Organizarea activității de marketing la SC Plus SA

Proiect
8.3/10 (4 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 68 în total
Cuvinte : 20110
Mărime: 109.80KB (arhivat)
Publicat de: Cedrin Chivu
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: UDRESCU MIRCEA
UNIVERSITATEA “ARTIFEX” FACULTATEA MANAGEMENT-MARKETING SPECIALIZAREA MARKETING

Extras din proiect

Capitolul I

MAGAZINUL – LOCUL ÎNTALNIRII CERERII CU OFERTA

1.1 SPECIFICUL COMERTULUI CU AMANUNTUL

Reteaua comerciala cu amanuntul, un loc important, deoarece prin ea se asigura realizarea sarcinilor complexe ce revin comertului interior.

Reteaua comerciala cu amanuntul reprezinta totalitatea unitatilor comerciale cu amanuntul de pe o anumita raza teritoriala în cadrul carora se desavârseste actul de vânzare – cumparare, marfurile trecând din sfera circulatiei în sfera consumului individual. În cadrul acestor unitati, cumparatorii vin în contact nemijlocit cu marfurile , realizându-se procesul vânzarii lor.

1.1.1 CATEGORII DE AGENTI ECONOMICI CU ACTIVIVATE COMERCIALA CU AMANUNTUL

În scopul asigurarii unei cât mai bune întelegeri a problematicii tipologiei generate de procesul organizarilor din comertul cu amanuntul, diferitele forme de activitate comerciala sunt structurate în functie de doua criterii: tipul retelei de unitati prin care se realizeaza vânzarea marfurilor si metodele utilizate în procesul de vânzare. În functie de tipul retelei de unitati prin care se realizeaza vânzarea marfurilor, întâlnim: comert stabil, realizat printr-o retea de unitati bine delimitate din punct de vedere al amplasarii si perioadei de functionare; comert mobil, realizat prin intermediul unor puncte de vânzare în continua miscare; comert fara magazine.

Comertul stabil poate fi realizat în doua sisteme: comertul desfasurat prin intermediul unitatilor clasice de desfacere si comertul prin automate.

Comertul stabil desfasurat prin intermediul unitatilor clasice se prezinta ca forma cea mai obisnuita de comert, reprezentând faza comertului cu amanuntul .

Respectivul tip de comert, se realizeaza prin intermediul unei largi retele de unitati comerciale de diferite profile si marimi, în raport cu complexitatea sortimentala a fiecarei grupe de marfuri.

Comertul stabil este format din unitati comerciale mari si mijlocii, ca de exemplu: magazine, restaurante etc. si dintr-o retea marunta alcatuita din : chioscuri, tonete, automate comerciale.

Comertul stabil , realizat prin intermediul retelei de automate, reprezinta o forma de vânzare cu rol de completare în cadrul activitatii de ansamblu a comertului cu amanuntul.

Printre principalele caracteristici ale acestui tip de vânzari cu amanuntul pot fi consemnate:

a) punctele de vânzare, ce ofera un sortiment de marfuri foarte restrâns , punând un accent deosebit pe articolele de stricta necesitate din categoria produselor de uz curent;

b) în procesul de comercializare sunt utilizate tehnologii comerciale automatizate, atât referitoare la prezentarea si distribuirea produselor, cât si cu privire la încasarea si manipularea numeralului realizat;

c) are avantajul desfasurarii continue, fara orare de functionare, si al amplasarii, fara restrictii, în locurile de trafic maxim sau în punctele cu cerinte mai deosebite (gari si autogari, scoli, camine pentru diferite categorii de populatie etc.);

d) poate rezolva unele necesitati de baza (apa, diverse bauturi racoritoare, pâine, sandvisuri etc.) sau de completare, în situatii speciale (ciorapi, batiste, cravate, lame si aparate de ras, drogherie etc.). Aceasta prezinta avantaje importante atât pentru cumparatori, cât si pentru comercianti.

Comersul mobil reprezinta o varianta a activitatii comerciale cu amanuntul, care are o larga raspandire si se realizeaza sub diverse forme. Ca baza materiala, pentru functionarea punctelor de vânzare , poate folosi diverse mijloace si utilaje . Între acestea, mai importante apar: tonetele fixe sau mobile , chioscurile mobile , furgonetele si autofurgonetele , autobuzele-magazin, autobarurile etc.).

