Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 5368
Mărime: 89.94KB (arhivat)
Publicat de: Doru Balint
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. Capitolul 1 PIAŢA 3
  3. Descrierea pieţei 4
  4. 1.1. Piaţa de referință 3
  5. 1.2. Concurența 4
  6. 1.3. Segmentarea pieței 5
  7. 1.4. Tendințele pieței pe viitor 8
  8. Capitolul 2 CERCETAREA DE MARKETING 9
  9. 2.1. Scopul cercetării 9
  10. 2.2. Obiectivele cercetării 9
  11. 2.3. Metoda cercetării 9
  12. 2.4. Rezultatele cercetării 9
  13. 2.5. Operaţionalizarea 16
  14. 2.6. Bugetul 16
  15. 2.7. Concluzii 16
  16. Capitolul 3 MIXUL DE MARKETING 19
  17. 3.1. Configurarea produsului 19
  18. 3.1.1 Atributele produsului 17
  19. 3.1.2. Funcţiile produsului 20
  20. 3.1.3. Sistemul de susţinere al produsului 20
  21. 3.1.4. Diferențierea mărcii 21
  22. 3.2. Configurarea preţului 22
  23. 3.2.1. Obiective de preţ 22
  24. 3.2.2. Strategia de preţ 22
  25. 3.2.3. Nivelul de preţ 22
  26. 3.3. Configurarea promovării 23
  27. 3.4. Configurarea distribuţiei 23
  28. BIBLIOGRAFIE 25

Extras din proiect

Capitolul 1: Piața

Pantofi sport

“Acolo unde împărţirea în zone nu este necesară, ea va funcţiona perfect. Acolo unde este foarte necesară, ea nu se va aplica niciodată.”

McClaughry - Legea împărţirii în zone

Încălţămintea ocupă o pondere însemnată în consumul populaţiei datorită rolului pe care îl are: protejarea picioarelor de agenţii atmosferici (umezeală, frig, caldură) şi de a le feri de acţiunile mecanice ale mediului înconjurător.

Pentru a satisface cât mai mult cerinţele cumpărătorilor şi pentru a creşte mereu volumul desfacerilor în comerţ, este necesar să se ţină cont de unele cerinţe ale consumatorilor faţă de caracteristicile încălţămintei.

Departamentul de marketing al firmei S.C BETTER S.A a inițiat un studiu de piață în vederea îmbunătățirii calității produsului cu care aceasta este deja prezentă pe piață, respectiv pantofi sport.

1.1 Piața de referință

Piața de referință este reprezentată de populația totală a municipiului Iași. Conform datelor statistice din anul 2011, era de 290.422 locuitori. Ea cuprinde toți consumatorii și nonconsumatorii relativi și absoluti ai produsului nostru de referință.

Consumatorii sunt reprezentați de persoanele care deja au achiziționat produsul la care facem referire sau, cu o anumită certitudine, vor obține produsul într-un viitor apropiat.

În cazul pantofilor sport, pe piața din Iași, numărul consumatorilor este de 162.235.

Nonconsumatorii sunt reprezentați de persoanele care nu au achiziționat până în momentul de față respectivul produs, neștiind cu certitudine dacă îl vor achiziționa într-o perioadă următoare. Aceștia se împart în două categorii: relativi și absoluți.

Nonconsumatorii relativi sunt reprezentați de persoanele care până în momentul de față nu achiziționează încă produsul din diferite motive, de exemplu lipsa banilor, necunoașterea cu exactitate a utilității pe care o are acel produs, preferința unui bun substituibil în detrimentul celui la care facem referire, etc. În cazul produsului nostru, nonconsumatorii relativi sunt persoanele care preferă alte tipuri de încălțăminte, cum ar fi: ghete, balerini, pantofi cu toc, sandale, șlapi etc. , numărul acestora fiind estimat la 126.724 persoane.

Nonconsumatorii absoluți sunt reprezentați de persoanele care nu vor achiziționa în momentul de față produsul la care facem referire și nu o vor face nici în viitor , aceștia fiind excluși din potențialii clienți pe care firma noastră i-ar putea avea. Din categoria nonconsumatorilor absoluți ai produsului nostru de referință fac parte persoanele lipsite de membre inferioare sau cele care au paralizii. Conform statisticilor, numărul acestora a fost estimat la 1.463 persoane.

