Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 64 în total
Cuvinte : 15619
Mărime: 2.35MB (arhivat)
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Luminita Zait
Universitatea Bacau Facultatea de Stiinte Economice Specializarea Marketing

Extras din proiect

Marketingul semnifica organizarea procesului de conceptie a produselor, productia, desfacerea si activitatea de service si postvanzare, pornind de la ideea de cunoastere a cerintelor consumatorului sau utilizatorului, in scopul satisfacerii celor mai exigente cerinte ale acestuia. ( A. Zamfir, Marketing, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1974)

Dezvoltarea regionala este un concept nou ce urmareste impulsionarea si diversificarea activitatilor economice, stimularea investitiilor in sectorul privat, contributia la reducerea somajului si nu in cele din urma sa conduca la o imbunatatire a nivelului de trai.

Pentru a putea fi aplicata politica de dezvoltare regionala s-au infiintat opt regiuni de dezvoltare, care cuprind tot teritoriul Romaniei. Fiecare regiune de dezvoltare cuprinde mai multe judete. Regiunile de dezvoltare nu sunt unitati administrativ-teritoriale, nu au personalitate juridica, fiind rezultatul unui acord liber intre consiliile judetene si cele locale.

Politica de dezvoltare regionala reprezinta un ansamblu de masuri planificate si promovate de autoritatile administratiei publice locale si centrale, in parteneriat cu diversi actori (privati, publici, voluntari), in scopul asigurarii unei cresteri economice, dinamice si durabile, prin valorificarea eficienta a potentialului regional si local, in scopul imbunatatirii conditiilor de viata.

Principalele domenii care pot fi vizate de politicile regionale sunt: dezvoltarea intreprinderilor, piata fortei de munca, atragerea investitiilor, transferul de tehnologie, dezvoltarea sectorului I.M.M.-urilor, imbunatatirea infrastructurii, calitatea mediului inconjurator, dezvoltare rurala, sanatate, educatie, invatamant, cultura.

Dezvoltarea rurala ocupa un loc distinct in cadrul politicilor regionale si se refera la urmatoarele aspecte: inlaturarea/diminuarea saraciei in zonele rurale; echilibrarea oportunitatilor economice si a conditiilor sociale dintre mediul urban si cel rural; stimularea initiativelor locale; pastrarea patrimoniului spiritual si cultural.

Cadrul de implementare si de evaluare a politicii de dezvoltare regionala il reprezinta regiunea de dezvoltare, constituita ca o asociere benevola de judete vecine. Regiunea de dezvoltare nu este unitate administrativ-teritoriala si nu are personalitate juridica.

Obiectivele de baza ale politicii de dezvoltare regionala sunt urmatoarele:

- diminuarea dezechilibrelor regionale existente, cu accent pe stimularea dezvoltarii echilibrate si pe revitalizarea zonelor defavorizate (cu dezvoltare intarziata); preantampinarea producerii de noi dezechilibre;

- indeplinirea criteriilor de integrare in structurile Uniunii Europene si de acces la instrumentele financiare de asistenta pentru tarile membre (fonduri structurale si de coeziune);

- corelarea cu politicile sectoriale guvernamentale de dezvoltare; stimularea cooperarii interregionale, interne si internationale, care contribuie la dezvoltarea economica si care este in conformitate cu prevederile legale si cu acordurile internationale incheiate de Romania.

Principiile care stau la baza elaborarii si aplicarii politicilor de dezvoltare regionala sunt:

- Descentralizarea procesului de luare a deciziilor, de la nivelul central/guvernamental, spre cel al comunitatilor regionale;

- Parteneriatul intre toti actorii implicati in domeniul dezvoltarii regionale;

- Planificarea - proces de utilizare a resurselor (prin programe si proiecte) in vederea atingerii unor obiective stabilite;

- Cofinantarea - contributia financiara a diversilor actori implicati in realizarea programelor si proiectelor de dezvoltare regionala.

Regiuni de Dezvoltare :

Regiunea Nord–Est cuprinde judeţele Iasi, Botoşani, Neamţ, Suceava, Bacău, Vaslui

Regiunea Sud-Est cuprinde judetele Vrancea, Galaţi, Brăila, Tulcea, Buzău, Constanţa.

Regiunea Sud Muntenia cuprinde judetele Argeş, Dâmboviţa, Prahova, Ialomiţa, Călăraşi, Giurgiu, Teleorman.

Regiunea Sud-Vest Oltenia cuprinde judetele Mehedinţi, Gorj, Vâlcea, Olt, Dolj.

Regiunea Vest cuprinde provincia istorică Banat şi zone adiacente acesteia, are o suprafaţă de 32.034 km² reprezentând 13,44 % din teritoriul României şi are în componenţă judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş.

Regiunea Nord-Vest cuprinde zona istorică Crişana şi zonele adiacente acesteia,având o suprafaţă de 34.159 km²,reprezentând 14,3% din teritoriul României,în această regiune fiind cuprinse judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu-Mare şi Sălaj. Populaţia Regiunii Nord-Vest era în anul 2005 de 2.737.400 locuitori (12,6% din populaţia totală a ţării) şi are o densitate medie de 80,1 locuitori/kmp. Dinamica populaţiei regiunii este caracterizată de un spor natural de –1,7‰ în 2004, cea mai redusă valoare înregistrându-se în Sălaj (-3,0‰), iar cea mai ridicată în Bistriţa-Năsăud (0,0‰), singurul judeţ din regiune care nu a înregistrat un spor natural negativ

Regiunea Centru cuprinde judetele Alba, Sibiu, Mureş, Harghita, Covasna, Braşov.

Regiunea Bucureşti-Ilfov

Preview document

Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 1
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 2
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 3
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 4
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 5
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 6
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 7
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 8
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 9
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 10
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 11
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 12
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 13
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 14
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 15
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 16
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 17
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 18
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 19
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 20
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 21
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 22
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 23
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 24
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 25
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 26
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 27
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 28
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 29
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 30
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 31
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 32
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 33
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 34
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 35
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 36
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 37
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 38
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 39
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 40
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 41
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 42
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 43
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 44
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 45
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 46
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 47
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 48
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 49
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 50
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 51
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 52
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 53
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 54
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 55
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 56
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 57
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 58
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 59
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 60
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 61
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 62
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 63
Numărul, amplasamentul și mărimea supermarketurilor și hypermarketurilor prin corelare cu mediul demografic - Pagina 64

Conținut arhivă zip

  • Numarul, Amplasamentul si Marimea Supermarketuilor si Hypermarketurilor prin Corelare cu Mediul Demografic - Regiuni Dezvoltate.doc

Alții au mai descărcat și

Tendințe moderne privind ambalarea mărfurilor alimentare studiu de caz la SC Pangram SA

CAPITOLUL 1 FUNCŢIILE, ROLUL ŞI NECESITATEA AMBALAJELOR 1.1. FUNCŢIILE ŞI ROLUL AMBALAJELOR Directiva Parlamentului European şi a Consiliului...

Conținutul mixului de marketing în cadrul unei firme de turism. studiu de caz - firma SC Iman Consult SRL

INTRODUCERE Turismul se manifestă ca un mijloc activ de educaţie, de ridicare a nivelului de instruire, de cultură şi civilizaţie a oamenilor....

Analiza comunicării de marketing între două mărci - Vincon și Cotnari

PARTEA 1- Analiza comunicarii de marketing pentru marcile Cotnari si Vincon A. Demersurile comunicationale ale marcii de vin Vincon in perioada...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?