Introducere 4 1. Caracteristicile serviciilor financiar-contabile 5 2. Dimensiuni ale calitatii in serviciile financiar-contabile 6 3. Mixul de marketing in serviciile financiar-contabile 9 3.1. Politica de produs in serviciile financiar-contabile 10 3.2. Politica de pret in serviciile financiar-contabile 11 3.3. Politica de promovare in serviciile financiar-contabile 12 3.4. Politica de distributie in serviciile financiar-contabile 13 3.5. Politica de personal in serviciile financiar-contabile 14 Concluzii 15 Bibliografie 16
Introducere Globalizarea schimburilor economice si libera circulatie a marfurilor si serviciilor, cresterea importantei pietelor financiare, evolutia constanta a tehnologiei, eliminarea barierelor comerciale si vamale nationale, precum si diversificarea si aprofundarea tehnicilor de promovare sunt doar cativa din factorii determinanti care au condus la schimbarea mediului economic. Serviciile financiar-contabile nu mai reprezinta o simpla prelucrare a documentelor contabile, acestea axandu-se pe livrarea de solutii privind imbunatatirea performantelor afacerii clientilor. Rolul profesionistului in economie este reconsiderat, fiind apreciat ca un veritabil analist si consilier de gestiune. Sfaturile si experienta sa constituie componente ale fundamentarii deciziilor managerului privind buna desfasurare a activitatii unitatii pe care o conduce. In cadrul intreprinderilor mici si mijlocii, care devin din ce in ce mai "internationale" (Enacu, 2005), rolul firmelor de contabilitate este imens, fiind singurii furnizori de consultata contabila si fiscala pentru acest segment de piata. Orientarea catre client trebuie sa constituie o directie permanenta in management-marketingul firmelor de contabilitate (Horomnea, 2000). Serviciile financiar-contabile se caracterizeaza prin: modul de realizare, natura si specificul serviciilor, sistemul contractual in baza caruia se incheie colaborarea in domeniu, modul in care informatiile pot influenta o gama larga de utilizatori. Un rol extrem de important este jucat de personalul de contact din domeniul serviciilor financiar-contabile, precum si relatiile de dependenta a acestora fata de politicile economice, financiare, monetare si fiscale ale autoritatilor publice Astfel, este primordiala cunoasterea caracteristicilor serviciilor financiar-contabile si a pietei acestora precum si modul in care gandirea de marketing si activitatile aferente se manifesta la nivelul organizatiilor din domeniu. Se considera ca atat conceptul de marketing cat si actiunile de marketing trebuie sa stea la baza activitatii firmelor prestatoare de servicii financiar-contabile. Orientarea acestora catre marketing va permite furnizarea unor informatii calitative, analitice, relevante si necesare activitatii zilnice, menite sa consolideze increderea clientilor in utilitatea lor (Anton, 2009). Afirmarea marketingului in domeniul serviciilor financiar-contabile va asigura dezvoltarea si perfectionarea acestor servicii, in conditiile unui mediu concurential tot mai puternic si a unei piete tot mai dinamica. 1. Caracteristicile serviciilor financiar-contabile In economia moderna, importanta serviciilor s-a amplificat, remarcandu-se printr-o varietate a domeniilor de manifestare, rolul lor fiind, in esenta, asigurarea in conditii superioare, a nevoilor materiale si spirituale ale oamenilor si institutiilor. (Kotler, 2006) In ceea ce priveste clasificarea serviciilor pentru intreprinderi, unii specialisti au luat in considerare relatia dintre natura serviciilor cu specificul cererii care trebuie satisfacuta, si au realizat urmatoarea structura a serviciilor pentru unitatile economice: Servicii administrative, financiar-contabile si de personal, Servicii de gestiune a productiei bunurilor materiale diverse, Servicii comerciale (marketing, servicii post vanzare, societati de marci si brevete), Servicii logistice, de comunicare si transport, Servicii publice (salubrizare, intretinere a cladirilor, societati de protectie, de securitate). Serviciile financiar-contabile fac parte din categoria serviciilor intermediare (de productie, de afaceri, pentru intreprinderi sau pentru agentii economici si sociali) alaturi de: transporturi, distributie, asigurari si reasigurari, finante, transporturi, jurideice, etc. Pe piata serviciilor, inclusiv a serviciilor financiar-contabile, un loc primordial il ocupa raportul dintre cererea si oferta de servicii. Firmele prestatoare de servicii financiar-contabile contribuie la formarea ofertei potentiale in domeniu, transformata in oferta reala in momentul manifestarii cererii in domeniu. (Kotler, 2006) Cererea de produse, in cadrul serviciilor financiar-contabile, provine din partea unor categorii variate de utilizatori, ea suportand influenta mai multor factori, printre care se numara: potentialul informatiilor contabile de a reduce incertitudinile si disponibilitatea altor surse de informare.
Albu, C. and Albu, N., 2016. Serviciile contabile si performanta organizationala-rezultatele cercetarilor pe plan international. Contabilitatea, expertiza si auditul afacerilor, iss. 11, pp. 63-64. Anton, C.E., Analiza interdependentelor dintre variabilele de caracterizare a serviciilor financiar-contabile prestate de firmele specializate din Romania, in conditiile normarii si normalizarii contabile, Conferinta Internationala Economics & Mangement, 2009, Kaunas, Lituania, p. 353. Avram, C.D., Togoe, G.D. and Avram, A., 2017. From Conformity to Excellence - Study on Quality of Services in Accounting Profession in Romania. Amfiteatru Economic, 19(Special No. 11), pp. 1077-1090. CECCAR, [online] Available at: http://ceccar.ro/ro/ [22 decembrie 2020]. Cosmescu, I., 2008. Calitatea serviciilor in contextul exigentelor internationale - Note de curs. Sibiu: Ed. ULBS. Enacu, L., Serviciile fiscale si profesia contabila, Revista contabilitatea, expertiza si auditul afacerilor, nr. 3/2005, Editura CECCAR, Bucuresti, p. 14 Horomnea, E., Tabara, N., Informatia contabil-financiara a intreprinderii multifunctionale, Revista finante, credit, contabilitate, nr. 7-8/2000, Editata de Ministerul Finantelor, Bucuresti, p. 16. Iosof, S.I., Economia serviciilor, Tirgu-Mures, 2015 Kotler, Ph., Marketing Management, United States Edition, 12th Edition, Pearson Education, 2006, p.17-18
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.