Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 2367
Mărime: 37.47KB (arhivat)
Publicat de: Ionelia Biro
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Adrian Monoranu
O cercetare de marketing ce are drept scop gasirea unei solutii pentru a opri exodul studentilor in afara granitelor. Universitatea Alexandru Ioan Cuza Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor

Cuprins

  1. 1. Stabilirea Scopului Ccercetarii 3
  2. 2. Stabilirea obiectivelor cercetarii 3
  3. 3. Stabilirea ipotezelor cercetarii 3
  4. 4. Alegerea metodei de cercetare 4
  5. 5. Dezvolatarea instrumentului de cercetare 4
  6. 6. Esantionarea 9
  7. 7. Pretestarea 9
  8. 8. Procesarea si analiza datelor 9
  9. 9. Interpretarea rezultatelor anchetei 14
  10. 10. Concluzii 16

Extras din proiect

1. Stabilirea Scopului Ccercetarii

Studiul de fata contine o gama larga de aspecte ce privesc intentiile si motivele care îi determina pe români sa prefere munca în strainatate în favoarea celei din tara.

Scopul acestei cercetari de marketing este acela de a afla care ar putea fii solutiile pentru a putea stopa exodul tinerilor absolventi în afara granitelor României.

2. Stabilirea obiectivelor cercetarii

- Stabilirea elementelor care îi determina pe absolventi sa paraseasca tara

- Studierea imaginii tarii noastre in ochii studentilor

- Stabilirea intensitatii dorintei de a pleca

- Determinarea studentilor ce prezinta intentia de a pleca în functie de sex , vârsta si studii

- Stabilirea destinatiilor preferate si a conditiilor în care studentii intentioneaza sa plece

- Gasirea unei solutii pentru stoparea acestui fenomen

3. Stabilirea ipotezelor cercetarii

- Motivul principal pentru care studentii doresc sa paraseasca tara dupa absolvire îl constituie obtinerea de venituri mai mari în comparatie cu cele pe care le-ar fii putut realiza în tara

- Conditiile sociale si economice îi determina pe studenti sa fie tentati sa aleaga un loc de munca în strainatate

- O alta cauza ar fii acest “miraj al occidentului” care se manifesta foarte mult în ultimii ani; poate fii considerat un “efect de turma”

- Alegerea studentilor de a muncii în afara este determinata de dorinta de a-si asigura un viitor stabil

- Studentii din ani terminali au o mai mare dorinta de a-si cauta de lucru în afara granitelor

4. Alegerea metodei de cercetare

Recoltarea informatiilor se va face prin metoda anchetei, ca forma structurata de comunicare tuturor subiectilor le este prezentat acelasi chestionar.

5. Dezvolatarea instrumentului de cercetare

Toate cele 14 întrebari se adreseaza studentilor. Reusita unei anchete pe baza de sondaj depinde în mare masura de seriozitatea conceperii chestionarului, care trebuie sa înceapa cu precizarea foarte clara si detaliata a problemei de cercetat. Asadar trebuie sa existe o cunoastere prealabila a problematicii vizata de ancheta, eficienta instrumentului depinzând de corectitudinea acestor cunostinte.

Nu toate întrebarile dintr-un chestionar trebuie sa se adreseze tuturor persoanelor din esantion.Pentru realizarea chestionarului de fata s-au folosit întrebari deschise si închise precum si sase scale distincte folosite în cercetarea de marketing.

Data si locul de desfasurare : chestionarul va fi aplicat studentilor de la facultatile din Iasi în perioada 22 mai – 25 mai 2007. Locul unde se va desfasura chestionarea va fi în statiile de autobuz precum si pe strada.

Chestionarele vor fi înmânate respondentilor folosindu-se urmatoarea formula introductiva: Buna ziua!

Preview document

Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 1
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 2
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 3
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 4
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 5
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 6
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 7
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 8
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 9
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 10
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 11
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 12
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 13
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 14
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 15
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 16
Motivația plecării studenților în străinătate după terminarea studiilor - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Motivatia Plecarii Studentilor in Strainatate dupa Terminarea Studiilor.doc

Alții au mai descărcat și

Importanța consumului de cafea pentru populație

Importanta consumului de cafea pentru populatie Cafeaua Cafeaua este o bautura de culoare neagra ce contine cofeina care se obtine din boabe de...

Chestionar - cercetări de marketing

I. Scopul cercetarii Scopul cercetarii noastre este studiul comportamentului de cumparare pentru bauturi alcoolice, mai exact vinuri, in randul...

Măsurarea și Scalarea Fenomenelor în Cercetările de Marketing

Măsurarea şi scalarea fenomenelor în cercetările de marketing 1.Diferenţiala semantică Un sondaj asupra unui eşantion de 100 persone desfăşurat...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Cercetare de Marketing

Societatea Apemin Tusnad s-a format in 1999, prin divizarea societatii Perla Harghitei. Fabrica de imbuteliere a companiei a fost construita in...

Scalarea și Eșantionarea în Cercetarile de Marketing

I. Masurarea si scalarea în cercetarile de marketing 1. Măsurarea si scalarea. Tipurile de scale. 2. Metodele de scalare in marketing. --- 1 ---...

Cercetări de Marketing

CERCETARILE DE MARKETING Obiective: definirea cercetarii de marketing; ƒ cunoasterea domeniilor de aplicare ale cercetarilor de marketing;...

Cercetări de Marketing

CAP.1 CERCETAREA DE MARKETING : CONTINUT, ROL, TIPURI. 1.1 APARITIA SI EVOLUTIA CERCETARILOR DE MARKETING Marketingul, si corelat cu acesta,...

Ai nevoie de altceva?