ODORIZANTE

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2835
Mărime: 31.21KB (arhivat)
Publicat de: Luiza Cazacu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: ADRIANA MANOLICA

Cuprins

  1. Capitolul I . Prezentarea produsului
  2. Capitolul II. Procesul decizional de cumparare
  3. 2.1 Constientizarea nevoii
  4. 2.2 Cautarea informatiilor
  5. 2.3 Evaluarea alternativelor
  6. 2.4 Cumpararea propriu-zisa
  7. 2.5 Evaluarea post-cumparare
  8. Capitolul III. Influente asupra procesului decizional de cumparare
  9. 3.1 Influente psihologice
  10. 3.2 Influente socio-culturale
  11. 3.3 Influente situationale
  12. 3.4 Influente ale mixurilor de marketing
  13. Capitolul IV. Orientarea de marketing a firmei
  14. 4.1 Prezentarea firmei si a produsului
  15. 4.2 Analiza
  16. 4.2.1 Constientizarea nevoii
  17. 4.2.2. Cautarea informatiilor
  18. 4.2.3 Evaluarea alternativelor
  19. 4.2.4 Cumpararea propriu-zisa
  20. 4.2.5 Evaluarea post-cumparare
  21. 4.3 Concluzie
  22. Capitolul V. Tendinte privind compartimentul consumatorului de odorizante

Extras din proiect

Capitolul I . Prezentarea produsului

Odorizantele sunt o categorie de produse practice, pe care femeile le utilizeaza intr-o proportie mai mare decat barbatii. Persoanele care folosesc odorizante apreciaza produsele de calitate superioara, ce persisista timp indelungat si elimina mirosurile neplacute.

Ei isi doresc sa aiba o arie larga de optiuni, atat intre forme, cat si intre arome, vor un ambalaj practic ce poate fi pozitionat oriunde in casa, la birou, etc.

Ordinea preferintelor este:

- produse cu actiune continua (geluri, odorizante electrice);

- produse cu actiune instant (aerosolul)

In Romania penetrarea odorizantelor este de doar 35 – 40%, in timp ce in tarile din vest, penetrarea este de 50-60%.

Consumatorii de odorizante sunt deschisi la noutati, sunt informati, sunt preocupati de mediul in care traiesc, ceea ce influenteaza pozitiv evolutia categoriei de astfel de produse.

Segmentarea pietei se face in functie de modul de folosire al odorizantelor:

- electric;

- baterie;

- candele;

- aerosol;

- gel;

- auto.

Piata de odorizante nu include odorizantele de toaleta, deoarece acestea apartin categoriei produselor de ingrijire a toaletei.

Potrivit datelor puse la dispozitie de AC Nieslsen Romania, in prima jumatate a acestui an, vanzarile de odorizante de interior au crescut fata de aceeasi perioada a anului trecut, atat cantitativ, cu aproape 600.000 de bucati cat si valoric cu 54 miliarde de lei.

Ca numar de unitati vandute, cea mai mare crestere a cunoscut-o categoria spray cu actiune instantanee. Sunt produse sub forma de aerosol sau pompa care improspateaza, parfumeaza aerul si absorb mirosurile neplacute din zonele inchise. Segmentul include insa si asa-numitele spray-uri cu efect secundar, de dezinfectare a suprafetelor pe care sunt aplicate.

Categoria odorizante stand-up (care stau in picioare) a crescut la randul sau, ca nivel al vanzarilor, cu peste 250.000 de bucati in perioada mentionata . Este vorba, in principal, de recipiente din plastic ce contin gel sau benzi parfumate de hartie. Ambalajul poate fi si din sticla, in care este introdus un lichid, parfumarea aerului efectuindu-se in momentul desurubarii capacului. Aceste tipuri de produse au un efect mai indelungat de parfumare.

Segmentul odorizantelor care se amplaseaza in locuri speciale – frigider, dulap, cos de gunoi – a inregistrat o oarecare crestere a vanzarilor, cantitativ si valoric. In schimb, cel al produselor pot-pourri, amestecuri de flori sau fructe uscate, scoarta de copac, mirodenii, ambulate in cutii, pungi, boluri ceramice sau saculete din materiale textile, a scazut semnificativ.

