Organizarea Activitatii de Marketing la SC Plus SA

Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul I
MAGAZINUL - LOCUL INTALNIRII CERERII CU OFERTA
1.1 SPECIFICUL COMERTULUI CU AMANUNTUL
Reteaua comerciala cu amanuntul, un loc important, deoarece prin ea se asigura realizarea sarcinilor complexe ce revin comertului interior.
Reteaua comerciala cu amanuntul reprezinta totalitatea unitatilor comerciale cu amanuntul de pe o anumita raza teritoriala in cadrul carora se desavarseste actul de vanzare - cumparare, marfurile trecand din sfera circulatiei in sfera consumului individual. In cadrul acestor unitati, cumparatorii vin in contact nemijlocit cu marfurile , realizandu-se procesul vanzarii lor.
1.1.1 CATEGORII DE AGENTI ECONOMICI CU ACTIVIVATE COMERCIALA CU AMANUNTUL
In scopul asigurarii unei cat mai bune intelegeri a problematicii tipologiei generate de procesul organizarilor din comertul cu amanuntul, diferitele forme de activitate comerciala sunt structurate in functie de doua criterii: tipul retelei de unitati prin care se realizeaza vanzarea marfurilor si metodele utilizate in procesul de vanzare. In functie de tipul retelei de unitati prin care se realizeaza vanzarea marfurilor, intalnim: comert stabil, realizat printr-o retea de unitati bine delimitate din punct de vedere al amplasarii si perioadei de functionare; comert mobil, realizat prin intermediul unor puncte de vanzare in continua miscare; comert fara magazine.
Comertul stabil poate fi realizat in doua sisteme: comertul desfasurat prin intermediul unitatilor clasice de desfacere si comertul prin automate.
Comertul stabil desfasurat prin intermediul unitatilor clasice se prezinta ca forma cea mai obisnuita de comert, reprezentand faza comertului cu amanuntul .
Respectivul tip de comert, se realizeaza prin intermediul unei largi retele de unitati comerciale de diferite profile si marimi, in raport cu complexitatea sortimentala a fiecarei grupe de marfuri.
Comertul stabil este format din unitati comerciale mari si mijlocii, ca de exemplu: magazine, restaurante etc. si dintr-o retea marunta alcatuita din : chioscuri, tonete, automate comerciale.
Comertul stabil , realizat prin intermediul retelei de automate, reprezinta o forma de vanzare cu rol de completare in cadrul activitatii de ansamblu a comertului cu amanuntul.
Printre principalele caracteristici ale acestui tip de vanzari cu amanuntul pot fi consemnate:
a) punctele de vanzare, ce ofera un sortiment de marfuri foarte restrans , punand un accent deosebit pe articolele de stricta necesitate din categoria produselor de uz curent;
b) in procesul de comercializare sunt utilizate tehnologii comerciale automatizate, atat referitoare la prezentarea si distribuirea produselor, cat si cu privire la incasarea si manipularea numeralului realizat;
c) are avantajul desfasurarii continue, fara orare de functionare, si al amplasarii, fara restrictii, in locurile de trafic maxim sau in punctele cu cerinte mai deosebite (gari si autogari, scoli, camine pentru diferite categorii de populatie etc.);
d) poate rezolva unele necesitati de baza (apa, diverse bauturi racoritoare, paine, sandvisuri etc.) sau de completare, in situatii speciale (ciorapi, batiste, cravate, lame si aparate de ras, drogherie etc.). Aceasta prezinta avantaje importante atat pentru cumparatori, cat si pentru comercianti.
Comersul mobil reprezinta o varianta a activitatii comerciale cu amanuntul, care are o larga raspandire si se realizeaza sub diverse forme. Ca baza materiala, pentru functionarea punctelor de vanzare , poate folosi diverse mijloace si utilaje . Intre acestea, mai importante apar: tonetele fixe sau mobile , chioscurile mobile , furgonetele si autofurgonetele , autobuzele-magazin, autobarurile etc.).
Tinand cont de baza materiala , comertul mobil poate fi caracterizat prin urmatoarele trasaturi :
a) poate fi folosit atat ca o activitate de baza , cat si ca un comert de completare in diferite zone in cadrul carora isi desfasoara activitatea;
b) poate asigura aprovizionarea cu un mare numar de produse a populatiei dintr-o serie de mici localitati satesti izolate , a vilegiaturistilor din cadrul unor centre turistice in timpul sezoanelor de maxima solicitare, precum si a locuitorilor din unele cartiere urbane , care nu dispun de o suficienta retea stationara ;


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea Activitatii de Marketing la SC Plus SA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!