Particularitățile angajării în sectorul serviciilor

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 2546
Mărime: 224.00KB (arhivat)
Publicat de: Adonis Chiș
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Elena Porumb
UNIVERSITATEA « TRANSILVANIA » BRASOV FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SPECIALIZAREA – MARKETING

Extras din proiect

1.1. Particularitati ale muncii in sectorul serviciilor

Serviciul reprezinta o actiune, o prestatie prin care se obtine o

utilitate cu valoare economica sau solidara pentru o terta persoana, actiunea putandu-se desfasura direct (de catre un om) sau indirect (prin intermediul unei masini). Majoritatea definitiilor accentueaza in principal faptul ca serviciile sunt “activitati al caror rezultat este nematerial si deci nu se concretizeaza intr-un produs cu existenta de sine statatoare”. De exemplu, Asociatia Americana de Marketing defineste serviciul ca: “activitatea oferita la vanzare care produce avantaje si satisfactii fara a antrena un schimb fizic sub forma unui bun”. Cand vorbim despre materialitatea sau nematerialitatea serviciului, trebuie clarificat daca este vorba de activitatea propriu zisa, de suporturile sale si rezultate.

Problematica serviciilor se particularizeaza prin aceea ca si-a

consacrat o terminologie de baza cu privire la termenii implicati: producatorul de servicii este numit prestator, iar consumatorul serviciului este client sau beneficiar.

Serviciul, ca si act, reprezinta prestarea efectiva si pune in legatura

activitatea prestatorului, mijloacele materiale ale prestatiei si obiectul serviciului, respectiv realitatea materiala sau sociala de transformat sau de modificat. Interactiunea elementelor mentionate si faptul ca prestatiile de servicii au caracteristici spatiale si temporale le confera trasaturi de materialitate. Astfel, ca si in cazul bunurilor materiale si in cazul serviciilor este nevoie de mana de lucru, de capital tehnic si este necesar un beneficiar, adica un client.

Principala diferenta intre procesul de productie a serviciilor si cel

fabricare a bunurilor materiale consta in faptul ca beneficiarul face parte din sistemul de productie.

Ca si produsele, serviciile prezinta o mare diversitate. Din acest motiv si caracteristicile sunt variate, specifice diferitelor tipuri de servicii. Desi serviciul este o actiune omogena si prezinta o unitate, el poate fi analizat prin elementele sale discrete si caracteristicile calitative.

In cadrul serviciilor putem preciza 3 mari etape ale realizarii unui serviciu: PRESTAREA, VANZAREA SI UTILIZAREA. Ele se desfasoara simultan si de fata cu beneficiarul, existand o legatura directa intre ei, clientul avand posibilitatea sa analizeze imediat calitatea. Calitatea serviciului depinde si de comportamentul clientilor. Dorintele, solicitarile sunt diferite si atunci trebuie sa existe posibilitatea unei game variate de servicii pentru a satisface gusturi particulare. Ca si exemple putem aminti: administratia guvernamentala locala si nationala, serviciile de sanatate, educatie de cercetare, transport si telecomunicatii, servicii bancare si de asigurari, servicii hoteliere etc.

O alta particularitate a serviciilor este faptul ca ele reprezinta in cea mai mare parte procese, fiind dormate din succesiuni de activitati si pentru fiecare se pot defini caracteristici proprii. Astfel, o excursie este, de fapt, alcatuita dintr-un serviciu de transport, un serviciu de cazare, un serviciu pentru alimentatie, un serviciu al ghidului, un serviciu de divertisment, fiecare avand la randul lui criterii specifice de apreicere. Se poate deduce ca aceste caracteristici calitative ale serviciilor se refera atat la continutul serviciului, la modul de desfasurare, la modul cum este oferit, cat si la modul cum este acceptat.

In cazul unui serviciu, clientul trebuie sa se bazeze pe renumele si reputaţia firmei de servicii. Este motivul pentru care in multe servicii guvernul intervine pentru a garanta performante acceptabile a serviciilor: prin inregistrari, acordarea de licente, regulamente, guvernul asigura clientii ca producatorii de servicii se supun unor standarde: de exemplu, constructiile publice trebuie sa aiba planuri aprobate si inregistrate de un inginer profesionist, un doctor trebuie sa obtina o licenta ca sa practice medicina, o companie de telefoane de asemenea trebuie sa se supună unor reguli.

Preview document

Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 1
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 2
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 3
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 4
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 5
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 6
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 7
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 8
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 9
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 10
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 11
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 12
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 13
Particularitățile angajării în sectorul serviciilor - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Particularitatile Angajarii in Sectorul Serviciilor.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Turismul și Ocuparea Forței de Muncă

Introducere Resursele umane constituie un potenţial uman deosebit, unic, rar, dificil de imitat şi relativ de înlocuit, ce trebuie înţeles,...

Economia Japoniei postbelice - cultura japoneză a afacerilor

Transformarea Japoniei in perioada postbelica dintr-o tara cu o economie ruinata si bulversata de conflagratia mondiala in a 2 a putere economica ,...

Economia Turismului

Desi considerat de cei mai multi dintre experti din domeniu un fenomen specific epocii contemporane, turismul s-a cristalizat in a doua jumatate a...

Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă

INTRODUCERE Orice politică în domeniul resurselor umane trebuie fundamentată prin cunoaşterea trăsăturilor distinctive ale muncii în turism, pe...

Traiectorii de succes în strategia firmei IOR SA prin aplicarea managementului schimbării

INTRODUCERE Schimbarea este termenul care în momentul de faţă penetrează toate sferele activităţilor economico-sociale făcând obiectul de bază al...

Turismul Montan în România

CAPITOLUL I TURISMUL – ACTIVITATE ECONOMICO-SOCIALĂ Turismul reprezintă astăzi, prin conţinutul şi rolul său, un domeniu distinct de activitate,...

Economia Turismului

Raport 1: Turismul-activitate economico-socială. 1.1. Conceptele de „turism” şi „turist”. 1.1.1. Repere istorice a turismului. 1.1.2. Conceptul...

Tendințe de Liberalizare în Sectorul Serviciilor

1.Conceptualizarea serviciilor în economia dematerializată Procesul dematerializării economiei, care a determinat transformări calitativ...

Ai nevoie de altceva?