Cuprins
- Capitolul I . Prezentarea produsului
- Capitolul II. Procesul decizional de cumparare
- 2.1 Constientizarea nevoii
- 2.2 Cautarea informatiilor
- 2.3 Evaluarea alternativelor
- 2.4 Cumpararea propriu-zisa
- 2.5 Evaluarea post-cumparare
- Capitolul III. Influente asupra procesului decizional de cumparare
- 3.1 Influente psihologice
- 3.2 Influente socio-culturale
- 3.3 Influente situationale
- 3.4 Influente ale mixurilor de marketing
- Capitolul IV. Orientarea de marketing a firmei
- 4.1 Prezentarea firmei si a produsului
- 4.2 Analiza
- 4.2.1 Constientizarea nevoii
- 4.2.2. Cautarea informatiilor
- 4.2.3 Evaluarea alternativelor
- 4.2.4 Cumpararea propriu-zisa
- 4.2.5 Evaluarea post-cumparare
- 4.3 Concluzie
- Capitolul V. Tendinte privind compartimentul consumatorului de odorizante
Extras din proiect
Capitolul I . Prezentarea produsului
Odorizantele sunt o categorie de produse practice, pe care femeile le utilizeaza intr-o proportie mai mare decat barbatii. Persoanele care folosesc odorizante apreciaza produsele de calitate superioara, ce persisista timp indelungat si elimina mirosurile neplacute.
Ei isi doresc sa aiba o arie larga de optiuni, atat intre forme, cat si intre arome, vor un ambalaj practic ce poate fi pozitionat oriunde in casa, la birou, etc.
Ordinea preferintelor este:
- produse cu actiune continua (geluri, odorizante electrice);
- produse cu actiune instant (aerosolul)
In Romania penetrarea odorizantelor este de doar 35 – 40%, in timp ce in tarile din vest, penetrarea este de 50-60%.
Consumatorii de odorizante sunt deschisi la noutati, sunt informati, sunt preocupati de mediul in care traiesc, ceea ce influenteaza pozitiv evolutia categoriei de astfel de produse.
Segmentarea pietei se face in functie de modul de folosire al odorizantelor:
- electric;
- baterie;
- candele;
- aerosol;
- gel;
- auto.
Piata de odorizante nu include odorizantele de toaleta, deoarece acestea apartin categoriei produselor de ingrijire a toaletei.
Potrivit datelor puse la dispozitie de AC Nieslsen Romania, in prima jumatate a acestui an, vanzarile de odorizante de interior au crescut fata de aceeasi perioada a anului trecut, atat cantitativ, cu aproape 600.000 de bucati cat si valoric cu 54 miliarde de lei.
Ca numar de unitati vandute, cea mai mare crestere a cunoscut-o categoria spray cu actiune instantanee. Sunt produse sub forma de aerosol sau pompa care improspateaza, parfumeaza aerul si absorb mirosurile neplacute din zonele inchise. Segmentul include insa si asa-numitele spray-uri cu efect secundar, de dezinfectare a suprafetelor pe care sunt aplicate.
Categoria odorizante stand-up (care stau in picioare) a crescut la randul sau, ca nivel al vanzarilor, cu peste 250.000 de bucati in perioada mentionata . Este vorba, in principal, de recipiente din plastic ce contin gel sau benzi parfumate de hartie. Ambalajul poate fi si din sticla, in care este introdus un lichid, parfumarea aerului efectuindu-se in momentul desurubarii capacului. Aceste tipuri de produse au un efect mai indelungat de parfumare.
Segmentul odorizantelor care se amplaseaza in locuri speciale – frigider, dulap, cos de gunoi – a inregistrat o oarecare crestere a vanzarilor, cantitativ si valoric. In schimb, cel al produselor pot-pourri, amestecuri de flori sau fructe uscate, scoarta de copac, mirodenii, ambulate in cutii, pungi, boluri ceramice sau saculete din materiale textile, a scazut semnificativ.
In categoria odorizantelor de interior, SC Johnson Wax este lider de piata, cu cele doua branduri Glade si Oust, urmat indeaproape de Sara Lee, cu brandul AMBI PUR, distribuit in Romania de compania Safilar.
Din datele puse la dispozitie de AC Nieslsen Romania , rezulta ca in supermarketuri si hipermarketuri se vand cele mai multe odorizante de interior, desi respectivele canale de distributie sunt accesibile mai degraba cumparatorilor din Bucuresti si din marile orase.
O explicatie ar fi faptul ca aceste lanturi de magazine au capacitatea financiara si logistica de a achizitiona si stoca game extinse de produse, de parfumuri, oferta la raft fiind mult mai variata decat in cazul unor magazine mai mici sau specializate. Un alt motiv este faptul ca standardul de viata este mai ridicat in zona urbana, iar nevoia de a cumpara un odorizant este rezultatul nevoii de imbunatatire a calitatii mediului ambient, de “decorare” olfactiva si personalizare a atmosferei.
De asemeni, studiile reliefeaza existenta a doua categorii de consumatori. In prima sunt inclusi cei care prefera odorizantele pentru rolul “hedonistic”, de personalizare a ambientului in care traiesc. A doua categorie este constituita din consumatori care refuza miresmele intense ale acestor produse si cauta modalitati de eliminare a mirosurilor fara sa le acopere cu parfum.
Românii din prima categorie aleg odorizantele care emana arome proaspete si intense, in timp ce consumatorii din Europa de Vest prefera miresmele dulci, vanilate, parfumuri mai discrete, cu o latura emotional ace creeaza o atmosfera placuta. Se pare ca aceasta este singura diferenta intre piata locala si celelalte piete din Europa, pentru ca in privinta ofertei de produse din multele segmente ce compun aceasta categorie, lucrurile nu stau deloc altfel.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Comportamentul Consumatorului - Odorizante Ambi Pur.doc