Perspectivele pietei produselor ecologice

Extras din proiect Cum descarc?

Conform cercetarilor USDA din anul 2010 sau FiBL - IFOAM din 2012, evolutia pietei produselor alimentare ecologice a fost una pozitiva de-a lungul ultimilor ani, fapt ce se concretizeaza si ca tendinta viitoare de evolutie. Concurenta crescanda dintre comercianti si noile tendinte in marketingul acestei categorii de produse, au determinat o serie de schimbari majore la nivelul factorilor de influenta cu implicatii asupra pietei investigate.
In Romania, la nivelul pietei analizate, consumatorii de produse ecologice nu sunt inca suficient de educati in mod constient in vederea alegerii acestor categorii de produse, confundand de multe ori produsele alimentare ecologice cu produsele comercializate prin intermediul retelelor traditionale (piete de profil) sau al producatorilor din mediul rural, fara a tine cont de procesul de certificare sau de modul de etichetare specific reglementat pentru acesta categorie de marfuri. Se poate identifica cu toate acestea o tendinta in crestere atat la nivelul ofertei cat si la nivelul cererii inclusiv in cadrul pietei din Romania, tendinta care poate sa fie in timp dezvoltata in directia unei alimentatii bazate pe produse ,,sanatoase si sigure", pe o categorie de produse care sa respecte normele de calitate ecologica. 
Cateva aspecte ale pietei bio...
Piata BIO din Romania este generata in primul rand de oferta deoarece prezenta produselor pe piata trezeste de fapt, interesul consumatorilor
Formarea pietei presupune de fapt schimbarea unor mentalitati si stiluri de viata, eforturi in directia educarii si informarii, avand in vedere ca este vorba de produse noi pentru romani, produse cu un caracter special
Alimentele BIO sunt mai scumpe decat cele conventionale (valabil peste tot in lume). Motivele sunt urmatoarele:
- ingredientele utilizate in productia produselor sunt mult mai scumpe
- ingredientele necesare sunt mai greu de procurat
- productia dureaza mult timp si necesita oameni specializati
- productia trebuie sa respecte anumite standarde prestabilite pentru a primi certificarea
fata de agricultura conventionala, in agricultura ecologica gandacii trebuie adunati cu mana, iar bolile plantelor trebuie sa fie tratate cu ceaiuri
-raportul dintre costul de productie si pretul produsului
"Portretul robot" al consumatorului bio autohton (in viziunea lui Ciprian Lazarovici, director de vanzari la Biosens):
"Individ cu un grad de cultura ridicat, care vrea sa faca mai mult pentru sanatatea sa, vrea un nou stil de viata, civilizat, igienic, sanatos, dinamic, orientat spre o ingrijire atat corporala, cat si mentala, care sa ii confere un confort psihic si fizic sporit, constient de responsabilitatea pe care o avem fata de mediul inconjurator si de lumea in care traim. In general este vorba despre oraseni cu studii superioare, de 25-45 de ani, cu venituri mari."
Canale de vanzare a produselor bio in Romania:
- vanzari de la poarta fermei
- vanzari in piete sezoniere
- retail traditional - magazine specializate
- retail modern - hipermarketuri, supermarketuri
- magazine online 
- network marketing (Life Care)
- vanzari prin bursa on-line pentru produse ecologice (www.agricultura-ecologica.ro)
Conform specialistilor din piata in perioada urmatoare, produsele bio comercializate in Romania vor fi vandute in proportie de 60% in magazine organice, 30% in supermarketuri si 10% in alte magazine.
Principalele retele de magazine care au introdus produse ecologice in sortiment si au amenajat spatii speciale pentru acestea, sunt: Carrefour, Cora, Gima, La Fourmi, Mega Image. Cele mai vandute produse BIO prin reteaua comerciala organizata sunt ouale si produsele lactate.
Natura Land (importator de produse Bio) isi distribuie produsele in aproape toate retelele de magazine: Carrefour, Mega Image, Cora, Real, Metro, Auchan, Super Market Nic, ANGST, G-Market, La Fourmi, Cristim, Anapan, Quickdeli, Supermarket Ok, Ki-Life, Benzinariile Agip, etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Perspectivele pietei produselor ecologice.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

http://agrointel.ro/21265/cum-a-ajuns-telemeaua-de-ibanesti-prima-branza-romaneasca-recunoscuta-in-ue-folosim-saramura-naturala-si-lapte-de-la-crescatori-locali-cu-cel-mult-trei-vaci/
https://www.drogheria.ro
https://www.rangali.ro/
http://www.economica.net/cine-produce-bio-pentru-marii-retaileri-in-facere_101200.html#n
http://www.infomina.ro/
http://www.magiun-sonimpex.ro/
http://www.business24.ro/guvern/stiri-guvern/botanoiu-madr-romania-poate-deveni-furnizorul-de-produse-ecologice-al-europei-1549847


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!