Mixul de Marketing

Extras din proiect Cum descarc?

Mixul de marketing este un element foarte intalnit in domeniul marketingului, acesta reprezentand principalul element al tacticii de marketing. Elemetele Mixului de marketing sunt cunoscute sub numele de "Cei Patru P", acestia fiind: pret, produs, promovare si distributie. 
Pentru a indeplini obiectivele de marketing este important ca aceste elemente sa fie luate in considerare. Faptul ca unul dintre cele patru elemente ale mixului nu a fost conceput corect va rezulta o strategie esuata de marketing. La conceperea acestui mix principalul factor ce trebuie luat in considerare este piata tinta. Managerul trebuie sa cunoasca care sunt dorintele si nevoile clientilor, si sa combine aceste elemente pentru a crea strategi si planuri de marketing ce vor satisface clientul.
Asadar, mixul de marketing trebuie sa ajute la indeplinirea obiectivele organizatiei. Un mix de marketing separat, este acel conceput facut pentru fiecare produs sau pentru fiecare segment de marketing, in functie de structura organizationala a companiei. Exista numerosi factori care dicteaza felul in care elementele mixului de marketing sa fie proportionate. 
Cei 4 P trebuie luati in considerare atunci cand se doreste realizarea unei strategi de marketing sau a unui plan de marketing. Pe termen lung toate cele 4 varibile ale mixului pot fi modificate, insa pe termen scurt este dificil de modificat distributia sau produsul.
Jerome McCarthy a identificat cele patru elemente ale mixului de marketing, acestea sunt: produsul, pretul, distributia si promovarea.
Produsul 
Existenta unei afaceri vizeaza, producerea, introducerea si patrunderea pe piata a unor produse care sa satisfaca nevoile si dorintele consumatorilor. Tocmai din acest motiv se considera ca produsul este elemental central al mixului de marketing si punct de pornire in stabilirea si interpretarea acestuia.
In definirea conceptului de produs si-au adus contributia numerosi autori si organizatii. Produsul poate fi o idee un bun sau un serviciu ori o combinatie a celor trei care ofera posibilitatea satisfaceri unor nevoi individuale sau colective. 
Analizand continutul acestei definiti, putem aprecia ca atunci cand un consummator achizitioneaza un produs el cumpara, mai exact, beneficiul sau satisfactia pe care o asteapta de la produsul respective. De fapt, produsul este mai mult decat un obiect care ii permite unui cumparator sa-si satisfaca o nevoie, el trebuie inteles ca un ansamblu de insusiri, respectiv: insusiri obiective, servicii oferite, insusiri simbolice. 
Aceste insusiri ale unui produs pot fi mai mult sau mai putin identificabile vizual sau masurabil. Cum ar fi: culoarea, forma, marimea produsului pot fi sesizate visual, dar exista insusiri care nu pot fi cunoscute decat cu ocazia utilizari produsului (calitate, gust)
Clasificarea produselor. In functie de naturalor produsele pot fi bunuri, servicii sau idei. Daca bunurile sunt tangibile ( autoturisme, carti, jucarii etc), serviciile (bancare, medicale, turistice etc), sunt intangibile, imperisabile si perisabile. Ele nu pot fi stocate, ele nu au caracteristici propriu-zise. Ideile sunt concepte, filozofii sau imagini care ofera o simulare psihologica. 
Dupa modul de utilizare finala, produsele se clasifica in produse de consum, care satisfac nevoile individuale, familiale si produse industriale, necesare pentru desfasurarea de activitati, producere, comercializare de alte bunuri si servicii.
Dupa durata de utilizare se disting produse durabile si produse perisabile. Cele durabile se pot utilize un timp mai indelungat sau pot fi supuse la mai multe utilizari, in timp ce cele perisabile sunt caracterizate printr-o perioada scurta de utilizare.
Ciclul de viata al produselor reprezinta perioada de timp cuprinsa intre momntul aparitiei ideii de produs si momentul scoaterii produsului din fabricatie, mixul de produse sau oferta firmei.
Etapa de lansare a produsului: in acessta etapa produsul este lansat efectiv pe piata, confruntanduse cel mai adesea cu produsele similare ale concurentilor.
Etapa de crestere a produsului: in aceasta etapa se decide daca produsul constituie un succes sau un esec pentru firma.
Etapa de maturitate a produsului: considerata etapa cea mai lunga a ciclului de viata al produsului 
Etapa de decline a produsului: aceasta este etapa in care produsul este scos din fabricatie si de pe piata 
Strategii de produs: strategia de reducere a mixului de produse, strategia de pastrare a mixului de produse, strategia de extindere a mixului de produse, strategia de adoptare calitativa a produsului, strategia de mentinere a calitati, strategia de pastrare a gradului de nautate, strategia innoiri. 
Pretul 
Pretul este pentru firma un instrument care permite calcularea si masurarea gradului de valorificare a resurselor sale financiare, umane, materiale si informationale. Este in acelas timp, un barometru care indica capacitatea firmei de a se adapta la un mediu in continua schimbare si un real mijloc de comunicare cu acest mediu (clienti, concurenta, mediul economic, mediul legal).
Rolul esential al pretului intr-o economie concurentiala poate fi inteles prin intermediul functiilor:
- functia de calcul si masurarea cheltuielilor si rezultatelor obtinute,
- functia de simulare a productiei,
- functia de recuperare a cheltuielilor.
Politica de pret trebuie asociata cu politica de produs, deoarece pretul insoteste produsul si intervine direct in dialogul dintre producator si cumparator, avand un rol hotarator in decizia de cumparare, in realizarea actului de vanzare-cumparare. 
Obiective ale pretului.
Prin politica de pret se poate urmari realizarea unor obiective diverse, in functie de strategia adoptata in cadrul firmei In acest sens sau identificat sase obiective majore pe care o firma si le poate propune sa le realizeze prin stabilirea unui anumit nivel al pretului, si anume: supravetuire firmei, maximizarea profitului annual, maximizarea vanzarilor valorice, maximizarea vanzarilor calitative, valorificarea la maximum a avantajului de piata obtinut, cresterea calitatii produselor.
Strategii de pret: 
Strategia de smantanire a pretului ridicat, se aplica la produsele noi, cand nu exista concurenta pe piata, practicand un pret ridicat, pentru ca apoi, reducand pretul, sa atraga alte categorii de consumatori. 
Strategia de penetrare a pretului coborat, reprezinta utilizarea unui pret mai mic decat al concurentei, pentru ocuparea unei cote mai mari de piata si/sau cresterea cifrei de afaceri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mixul de Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!