Cuprins
- 1. Introducere pag. 2
- 2. Configurarea Produsului pag. 3
- 2.1 Atribute pag. 3
- 2.2 Sistem de susţinere pag. 4
- 2.3 Diferenţierea mărcii pag. 6
- 3. Configurarea Preţului pag. 6
- 3.1 Strategia de preţ pag. 6
- 3.2 Nivelul preţului pag. 8
- 4. Configurarea Promovării pag. 8
- 4.1 Reclama pag. 8
- 4.2 Promovarea vânzărilor pag. 9
- 5. Configurarea distribuţiei pag. 10
- 5.1 Extinderea teritorială a distribuţiei pag. 10
- 5.2 Intensitatea reţelei de distribuţie şi structura canalelor pag. 11
- 6. Încheiere pag. 12
Extras din proiect
Hrană umedă pentru câini – SAMSON
1. Introducere
Industria de care se ocupă firma SAMSON este cea producătoare de hrană pentru câini. Firma a decis să lanseze în România un nou produs. Este vorba despre SAMSON – Hrană umedă pentru câini care conţine bucăţi mari de carne fiartă, înmuiată în sos.
Piaţa ţintă a produsului nostru este cea formată din iubitorii care nu ţin cont de preţ oricât ar fi de piperat, şi nici de cantitate (pot cumpăra produse scumpe în cantităţi mici dar şi mari), iau în considerare gusturile câinelui şi au pretenţia ca produsul să fie cât mai proaspăt şi uşor de manevrat şi depozitat. SAMSON, hrana umedă pentru câini este o delicatesă pentru aceştia, iar preţul nu este tocmai acceptabil pentru toate buzunarele. Cumpărătorii pot fi bătrânii cu o pensie consistentă sau persoanele cu dare de mână şi plini de iubire pentru animăluţul de companie.
Firmele concurente de pe piaţă sunt Friskies, Purina, Oscar, Dante, Univet, Casco, Cascopet, Bruno Pet Foods, Husse şi multe altele. Însă una singură are produsul care îl concureză pe al nostru: Oscar – Hrană umedă pentru câini. Diferenţa este că acest produs este de calitate inferioară şi se găseşte pe piaţă doar pe un singur sortiment: de porc pentru adult şi într-un lanţ de magazine: PLUS.
Tendinţele pieţei pe următorii 2-3 ani pentru SAMSON sunt destul de încurajatoare. Desigur, din păcate există şi posibilitatea ca unii clienţi să cumpere mai rar, mai puţin, sau deloc, din cauza preţului puţin mai ridicat sau a existenţei pe piaţă a unui produs asemănător cu al nostru şi la un preţ mai mic. Dar din optimism, sperăm ca vânzările produsului nostru SAMSON să fie din ce în ce mai mari şi să nu se termine niciodată!
2. Configurarea produsului
În urma cercetării de marketing realizate prin ancheta stradală, s-a ajuns la concluzia că 57% din persoanele chestionate cumpără hrană uscată, şi 43% cumpără hrană umedă.
Fig. 1: Tipul de hrană preferat
Avantajele căutate la hrana umedă pentru câini sunt multiple, de la miros şi formă, până la preţ şi preferinţa câinelui. Astfel a fost creat produsul Hrană umedă pentru câini.
2.1. Atribute
SAMSON – Hrană umedă pentru câini este un produs de calitate superioră ce conţine bucăţi mari de carne fiartă, înmuiată în sos şi are o greutate de 750 de grame.
Din toate răspunsurile primite în chestionare, a reieşit că pentru foarte mulţi respondenţi contează în primul rănd aroma, apoi preţul, ambalajul, marca, şi în cele din urmă reclama.
Fig. 2: Importanţa caracteristicilor produsului pentru consumatori
Pentru a satisface dorinţele consumatorilor, produsul a fost conceput în diferite sortimente: de pui, de vită, de porc sau de vânat, şi pe categorii de vârstă: junior şi adult.
Conţine numai ingrediente naturale: carne de pui 63%, supă de carne 28%, cartof 4%, afine 4%. Analiza nutriţională: Umiditate: 82%; Proteină brută: 6%; Grăsimi brute: 5%; Fibre brute: 1,2%; Cenuşă brută: 2%; Vitamina A: 200 mg/kg; Vitamina D3: 200 mg/kg; Vitamina E (α-tocoferol minim 91%): 5 mg/kg. Energia metabolizată la 100g de produs : 376 kJ (91kcal); Extract liber de azot (NFE) : 3,1 %; Cupru (ca sulfat de cupru): 2.5 mg/kg. Nu conţine arome, coloranţi sau conservanţi artificiali.
Doza zilnică recomandată: câte 400g la fiecare 6 kg greutate corporală a câinelui. Se serveşte la temperatura camerei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- SAMSON Proiect 2.doc
- Proiect marketing 1 SAMSON.doc
- Mixul de Marketing pentru Produsul Hrana Umeda pentru Caini - Samson.doc