In categoria odorizantelor de interior, SC Johnson Wax este lider de piata, cu cele doua branduri Glade si Oust, urmat indeaproape de Sara Lee, cu brandul AMBI PUR, distribuit in Romania de compania Safilar.

Din datele puse la dispozitie de AC Nieslsen Romania , rezulta ca in supermarketuri si hipermarketuri se vand cele mai multe odorizante de interior, desi respectivele canale de distributie sunt accesibile mai degraba cumparatorilor din Bucuresti si din marile orase.

O explicatie ar fi faptul ca aceste lanturi de magazine au capacitatea financiara si logistica de a achizitiona si stoca game extinse de produse, de parfumuri, oferta la raft fiind mult mai variata decat in cazul unor magazine mai mici sau specializate. Un alt motiv este faptul ca standardul de viata este mai ridicat in zona urbana, iar nevoia de a cumpara un odorizant este rezultatul nevoii de imbunatatire a calitatii mediului ambient, de “decorare” olfactiva si personalizare a atmosferei.

De asemeni, studiile reliefeaza existenta a doua categorii de consumatori. In prima sunt inclusi cei care prefera odorizantele pentru rolul “hedonistic”, de personalizare a ambientului in care traiesc. A doua categorie este constituita din consumatori care refuza miresmele intense ale acestor produse si cauta modalitati de eliminare a mirosurilor fara sa le acopere cu parfum.

Românii din prima categorie aleg odorizantele care emana arome proaspete si intense, in timp ce consumatorii din Europa de Vest prefera miresmele dulci, vanilate, parfumuri mai discrete, cu o latura emotional ace creeaza o atmosfera placuta. Se pare ca aceasta este singura diferenta intre piata locala si celelalte piete din Europa, pentru ca in privinta ofertei de produse din multele segmente ce compun aceasta categorie, lucrurile nu stau deloc altfel.

Preview document

ODORIZANTE - Pagina 1
ODORIZANTE - Pagina 2
ODORIZANTE - Pagina 3
ODORIZANTE - Pagina 4
ODORIZANTE - Pagina 5
ODORIZANTE - Pagina 6
ODORIZANTE - Pagina 7
ODORIZANTE - Pagina 8
ODORIZANTE - Pagina 9
ODORIZANTE - Pagina 10
ODORIZANTE - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul Consumatorului - Odorizante Ambi Pur.doc

Te-ar putea interesa și

Proiectarea unei stații de reglare-măsurare a gazelor naturale

CAPITOLUL I 1. Statii de reglare-masurare, componente tehnologice între activitatea de transport si distributie 1.1. Necesitatea si oportunitatea...

Cercetare de Marketing Odorizant Auto

Rezumat introductiv Firma noastră, FreshCar, şi-a făcut apariţia în anul 2005 pe piaţa odorizantelor auto şi are ca obiect de activitate...

Instalatiii de gaze naturale combustibile

ARGUMENT Tema proiectului “ Instalatiii de gaze naturale combustibile pentru o cladire P + 4” este structurata in trei capitole astfel:...

Mixul de marketing - odorizante pentru mașină

Firma SC. Andutz. SRL doreşte să lanseze pe piaţă un nou produs, însă nu cunoaştem cu certitudine preferinţele pieţei noastre ţintă. De aceea, am...

Marketing odorizante - piața

1. Introducere Firma GREAT SMELL a fost înfiinţată în anul 2007 fiind o societate comercială cu răspundere limitată. Departamentul de marketing...

Odorizant de Cameră

Cap.I CERCETAREA DE PIAŢĂ 1.1 Noţiuni introductive Facem parte din departamentul de marketing al firmei S.C. AIR FRESH S.R.L. care oferă...

Lansarea unui odorizant de cameră

Firma S.C. Jasmine Air S.R.L., specializată în producția unei game largi de odorizante, decide să lanseze un produs pe care nu-l avea în portofoliu...

Proiect de marketing - odorizant de cameră

PARTEA I 1.Introducere Firma S.C. AKY S.R.L. a fost înfiinţată în anul 2007 fiind o societate comercială cu răspundere limitată și are ca obiect...

Ai nevoie de altceva?