Monografie la ASIBAN

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2437
Mărime: 459.88KB (arhivat)
Publicat de: Caius Chelaru
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mihai Diaconescu

Extras din proiect

1. Prezentarea companiei

1.1 Ce înseamna ASIBAN

Dezvoltarea si diversificarea produselor si serviciilor oferite de companii la ora actuala este exponentiala. Acest fapt a facut ca o companie sa se diferentieze astazi, in fata clientilor sai, nu prin ceea ce furnizeaza, ci prin felul cum furnizeaza.

Acest principiu a stat la baza dezvoltarii si evolutiei ASIBAN din momentul semnarii actului constitutiv al societatii. Convingerea ca singura cale viabila spre succes este clientul multumit si, prin urmare, calitatea serviciilor, a facut ca dezvoltarea societatii sa se realizeze pe fundamente sanatoase.

ASIBAN nu vinde asigurari, pentru ca o asigurare, in sensul propriu al cuvântului, nu se poate vinde. Polita de asigurare nu este un produs, asa cum, de multe ori, asiguratorii, sunt tentati sa spuna Polita de asigurare este un contract prin care ASIBAN se angajeaza ca va fi alaturi de clientii sai in momentul in care vor avea nevoie.

Indiferent carei societati de asigurari va veti adresa pentru a contracta o polita de asigurare, veti gasi, probabil, un sediu placut amenajat, cu angajati primitori si inspectori de asigurare dispusi sa va ofere cat mai multe din "produsele" societatii pe care o reprezinta. Insa calitatea serviciilor in asigurari incepe abia dincolo de aceste aspecte de imagine. Dumneavoastra, in calitate de client, veti alege acel asigurator care va prezinta cu transparenta conditiile de asigurare si care va ofera certitudinea ca va fi alaturi de dumneavoastra atunci cand veti avea nevoie.

In 10 ani, ASIBAN s-a dezvoltat constant, in conditiile unei concurente acerbe si ale unei legislatii in permanenta schimbare si armonizare. Acest lucru a fost posibil prin eforturile unei echipe dedicate calitatii serviciilor dar, mai ales, prin increderea clientilor ASIBAN.

1.2 Scurt istoric ; actionari

Societatea de asigurare - reasigurare ASIBAN a fost fondata in 1996 la initiativa a cinci actionari: Banca Comerciala Romana, BRD - Groupe Societe Generale, Casa de Economii si Consemnatiuni, Banca Transilvania si Societatea de Semnalizari si Automatizari Feroviare.

Fiecare din cei 5 actionari a subscris cate 20% din capitalul social al noii societati. Conceputa initial ca o societate care sa deserveasca, in primul rand, clientii bancilor actionare, ASIBAN a devenit rapid un nume important pe piata asigurarilor, urcand, dupa numai 3 ani de activitate, intre primele 10 societati de asigurari din Romania.

Contextul economic in care s-a dezvoltat ASIBAN a fost unul de formare si maturizare a pietei de asigurari in ansamblu, cu multe fluctuatii si convulsii dupa destramarea sistemului asigurarilor de stat si aparitia pietei concurentiale. Se poate spune ca ASIBAN a crescut odata cu piata si chiar a contribuit la dezvoltarea acesteia, inregistrand cresteri anuale superioare mediei pietei.

Asadar, dezvoltarea exponentiala a societatii ASIBAN este ilustrata de ratele de crestere din fiecare an, situate mereu cu mult peste media de crestere a pietei. Evolutia se regaseste si in cresterea capitalului social, de la 500.000 RON (5 miliarde ROL) la infiintare, la 25.000.000 RON la finele anului 2005.

De la inceput, ASIBAN a oferit clientilor atat asigurari generale, cat si asigurari de viata. In functie de cerintele clientilor, a dezvoltat permanent portofoliul de polite de asigurare, acoperind, in prezent, toate clasele de asigurari. Incepand cu anul 2003, in urma autorizarii obtinute de la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, clientii ASIBAN beneficiaza si de ASIGURAREA OBLIGATORIE DE RASPUNDERE CIVILA PENTRU PAGUBE PRODUSE TERTILOR PRIN ACCIDENTE DE AUTOVEHICULE (RCA), iar din 2005 ASIBAN a introdus in portofoliu si asigurarea de tip Carte Verde.

Anul 2005 a adus pentru ASIBAN clasarea pe a cincea pozitie a clasamentului societatilor de asigurare din Romania, pozitie mentinuta si in 2006, precum si prima schimbare de actionariat, prin vanzarea, de catre SC ISAF SA, a actiunilor detinute, catre ceilalti 4 actionari care au detinut, astfel, cate 25% din actiunile societatii. Aceasta formula s-a pastrat pana in 2006 cand, in structura actionariatului ASIBAN s-a alaturat SC FINANCIARA SA, prin preluarea unei actiuni cesionate de Banca Comerciala Romana.

1.3 Furnizori si clienti

Furnizorii ASIBAN sunt: Imprimeria Romana Nationala, Renault, Dacia, IBM, Mobexpert, Canon, Mercury, Trodat, Nokia, Samsung.

Clientii ASIBAN:orice persoana fizica sau juridica care doreste sa incheie una din politele de asigurare oferite de Asiban.

1.4 Rezultate financiare 2005

Anul 2005, atat in cifre specifice indicatorilor economici, cat si in evenimente, a marcat unul dintre cei mai buni ani din istoria de 9 ani de creativitate a ASIBAN S.A.Cu o crestere reala in lei de cca. 80%, iar in euro de peste 115% a volumului de prime brute subscrise fata de anul 2004, ASIBAN a ocupat, la finele anului 2005, pozitia a cincea in top-ten-ul sociatetatilor de asigurare din Romania la total asigurari de viata si non-viata, respectiv pozitia a treia la asigurari de viata si pozitia a patra la asigurari generale, inregistrand o cota de piata de aproape 8%, comparativ cu 5,5% in anul 2004.

Preview document

Monografie la ASIBAN - Pagina 1
Monografie la ASIBAN - Pagina 2
Monografie la ASIBAN - Pagina 3
Monografie la ASIBAN - Pagina 4
Monografie la ASIBAN - Pagina 5
Monografie la ASIBAN - Pagina 6
Monografie la ASIBAN - Pagina 7
Monografie la ASIBAN - Pagina 8
Monografie la ASIBAN - Pagina 9
Monografie la ASIBAN - Pagina 10
Monografie la ASIBAN - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Monografie la ASIBAN.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Asigurări și reasigurări

Asigurarile sunt abordate sub aspect: juridic, economic si financiar. Asigurarea pentru a putea fi operata, trebuie sa aibe forma juridica. Forma...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Ai nevoie de altceva?