Pepsi - tehnici promoționale

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 5851
Mărime: 137.96KB (arhivat)
Publicat de: Maricica Petrache
Puncte necesare: 8
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE FACULTATEA DE COMERŢ

Cuprins

  1. Cuprins
  2. I. Alegerea produsului şi caracteristici 3
  3. 1. Descrierea produsului 3
  4. 2. Istoria produsului 4
  5. 3. Producătorul 5
  6. 4. Campanii de promovare 6
  7. 5. Forţa de vânzare 9
  8. 6. Relaţii publice. Promovare. Publicitate 10
  9. II. Poziţionarea produsului 12
  10. 1. Descrierea publicului ţintă 12
  11. 2. Variabile de segmentare 12
  12. 3. Criterii de segmentare 14
  13. III. Descrierea concurenţilor 15
  14. IV. Analiza comparativă a produsului 19
  15. V. Puncte forte ale Pepsi 19
  16. VI. Bibliografie 20

Extras din proiect

I. Alegerea produsului şi caracteristici

1. Descrierea produsului

Pepsi este o băutura răcoritoare carbogazoasă care este produsă şi îmbuteliată de compania PepsiCo. Este vândută în magazine, restaurante şi automate. Băutura a fost produsă pentru prima data în anii 1890 de către farmacistul Caleb Bradham în New Bern, Carolina de Nord. Pepsi Cola a fost înregistrată ca marcă comercială pe 16 iunie 1903. Au fost mai multe variante de Pepsi produse de-a lungul timpului, printre care: Diet Pepsi, Crystal Pepsi, Pepsi Twist, Pepsi Max, Pepsi Samba, Pepsi Blue, Pepsi Gold, Pepsi Holidaz Spice, Pepsi Jazz, Pepsi X (vândut în Finlanda şi Brazilia), Pepsi Next (vândut în Japonia şi Coreea de Sud) şi Pepsi Ice Cucumber (vândut în Japonia începând cu data de 12 iunie 2007)

În 1898, un farmacist din New Bern, Carolina de Nord, Caleb Bradham, se gândeste sa redenumească băutura răcoritoare carbogazoasă pe care o servea în farmacia sa „Brad's Drink”. Noul nume, Pepsi Cola este utilizat pentru prima data pe 28 august. În 1905, primul logo al companiei este înlocuit, pe măsura ce compania se dezvolta. Apar primele francize la Charlotte şi Durnham. Dar noul logo nu avea sa dureze decât un an, deoarece în 1906 el este schimbat cu unul care sa ilustreze mai bine noul slogan: „The original Pure Food Drink” Numărul fabricilor de îmbuteliere a ajuns la 15, vânzările de Pepsi-Cola însumând aproape 40,000 de galoane. În 1909 are loc debutul a ceea ce avea sa devină o tradiţie a reclamelor Pepsi: prima implicare a unei celebrităţi în promovarea băuturii răcoritoare. Primul, dintr-o serie ce avea sa-i cuprindă apoi pe Michael Jackson, Shaquile O'Neal, Billy Cristall, Cindy Crawford, Shakira sau Britney Spears a fost pilotul de curse Barney Oldfield. El avea sa apară într-un print cu tema „Delicioasa şi sănătoasă”, ce avea să marcheze următoarele doua decenii. În 1920, sloganul Pepsi a devenit „Bea Pepsi, băutura care te satisface!”. Din păcate însă, Caleb Bradham a început sa facă speculaţii cu preţul zahărului. Crezând că preţurile vor creste, el a cumpărat cantităţi uriaşe, numai că până la sfârşitul anului preţul a scăzut la o zecime (de la 26 de cenţi la numai 2 cenţi). Astfel că, în 1923 compania Pepsi Cola este declarată falită şi bunurile sale vândute companiei Craven Holding.

2. Istoria produsului

În timpul Marii Crize Economice, Pepsi a dobândit popularitate după introducerea sitclei de 10 uncii (aproximativ 283,49grame). Vândută iniţial cu 10 cenţi, vânzarile erau scazute, dar când preţul a fost redus la doar 5 cenţi, vânzarile au crescut vertiginos. Cu sticle de 12 uncii (aprox. 340,20 grame) în loc de 6 uncii (aprox. 170,10 grame) cât aveau sticlele Coca Cola, Pepsi a schimbat diferenţa de preţ, având şi un spot publicitar radiofonic încurajând compararea preţurilor. În 1936, pepsi a vândut 500 milioanede sticle, iar în perioada 1936-1938, Pepsi şi-a dublat veniturile. Succesul Pepsi sub Guth a survenit în timp ce afacerea Loft Candy şovăia.

În 1940 brandul a făcut istorie când primul jingle de publicitate a fost difuzat la nivel naţional. Jingle-ul era “Nickel Nickel”, o reclama pentru Pepsi Cola care se referea la preţul Pepsi. Cântecul “Nickel Nickel” a devenit un hit şi a fost înregistrat în 55 de limbi.

În 1965 Donald M. Kendall, preşedintele şi directorul executiv al Pepsi-Cola a fondat PepsiCo, Inc. Produsele majore ale noii companii erau Pepsi-Cola Company – Pepsi-Cola (apărute în 1898), Pepsi Diet (1964) şi Mountain Dew (introdus de Tip Corporation în 1948). În 1985 PepsiCo a devenit cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare. Produsele Pepsi-Cola sunt disponibile în aproape 150 de tari şi teritorii din întreaga lume. De-a lungul timpului, Pepsi s-a bucurat de sprijinul unor cântăreţi ca Lionel Richie şi Tina Turner şi actori precum Michael J. Fox.

