocmi un plan de marketing. Modelul celor 4P este folositor mai ales cand se foloseste pentru produse de o valoare redusa. Produsele industriale, serviciile si produsele cu o valoare mare au nevoie de mici adaptari ale acestui model. 
Marketingul serviciilor trebuie sa aiba in vedere natura unicitatii serviciilor. 
Marketingul industrial sau B2B trebuie sa tina seama de valoarea pe termen lung a acordurilor contractuale care sunt specifice tranzactiilor din lantul de aprovizionare. 
Marketingul relatiilor incearca sa faca acest lucru privind marketingul prin prisma valorii pe termen lung a relatiilor decat prin prisma tranzactiilor individuale.
Nu pot sa trec mai departe fara a defini un concept de baza : Conceptul de Marketing-mix
Acest concept are sensul de amestec,imbinare,combinare(a unor ingrediente).Acesta este un termen de origine anglo-saxona ,termenul fiind preluat din forma << mixture >>.
Dat fiind clarificat acest aspect,am hotarat ca in aceasta lucrare sa caut sa fac o microanaliza ,punand in evidenta aspectele principale care stau la baza obtinerii profitului (in ,,umbra" teoriei marketingului seviciilor), la institutia aleasa ca studiu.
In aceasta lucrare caut sa fac o microanaliza ,punand in evidenta aspectele principale care stau la baza obtinerii profitului (in ,,umbra" teoriei marketingului seviciilor), la institutia aleasa ca studiu.
Aceasta este : 
OMV-PETROM S.A.
Compania a ales din evantaiul de strategii posibile ,strategia de extindere a pietei ,urmand,ca urmare a investitiilor deloc mici, sa contribuie la crestrea volumului de energie electrica,mai ales ca aceasta este o forma de energie produsa prin sistem neconventional. 
PREZENTAREA COMPANIEI
Petrom, membru al Grupului OMV, este cel mai mare producator de titei si gaze din sud-estul Europei. 
Compania, care are in structurile sale peste 30.000 de angajati, a raportat in primul trimestru al anului o cifra de afaceri de 3 miliarde. lei (703 mil. euro), in scadere cu 18% si un profit net de 506 milioane lei (118,5 mil. euro).
Segmentele de afaceri ale Petrom sunt: Explorare si Productie, Rafinare si Marketing si Gaze si Energie, acestea reprezentand si activitatile de baza ale companiei.
Obiectul de activitate al diviziei Explorare si Productie consta in explorarea, descoperirea si extractia de titei si gaze naturale in Romania si in alte tari din regiunea Caspica (Rusia si Kazahstan). 
Petrom este unicul producator de titei din Romania si contribuie cu aproximativ 50% la productia totala de gaze a tarii. In 2010, productia totala de titei si gaze a Petrom este de circa de aproximativ 854 mil. barili.
Procesarea titeiului extras se realizeaza prin intermediul celor doua rafinarii, Petrobrazi si Arpechim, ce au o capacitate totala de rafinare de 8 mil. tone/an.
Livrarea produselor proprii se realizeaza prin reteaua compusa din peste 800 de benzinarii, operate impreuna cu companiile afiliate, atat in Romania, unde detinem aproximativ 550 de statii de distributie, cat si in tarile invecinate: Bulgaria, Serbia si Republica Moldova. 
Petrom este, de asemenea, furnizorul principal de combustibili pentru aviatie in Romania, incluzand serviciile aferente, si cel mai important jucator pe piata locala de GPL. Petrom reprezinta un jucator important pe piata romaneasca a gazelor naturale, acoperind toate segmentele acesteia. 
In 2010, Grupul Petrom si-a mentinut prezenta puternica in toate sectoarele pietei gazelor naturale, avand o cota de piata de aproximativ 40%.
In vederea sporirii valorii gazelor naturale si asigurarii unei dezvoltari durabile a companiei, conducerea executiva a hotarat extinderea lantului valoric, prin dezvoltarea propriei activitati de producere a energiei electrice, atat din surse conventionale, cat si regenerabile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mix de Marketing la Compania OMV-Petrom SA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!