Orientarea spre Clienți

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2497
Mărime: 16.92KB (arhivat)
Publicat de: Sever Ilie
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

1.Marketingul interactiv sau relaţional

Marketingul pentru clienţii existenţi include acţiunile care se desfăşoară în momentul contactului dintre prestator şi consumator, abordate în viziunea de marketing.

Componenta centrală este produsul creat şi livrat(ambianţă, personal în contact, baza tehnico-materială, participarea clientului), acţiuni promoţionale,preţ efectiv şi distribuţie( preluarea comenzii, ordonarea cererii, organizarea plăţii).

El se constituie într-o apropiere de marketingul bazat pe interacţiunea directă şi pe termen lung între piaţă şi personalul firmei.

Urmăreşte crearea de valoare pentru client şi dezvoltarea relaţiei cu clientul astfel încât să existe o comunicare avantajoasă pentru ambele părţi implicate în procesul servucţiei.

Un concept nou care implică dinamica relaţiei dintre client şi întreprindere este cel de orientare spre clienţi.

2.Conceptul de orientare spre clienţi

Orientarea spre clienţi este o garanţie ştiinţifică solidă pentru succesul şi menţinerea unei întreprinderi pe piaţă.

Cauzele care au determinat aplicarea deficitară a orientării spre clienţi în întreprinderi sunt variantele de interpretare în circulaţie şi multitudinea de concepte. Orientarea spre clienţi înseamnă identificarea şi analiza continuă şi cuprinzătoare a aşteptărilor clienţilor,transpunerea acestora în realizarea produselor şi serviciilor,în modul de desfăşurare a interacţiunii cu clienţii,cu scopul

dezvoltării şi menţinerii unor relaţii pe termen lung şi economic avantajoase cu clienţii.Dacă orientarea spre piaţă are în vedere nu numai orientarea întreprinderii către clienţii actuali ci şi către ansamblul participanţilor pe piaţă care intră în relaţie cu întreprinderea în scopul construirii unor avantaje concurenţiale, al asigurării competitivităţii întreprinderii pe termen lung, orientarea spre clienţi are ca scop satisfacerea nevoilor clienţilor, a aşteptărilor acestora şi nu construirea unui avantaj în raport de concurenţa de pe piaţă.

Se consideră că o întreprindere are o bună orientare spre clienţi dacă:

- prezintă calitate ridicată produselor/serviciilor;

- aplică un management activ al reclamaţiilor, o reacţie rapidă la cererile deosebite ale clienţilor ;

- aplică o motivare puternică salariaţilor ;

Cele mai relevante trăsături –cheie ale marketingului relaţional şi , în acelaşi timp, elemente de diferenţere faţă de marketingul tranzacţional sunt legate de:

- punerea accentului pe asigurarea unor bune relaţii intense, interactive şi fidelizarea cumpărătorilor;

- orientarea spre beneficiile pentru clienţi, un contact ridicat cu clienţii;

- o preocupare a întregului personal pentru calitate ;

- o angajare ridicată în asigurarea serviciilor pentru clienţi, o abordare dinamică şi pe termen lung a efectelor în timp.

Demersul de marketing orientat spre clienţii existenţi trebuie să se permanentizeze în firmele de servicii.El are ca obiective creşterea volumului încasărilor sau creşterea cotei de piaţă şi reducerea numărului celor care achiziţionează servicii de la alte firme. Este important să existe permanent noi clienţi, dar este foarte eficient pentu firma de servicii să fidelizeze clientela, să permanentizeze legăturile cu clienţii deja existenţi.

Marketingul relaţional reprezintă atragerea, dezvoltarea şi păstrarea relaţiei cu clientul. Crearea şi păstrarea clientelei se constituie în activităţi care conduc cu certitudine la obţinerea de profit întrucât clienţii îşi extind permanent aria cumpărăturilor, transmit informaţii favorabile despre firma de servicii.

Preview document

Orientarea spre Clienți - Pagina 1
Orientarea spre Clienți - Pagina 2
Orientarea spre Clienți - Pagina 3
Orientarea spre Clienți - Pagina 4
Orientarea spre Clienți - Pagina 5
Orientarea spre Clienți - Pagina 6
Orientarea spre Clienți - Pagina 7
Orientarea spre Clienți - Pagina 8
Orientarea spre Clienți - Pagina 9
Orientarea spre Clienți - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Orientarea spre Clienti.doc

Te-ar putea interesa și

Strategii de fidelizare a clienților - studiu de caz Carrefour

I. Abordarea teoretică a temei 1. Conceptul de fidelizare a clienţilor 1.1. Orientarea spre client – premiza fidelizării clienţilor Marketingul...

Managementul relațiilor cu clienții în sistemul financiar-bancar - Necesitate în contextul crizei economice

INTRODUCERE În pragul secolului XXI, managementul planificat și conștient al relațiilor cu clienții devine din ce în ce mai des o problemă...

Cercetarea satisfacției clienților pentru produsele Doncafe

INTRODUCERE Organizaţiile de orice fel (industriale sau comerciale, private sau guvernamentale) furnizează produse sau servicii destinate să...

Studiu de caz - standardele calității privind preocuparea față de client la SC Casa Regală SRL

INTRODUCERE De la stadiul în care clienţii sunt consideraţi ca număr sau valoare totală a tranzacţiilor realizate, tot mai multe organizaţii se...

Organizarea calității totale a produselor la SC Agricola Internațional SA Bacău

INTRODUCERE Continutul conceptului de „calitate totala” Satisfacerea cerintelor clientilor prin cresterea calitatii produselor si serviciilor...

Managementul Calității Totale

Managementul Calităţii Totale 1.1. Conceptul de calitate totală Cu toate că încercările sunt numeroase, nu s-a reuşit până în prezent, să se...

Marketing relațional - orientarea spre clienți - SC Prestarea SRL Iași

1. Marketingul relational Definitia reprezentativa pentru marketingul relational este considerata a fi cea data de catre Grönroos in 1990 la...

Plan de Afaceri SC Club Ten SRL

ACT CONSTITUTIV AL SOCIETĂŢII COMERCIALE TEN S.R.L. Art.1 MEMBRII FONDATORI În vederea efectuării de acte de comerţ şi pentru constituirea unei...

Ai nevoie de altceva?