Dimensiunea pieței

Intensitatea medie a consumului pe piața municipiului Iași în anul 2013 a fost de 4 perechi/an. Volumul fizic al vânzărilor fiind dat de intensitatea medie a consumului înmulțită cu numărul de consumatori potențiali (consumatori și nonconsumatori relativi), care în Iași se aproximează la 288.959 persoane (piața teoretică).

Volumul pieței de referință este reprezentat de totalul vânzărilor pentru pantofii sport. Astfel, în anul 2013, pe piața din Iași, s-au vândut 1.155.836 perechi de pantofi sport.

1.2 Concurența

Concurenții direcți pe piața actuală a pantofilor sport sunt reprezentați de firmele care comercializează pantofi sport pe piața de referință a municipiului Iași. Printre aceștia numărându-se:

• Nike

• Adidas

• Puma

• Lacoste

• Converse

• Reebok

• Alții

Volumul vânzărilor Cota de piață abs. Cota de piață rel.

Nike 198.379 17.163% 1.46

Adidas 135.835 11.752% 0.684

Puma 117.114 10.132% 0.59

Lacoste 102.792 8.893% 0.518

Converse 88.628 7.667% 0.446

Reebok 51.395 4.446% 0.259

Better 41.350 3.577% 0.2

Alții 420.343 36.367% -

TOTAL 1.155.836 100% -

Tabel nr. 1- Concurenții direcți

Grafic nr. 1 pe baza tabelului nr. 1- Cota de piață absolută

Din tabel se poate observa ca Nike este cea mai căutată marcă pe piața pantofilor sport. Aceasta este lider pe piață, având o cotă relativă supraunitară. (1,46)

Concurența indirectă are în vedere competiția dintre întreprinderile care se adresează acelorași nevoi sau unor nevoi diferite prin oferirea de produse sau servicii diferite. Din nefericire, nu putem evita să ținem cont de produsele care ne pot substitui produsul nostru. Acestea sunt reprezentate de balerini, sandale, pantofi eleganți, ghete și alte produse din gama încălțăminte.

Preview document

Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 1
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 2
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 3
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 4
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 5
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 6
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 7
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 8
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 9
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 10
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 11
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 12
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 13
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 14
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 15
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 16
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 17
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 18
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 19
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 20
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 21
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 22
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 23
Pantofi sport - analiza pieței cercetare și mix de marketing - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Pantofi Sport - Analiza Pietei Cercetare si Mix de Marketing.docx

Alții au mai descărcat și

Cercetare de marketing privind atitudinea consumatorilor față de produsele fast-food

INTRODUCERE Românii duc o viaţă din ce în ce mai puţin sănătoasă, în timp ce profitul companiilor de tip fast food creşte pe zi ce trece tocmai de...

Cercetare de piața a produsului - Ceai

Capitolul 1. Piaţa 1.1 Introducere Facând parte din departamentul de marketing al firmei, ne-am propus să lansăm pe piaţa din România un nou...

Raport de Cercetare Privind Promovarea Pantofilor Sport GDA

Raport de cercetare privind promovarea pantofilor sport G.D.A. Firma noastră, Fantastic3 S.R.L, şi-a propus să lanseze un nou produs pe piaţa din...

Cristina - Oricine își poate găsi perechea

Istoric Încălţăminte confortabilă, accesibilă şi calitativă este ceea ce oferă de mai bine de 16 ani Întreprinderea cu Capital Străin “Cristina...

Comportamentul consumatorului Reebok

Capitolul 1 Prezentarea produsului 1.1 Date despre produs Sec.19 a fost fereastra de inrtoducere a tuturor pantofilor atletici din piele. Nevoia...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Lansarea unui produs nou pe o piață străină

Marketingul- tinta presupune parcurgerea a trei etape principale: prima consta in segmentarea pietei, respective in identificarea si definirea...

Te-ar putea interesa și

Mixul de marketing - firma SC Fantastic 3 SRL

1. Rezumat Firma “FANTASTIC3” S.R.L. decide să lanseze un nou produs pe piaţa din România, şi anume pantofii sport G.D.A. (Great Design Aerobics)....

Ai nevoie de altceva?