Tinand cont de baza materiala , comertul mobil poate fi caracterizat prin urmatoarele trasaturi :

a) poate fi folosit atat ca o activitate de baza , cat si ca un comert de completare in diferite zone in cadrul carora isi desfasoara activitatea;

b) poate asigura aprovizionarea cu un mare numar de produse a populatiei dintr-o serie de mici localitati satesti izolate , a vilegiaturistilor din cadrul unor centre turistice in timpul sezoanelor de maxima solicitare, precum si a locuitorilor din unele cartiere urbane , care nu dispun de o suficienta retea stationara ;

Preview document

Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 1
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 2
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 3
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 4
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 5
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 6
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 7
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 8
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 9
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 10
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 11
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 12
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 13
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 14
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 15
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 16
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 17
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 18
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 19
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 20
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 21
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 22
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 23
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 24
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 25
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 26
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 27
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 28
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 29
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 30
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 31
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 32
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 33
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 34
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 35
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 36
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 37
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 38
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 39
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 40
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 41
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 42
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 43
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 44
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 45
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 46
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 47
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 48
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 49
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 50
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 51
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 52
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 53
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 54
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 55
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 56
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 57
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 58
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 59
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 60
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 61
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 62
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 63
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 64
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 65
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 66
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 67
Organizarea activității de marketing la SC Plus SA - Pagina 68

Conținut arhivă zip

  • Organizarea Activitatii de Marketing la SC Plus SA.doc

Alții au mai descărcat și

Comportamentul consumatorului de servicii turistice

Lucrarea de licenta titlul„Studiul privind procesul decizional al consumatorului de servicii turistice”are ca scop principal tratarea unei problem...

Proiect Publicitate și Promovare Avon

A. SOCIETATEA 1. Fisa de identitate a) Constituirea societatii În 1880 David McConnell, comis-voiajor, a început sa vânda carti prin metoda...

Publicitate - reclamă în turism

1. CONTINUTUL PUBLICITATII 1.1. SCURTA ISTORIE A PUBLICITATII Un rol extrem de important în marketing îl are publicitatea, care este un complex...

Tehnici de Comunicare Specifice în Turism

ARGUMENT Relatiile publice si structurile prin care ele se caracterizeaza rerezina o modalitate privilegiata a comunicarii dintre organizatie si...

Lansarea programului turistic Călimănești-Căciulata - izvor de sănătate pe piața din Olanda

1. STABILIREA OBIECTIVELOR GENERALE DE MARKETING 1.1. Misiunea Marshal Turism promoveaza in Romania turismul de calitate care sa raspunda...

Comunicarea persuasivă

Comunicarea persuasiva În viata de zi cu zi suntem cu totii implicati in procese de comunicare, in calitate de emitatori sau de receptori ai...

Marketing

Modele de comunicare Procesul de comunicare Definirea conceptului de comunicare integrată de marketing (IMC) Comunicarea - transmiterea unui...

Marketing Direct

1. Definiţii şi modele ale comunicării Comunicarea1 reprezintă acţiunea de a face cunoscut, a informa, da de ştire, a spune, a înştiinţa. În...

Te-ar putea interesa și

Impactul Apariției Internetului asupra Dezvoltării Marketingului

Capitolul 1 Internet şi neteconomie 1. 1. Internetul, revoluţia tehnologică a secolului XX Comunicarea în timp real a mesajelor ce includ text,...

Conducerea și organizarea activității de cercetare de marketing - SC Petrom SA

INTRODUCERE În condiţiile socio – economice contemporane, orice întreprindere este preocupată de anticiparea evoluţiei vieţii sale şi a mediului...

Analiza Structurii Funcționale a Suprafeței de Vânzare

Introducere Comerţul reprezintă o categorie economică, proprie producţiei de mărfuri, care exprimă relaţiile economice ce se stabilesc între...

Management operațional și performanțe ecologice Coca-Cola HBC

Etapa I- Definirea organizatiei I.1.Denumirea organizatiei, misiunea organizatiei Povestea bauturii legendare incepe la data de 8 mai 1886 in...

Organizarea Activității de Marketing la CEC Bank

INTRODUCERE “Obiectivul activtiăţii de marketing este acela de a face vânzarea de prisos. Scopul este de a-l cunoaşte şi de a-l înţelege pe...

Raport de practică management-marketing

INTRODUCERE Societatea comerciala aleasa pentru a fi studiata este SC Patru Plus Trans SRL Piatra Neamt Firma ofera servicii de transport...

Marketing internațional - piețe naționale și piețe internaționale - cercetarea de piață

CONCEPTUL DE MARKETING INTERNAŢIONAL Chiar dacă despre marketingul internaţional se vorbeşte începând cu secolul al XX-lea, practicile care ţin de...

Promovarea în Turism

Promovarea in turism 1.1. PROMOVAREA Promovarea în turism consta într-un ansamblu de demersuri de comunicare ce vizeaza transmiterea permanenta,...

Ai nevoie de altceva?