În 1986 PepsiCo a achziţionat 7UP International.

În 2002 brandul Pepsi a dorit sa dezvolte o alta imagine. Beyonce Knowles s-a alăturat familiei Pepsi şi a realizat doua reclame noi pentru Tv, radio şi reclame pe internet. În 2003, PepsiCo a creat PepsiCo International. Afacerea a unit toate unităţile producătoare de snacksuri, băuturi şi mâncare, acest efort fiind menit sa conducă spre o creştere mai accelerata şi să îmbunătăţească profitabilitatea din întreaga lume. Mai mult decât atât, marca Pepsi-Cola a sărbătorit 100 de ani.

În România, Pepsi a fost prima dată introdusă în 1966 şi continuă să aibă o vizibilitate a brandului extrem de puternica (“Când spui Pepsi, toata lumea înţelege despre ce vorbeşti”), relevanta (“Orice ai face, bea Pepsi”) şi stimata (“Pepsi îşi merita poziţia de lider pe piaţă”).

De la naşterea Pepsi, cu mai mult de un secol înainte, compania si-a păstrat reputaţia pentru reclamele inovatoare şi creative. De la faimoasa reclama “Nickel, Nickel” din 1939 la efectele vizuale spectaculoase din seriile “Gladiatorul”, Pepsi a fost mereu sinonimul creativităţii avangardiste.

Puţini oameni ştiu ca Pepsi are o lunga istorie de promovare a brandurilor proprii cu ajutorul celebrităţilor, ceea ce compania a făcut, cu succes, chiar din 1922. După imaginile rock ale lui Pink, Beyonce şi Britney în “Gladiatorul Pepsi”, căpitanul de fotbal a naţionalei Angliei, David Beckham a intrat în arena intr-o reclama all-star. în aceasta versiune, Beckham conduce linia de artişti, gladiatori fotbalişti precum Roberto Carlos, Ronaldinho, Diego de Cuhna, Torres, Totti, Raul, Ricardo şi Van der Vaart.

Preview document

Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 1
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 2
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 3
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 4
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 5
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 6
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 7
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 8
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 9
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 10
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 11
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 12
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 13
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 14
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 15
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 16
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 17
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 18
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 19
Pepsi - tehnici promoționale - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Pepsi - Tehnici Promotionale.doc

Alții au mai descărcat și

Elaborarea strategiei de marketing la societatea Quadrant AMROQ Bbottling Company România Pepsi-cola

INTRODUCERE Marketingul modern presupune mai mult decit dezvoltarea produsului, comunicarea cu clientii, stabilirea pretului produsului intr-un...

Piața cipsurilor Starchips

Motivaţie Societatea „Frito-Lays” a constituit un obiect interesant întrucât este lider pe piaţă, face parte din grupul PepsiCo şi vrea să se...

Campanie de promovare - agenția de turism Transilvania Tour

Campanie de promovare: Transilvania Tour. „2 plus 2 (Platesc DOI si merg PATRU)” 1.Descrierea agentiei: Transilvania Tour este o societate...

Jaluzele

Rezumat introductiv Firma noastra SC TERMOPLAST s-a lansat la începutul anului 2005, cu un capital social de 30.000€ si 15 de angajati. Proiectul...

Planificarea activităților de marketing în cadrul SC Pepsico INC

I. Prezentarea S.C. PepsiCo Incorporated Denumirea societăţii comerciale este S.C. PepsiCo, Incorporated. Compania a fost fondată în anul 1893,...

Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone

Vodafone Romania este al doilea operator de telefonie mobila ca marime in Romania dupa numarul de clienti. Compania a fost lansata in aprilie 1997,...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea strategiei de marketing la societatea Quadrant AMROQ Bbottling Company România Pepsi-cola

INTRODUCERE Marketingul modern presupune mai mult decit dezvoltarea produsului, comunicarea cu clientii, stabilirea pretului produsului intr-un...

Organizarea unei Campanii de Promovare a Produselor pe Exemplul SC Quadrant Amroq Beverages Romnia SA

Capitolul 1 Promovarea în cadrul strategiei de marketing a firmei 1.1. Delimitări conceptuale ale strategiei de marketing 1.1.1. Definirea şi...

Plan de Marketing

Coca-Cola, cea mai populara bautura racoritoare din lume, a fost „inventata“ de un doctor în 1886. Timp de 7 ani, pâna în 1893, viitorul marcii a...

Analiză comparativă a două mărci

Scurta prezentare a pietei bauturilor racoritoare din Europa de Sud-Est In ultimii ani, in Europa de Est oferta de bauturi racoritoare este tot...

Campanii de Promovare și Publicitate

Capitolul I: Noţiuni teoretice 1. Strategia de promovare Mixul de comunicaţii de marketing, numit şi mix promoţional, constă în cinci instrumente...

Analiza comparativă a mărcilor Coca Cola și Pepsi Cola

Demersurile Comunicationale Ale Marcii „Coca – Cola” Prima reţetă Coca - Cola a fost inventată în Columbus , Georgia , de către John Stith...

Apa minerală Dorna

I. Prezentarea Firmei I.1.Istoric Apa minerala Dorna este una din cele mai apreciate branduri de pe piata româneasca. Odata cu achizitionarea de...

Hypermarket Merchandising

Introducere Hypermarket MaxiM Cumparaturi Maxime la preturi minime! Hypermarketul Maxim este amplasat la nivelul solului si are o suprafata de...

Ai nevoie de altceva?