Organizarea unei rețele de distribuție

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 3 fișiere: doc
Pagini : 32 în total
Cuvinte : 9193
Mărime: 376.57KB (arhivat)
Publicat de: Giorgian Negru
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Andrei Maxim
Marketing si Comunicare in Afaceri, anul 2

Cuprins

  1. I. Produsul și piața 1
  2. I.1. Prezentarea produsului 2
  3. I.2. Piața- caracteristici generale 3
  4. Segmentare 4
  5. Capacitatea și potențialul pieței 6
  6. Target 9
  7. Concurența directă 9
  8. Concurența indirectă 12
  9. II. Strategii de acoperire a pieței 13
  10. III. Organizarea rețelei de distribuție 14
  11. III.1. Integrarea geografică 14
  12. III.2. Integrare sectorială 16
  13. III.3. Design-ul canalelor de distribuție 17
  14. III.4. Managementul teritoriului 19
  15. III.5. Împărțirea targetului 20
  16. IV. Alegerea intermediarilor 21
  17. IV.1. Criterii de selecție 21
  18. IV.2. Identificare 25
  19. V. Determinarea numărului de agenți de vânzări 26
  20. VI. Estimarea costurilor în distribuție 28
  21. VI.1. Costuri cu locația 28
  22. VI.2. Costuri cu personalul 29
  23. VI.3. Costuri logistice 29
  24. Concluzii 30

Extras din proiect

I. Produsul și piața

Lambrusco are o istorie pe cât de tristă pe atât de incredibilă. Pe de o parte este fascinantă, cand bei lambrusco de fapt savurezi vinul băut de mai marii imperiului roman. Romanii adorau Lambruso. Acest soi de strugure creștea ușor, vița avea o recoltă bogată și era foarte cunoscută. Aproape că iți poți imagina cum Cezar servea Lambrusco din pocalul său așezonat cu branză.

Dea lungul secolelor au apărut tot mai multe tipuri de Lambrusco, lucru greu de înțeles pentru cunoscătorii de vin. Dacă luăm un must de chardonnay făcut din diferite boabe, genetic musturile sunt identice, doar aroma fiind cea care diferă în funcție de sol și climă.

Multele varietăți de Lambrusco au apărut din dorința unora de a produce un vin dulce ieftin. Astfel ei au adaptat vița de vie nobilă a chardonayului cu vița de vin sălbatic care se adaptează foarte ușor oricăror condiții climatice și era mai ușor de întreținut. Culoarea era similară soiului original, doar aroma era diferită, ca la mai toate vinurile de altfel.

Deoarece piața Americană era plină de vinuri seci scumpe, italienii au speculat dorința americanior de a servi vinuri dulci, astfel importul de Lambrusco a crescut semnificativ. În anii 70 majoritatea consumatoriilor din US serveau vinuri dulci ieftine, astfel Lambrusco a devenit foarte cunoscut.

Partea tristă a acestei povești este că odată ce finii consumatori ai vinului au început să își extindă gusturile și să revină la vinul adevarat sec, aceștia au început să denigreze vinul Lambrusco considerând-ul un suc sau punch, incluzând aici și vinurile roze. Astfel cu aceste prejudecăți ei au denigrat multe vinuri care erau deosebit de plăcute la gust în multe situații.

Pentru a-și salva reputația, italienii au permis cultivarea unui singur soi de struguri Lambrusco. Dar problema lor nu a fost rezolvată deoarece, în unele locații, viticultorii au continuat cultivarea unui bob roșu de strugure ieftin pe care l-au numit tot lambrusco pentru a putea fi ușor comercializat.

În general se pot găsi vinuri ieftine cu un gust nu tocmai bun sub marca Lambrusco, dar în același timp poți găsi și un Lambrusco original, delicios, plin de aroma fructelor, care merge perfect cu o salată de vară. De asemenea, la sfârșitul anilor ’70 odată cu clasificarea vinurilor de origine controlată Lambrusco, în cele 5 sortimente se regăsesc și Lambrusco seci și Lambrusco acidulate.

Un Lambrusco adevărat se servește la o temperatură de 10º Celsius.

