Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 7111
Mărime: 664.08KB (arhivat)
Publicat de: Sofia Nica
Puncte necesare: 8
UNIVERSITATEA ,,AL. I. CUZA” IAŞI FACULTATEA DE ECONOMIE ŞI ADMINISTRAREA AFACERILOR

Extras din proiect

S.C STAR LIGHTS cu sediul în oraşul Iaşi, strada Florilor, nr. 104, este cel mai mare producător de surse de iluminat din România înfiinţată încă din anul 1988, impunându-se ca unul dintre cei mai importanţi prestatori de servicii de întreţinere, modernizare şi reabilitare a reţelei de iluminat stradal.

Societatea este în permanenţă preocupată de îmbunătaţirea activităţii sale, diversificarea gamei de produse şi realizarea de investiţii în domeniul noilor tehnologii. Calitatea ridicată a produselor S.C STAR LIGHTS este demonstrată prin alinirea acestora la standardele europene. În conformitate cu noile standarde europene dar si cu reglementarea Uniunii Europene potrivit careia, pana in 2012 se vor interzice becurile incandescente, reprezinta o oportunitate pentru firma noastra de a-si largi gama de produse, favorizand realizarea de produse economice de iluminat. O alta oportunitate pentru firma ar putea insemna semnarea unui contract de exclusivitate cu firma care furnizeaza energie electrica pentru iluminarea stradala in regiunea Moldovei.

Prin intermediul distribuitorilor compania reuşeşte să menţină un contact permanent cu piaţa prin distribuirea, promovarea şi vânzarea produselor şi serviciilor firmei. Compania exportă în prezent produsele sale în peste 20 ţări din Uniunea Europeană, Orientul Apropiat şi Mijlociu, Asia, America de Sud şi Europa de Est. În România acestea sunt comercializate direct prin personalul de vânzări şi centrele de distribuţie proprii din oraşele: Arad, Bucureşti, Cluj, Galati, Piatra Neamţ, Craiova, Timişoara, Iaşi.

Furnizorii de materii prime şi materiale utilizate pentru desfăşurarea activităţii, atât interni cât şi externi, sunt: Erdemir România, Cuprom Zalău, First China, Elbi Electric, Chimtitan Bucureşti.

Pe piaţa produselor de iluminat au apărut şi s-au dezvoltat o serie de firme care reprezintă o reală concurenţă pentru firma noastră. Printre acestea amintim: S.C Romlux, Energoroland, Edsyrom Lamps, Elba Timişoara.

Societatea are un portofoliu mare de clienţi care provin din diferite medii geografice şi sociale, indiferent de religie, etnie, rasă, educaţie, neexistând o dependenţă semnificativă faţă de un client sau un grup de clienţi.

Compania, prin programele sale de dezvoltare, are în vedere crearea unor produse cu un impact cât mai mic asupra mediului ambiant, utilizând procese de producţie nepoluante. Activitatea echipelor de cercetare - dezvoltare ale întreprinderii a fost focalizată pe proiectarea unor produse şi procese de producţie ecologice. Datorită parcursului favorabil, începutul anului 2009 este considerat momentul prielnic pentru lansarea unui nou produs: becul economic STAR, sub sloganul ,,Contribuiţi la salvarea Planetei, folosind becurile economice!”.

Lansarea acestuia a fost sprijinită şi de Federaţia Companiilor Europene De Lămpi care şi-a anunţat intenţia ca până în 2015 să fie eliminate de pe piaţa europeană sursele de iluminat incandescente.

S.C. STAR LIGHTS va comercializa becuri economice cu puteri cuprinse între 5 şi 30 watti cu diferite modele: 2U, 3U, spirală, floare, lumânare. În funcţie de spaţiul utilizării se vor realiza becuri în diferite nuanţe: alb cald, alb neutru şi alb-lumină de zi.

Piaţa produsului este reprezentată atât de consumatori cât şi de nonconsumatori. Consumatorii sunt persoanele care folosesc deja becurile economice pentru: iluminatul casnic (bucătărie, lampa pentru citit, etc.); iluminatul comercial (hoteluri, magazine); iluminatul instituţional (şcoli, case de cultură, teatre) şi iluminatul public - stradal.

În categoria noncosumatorilor absoluţi se încadrează persoanele nevăzătoare, iar în categoria nonconsumatorilor relativi sunt incluse persoanele cu o situaţie financiară precară şi persoanele neinformate suficient despre produs.

Această piaţa poate fi împărţită în mai multe segmente pe baza unor criterii: demografice, psihografice, comportamentale. Din punct de vedere demografic putem identifica următoarele variabile de segmentare: mărimea familiei, educaţia, venitul şi mediul (rural sau urban). Mărimea familiei influenţează în mod direct consumul de becuri economice. Un celibatar va fi interesat de achiziţionarea produsului la un preţ cât mai mic, în timp ce o familie cu copii va urmări un consum cât mai redus de energie electrică. Educaţia schimbă preferinţele de cumpărare creând gusturi distincte, iar venitul poate fi criteriul care determină şi puterea de cumpărare a clienţilor, fie ei din mediul rural sau din cel urban.

Din punct de vedere psihografic întâlnim o serie de variabile precum: personalitatea şi temperamentul (introvertit, extrovertit, impulsiv, autoritar), grupul de referinţă (ţărani, intelectuali, muncitori, studenţi), stil de viaţă (realizatori, egocentrişti, pragmatici).

Criteriile comportamentale se referă la următoarele variabile: importanţa cumpărăturii, statutul clientului, avantaje căutate. Utilizatorii industriali, organizaţii business, industriale sau instituţionale cumpără becurile economice pentrul business-ul propriu în vederea minimizării costurilor la energia electrică.

Persoanele care au statut atât de cumpărător cât şi de utilizator sunt acelea care achiziţionează becurile economice pentru propria gospodărie. În cazul instituţiilor sau a întreprinderilor, acestea reprezintă doar utilizatorii efectivi, iar produsele sunt cumpărate de persoane delegate.

Potrivit unui studiu efectuat recent pe piaţa de consum din România, pentru 94 % dintre consumatori, factorii decisivi în achiziţionarea surselor de iluminat sunt reprezentaţi de: preţ, durata de utilizare, consumul redus de energie şi siguranţa în utilizare. Pe următoarele poziţii se află efectul luminii, forma sursei de iluminat sau specificaţiile tehnice, în timp ce marca sau culoarea luminii acesteia sunt relevante doar pentru jumătate dintre consumatori.

Becurile fluorescente prezintă multe avantaje în comparaţie cu cele cu filament incandescent, unul dintre acestea fiind faptul că sunt reciclabile.

Preview document

Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 1
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 2
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 3
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 4
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 5
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 6
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 7
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 8
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 9
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 10
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 11
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 12
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 13
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 14
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 15
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 16
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 17
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 18
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 19
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 20
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 21
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 22
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 23
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 24
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 25
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 26
Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Mixul de Marketing - Becuri Economice - StarLights.doc

Alții au mai descărcat și

Politici de Marketing

Capitolul 8. Politica de produs 1. Atributii si domenii decizionale în politica de produs 1.1. Obiectivele si sarcinile politicii de produs;...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Politici de Marketing

Firmele îsi desfăsoară activitatea într-un mediu tot mai turbulent, fiind necesară adaptarea acestora. Toate activităŃile desfăsurate în mod...

Ai nevoie de altceva?