I.1. Prezentarea produsului

Lambrusco di Sorbara

Zona de proveniență: Nordul Italiei, zona Modena, regiunea Emilia Romagna, Sat Sorbara

Tipul vinului: DOC-CM, sec

Note de degustare:

• culoare: roze

• nas: arome de fructe exotice

• gust: dulce, frizant

Temperatura de servire: 12°C.

Se serveste cu: carne alba, dar fiind un vin de desert merge foarte bine cu platoruri cu branzeturi

Sticla: Bordeaux inalta, alba, 750 ml

Alcool: 9.8%

În 1970 a avut loc prima clasificare a vinului obținut din bobul Lambrusco. Astfel se cunosc 5 sortimente de vin de origine controlată Lambrusco, cel mai renumit fiind Lambrusco di Sorbara. I s-a atribuit acest nume datorită satului în care se produce, mai exact satul Sorbara din nordul Italiei, regiunea Emilia-Romagna.

Soiul Sorbara este considerat ca fiind cea mai bună calitate a bobului Lambrusco, fiind remarcat prin arome deosebit de parfumate. Această caracteristică este dată de anomalia viței de vie încă de la înflorire prin faptul că, randamentul acesteia este cu 30% mai mic în ceea ce privește producția. Astfel aromele sunt mai concentrate, iar cantitatea este cu mult mai mică în detrimentul calității care este deosebită. Soiul Sorbara are o culoare ușoară, nu foarte proeminentă, oferind o sclipire ce amintește de un buchet de violete distinctive. Este un vin bine echilibrat cu arome delicate de fructe, un pic acid-mineral. Sorbara are un caracter revigorant și vibrant, specific vinurilor italiene, fiind indeosebi destinat tinerilor consumatori.

Acest vin este recomandat de a fi servit așezonat cu alimente grase sau la grătar sau în compania unui platou de brânzeturi mediteraneene.

Preview document

Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 1
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 2
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 3
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 4
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 5
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 6
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 7
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 8
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 9
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 10
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 11
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 12
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 13
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 14
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 15
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 16
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 17
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 18
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 19
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 20
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 21
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 22
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 23
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 24
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 25
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 26
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 27
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 28
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 29
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 30
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 31
Organizarea unei rețele de distribuție - Pagina 32

Conținut arhivă zip

  • BIBLIOGRAFIE.doc
  • CUPRINS.doc
  • Organizarea unei Retele de Distributie.doc

Alții au mai descărcat și

Marca - cartea de identitate a produsului

Proiectarea unei structuri organizatorice a întreprinderii prin încorporarea opticii de marketing impune rezolvarea a numeroase aspecte care...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea unui sistem de indicatori de performanță de mediu

ETAPA I. DEFINIREA ORGANIZATIEI Firma KOSAROM s-a infiintat in anul 1992 si s-a dezvoltat intr-un mediu de afaceri bazat pe competentele si...

Contractul de Franciză

Capitolul I. Consideraţii generale asupra francizei I.1. Noţiune. Privită din perspectiva comercială, franciza este, fără îndoială, una dintre...

Raport de practică Rompetrol

Capitolul 1 Rezumat executiv Lider in domeniul petrolier regional, Rompetrol - o companie multinationala, a cunoscut o evolutie in timp din punct...

Internaționalizarea unei firme producătoare de produse petroliere din România

Rezumat executiv Lider in domeniul petrolier regional, Rompetrol - o companie multinationala, a cunoscut o evolutie in timp din punct de vedere a...

Politica de Distribuție

ARGUMENT Nu o singură dată mi s-a întâmplat ca, intrând într-un magazin, să văd o inscripţionare de genul “adaos comercial 30-50%”. Mă întrebam...

Elaborarea Mixului de Marketing la Orange

Orange este brandul sub care France Telecom furnizeazã servicii de comunicatii mobile, Internet si televiziune. Grupul France Telecom este unul...

Sisteme Informatice de Gestiune

Planificarea activităţilor de realizare a proiectului I.1. DIAGRAMA GANTT Gestiunea clienţilor Nr. Crt DESCRIEREA ACTIVITĂŢII 03.11.2008...

Rompetrol

Domeniu de activitate: Petrolier Cifra de afaceri: 5 miliarde USD Profit net: 282 milioane dolari Numar de angajati: 8000 de angajati Produse:...

Ai nevoie de altceva?