Perspectivele pieței produselor ecologice

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 3089
Mărime: 4.65MB (arhivat)
Publicat de: Adrian D.
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Conform cercetărilor USDA din anul 2010 sau FiBL - IFOAM din 2012, evoluția pieței produselor alimentare ecologice a fost una pozitivă de-a lungul ultimilor ani, fapt ce se concretizează și ca tendință viitoare de evoluție. Concurența crescândă dintre comercianți și noile tendințe în marketingul acestei categorii de produse, au determinat o serie de schimbări majore la nivelul factorilor de influență cu implicații asupra pieței investigate.

În România, la nivelul pieței analizate, consumatorii de produse ecologice nu sunt încă suficient de educați în mod conștient în vederea alegerii acestor categorii de produse, confundând de multe ori produsele alimentare ecologice cu produsele comercializate prin intermediul rețelelor tradiționale (piețe de profil) sau al producătorilor din mediul rural, fără a ține cont de procesul de certificare sau de modul de etichetare specific reglementat pentru acestă categorie de mărfuri. Se poate identifica cu toate acestea o tendință în creștere atât la nivelul ofertei cât și la nivelul cererii inclusiv în cadrul pieței din România, tendință care poate să fie în timp dezvoltată în direcția unei alimentații bazate pe produse „sănătoase și sigure”, pe o categorie de produse care să respecte normele de calitate ecologică.

Câteva aspecte ale pieței bio...

Piața BIO din România este generată în primul rând de ofertă deoarece prezența produselor pe piață trezește de fapt, interesul consumatorilor

Formarea pieței presupune de fapt schimbarea unor mentalități și stiluri de viață, eforturi în direcția educării și informării, având în vedere că este vorba de produse noi pentru români, produse cu un caracter special

Alimentele BIO sunt mai scumpe decât cele convenționale (valabil peste tot în lume). Motivele sunt următoarele:

- ingredientele utilizate în producția produselor sunt mult mai scumpe

- ingredientele necesare sunt mai greu de procurat

- producția durează mult timp și necesită oameni specializați

- producția trebuie să respecte anumite standarde prestabilite pentru a primi certificarea

față de agricultura convențională, în agricultura ecologică gândacii trebuie adunați cu mâna, iar bolile plantelor trebuie să fie tratate cu ceaiuri

-raportul dintre costul de producție și prețul produsului

“Portretul robot" al consumatorului bio autohton (în viziunea lui Ciprian Lazarovici, director de vânzări la Biosens):

“Individ cu un grad de cultură ridicat, care vrea să facă mai mult pentru sănătatea sa, vrea un nou stil de viață, civilizat, igienic, sănătos, dinamic, orientat spre o îngrijire atât corporală, cât și mentală, care să îi confere un confort psihic și fizic sporit, conștient de responsabilitatea pe care o avem față de mediul înconjurător și de lumea în care trăim. În general este vorba despre orășeni cu studii superioare, de 25-45 de ani, cu venituri mari.”

Canale de vânzare a produselor bio în România:

- vânzări de la poarta fermei

- vânzări în piețe sezoniere

- retail tradițional - magazine specializate

- retail modern - hipermarketuri, supermarketuri

- magazine online

- network marketing (Life Care)

- vânzări prin bursă on-line pentru produse ecologice (www.agricultura-ecologica.ro)

Conform specialiștilor din piața în perioada urmatoare, produsele bio comercializate în Romania vor fi vândute în proporție de 60% în magazine organice, 30% în supermarketuri și 10% în alte magazine.

Principalele rețele de magazine care au introdus produse ecologice în sortiment și au amenajat spații speciale pentru acestea, sunt: Carrefour, Cora, Gima, La Fourmi, Mega Image. Cele mai vândute produse BIO prin rețeaua comercială organizată sunt ouăle și produsele lactate.

Natura Land (importator de produse Bio) își distribuie produsele în aproape toate rețelele de magazine: Carrefour, Mega Image, Cora, Real, Metro, Auchan, Super Market Nic, ANGST, G-Market, La Fourmi, Cristim, Anapan, Quickdeli, Supermarket Ok, Ki-Life, Benzinariile Agip, etc.

Bibliografie

http://agrointel.ro/21265/cum-a-ajuns-telemeaua-de-ibanesti-prima-branza-romaneasca-recunoscuta-in-ue-folosim-saramura-naturala-si-lapte-de-la-crescatori-locali-cu-cel-mult-trei-vaci/

https://www.drogheria.ro

https://www.rangali.ro/

http://www.economica.net/cine-produce-bio-pentru-marii-retaileri-in-facere_101200.html#n

http://www.infomina.ro/

http://www.magiun-sonimpex.ro/

http://www.business24.ro/guvern/stiri-guvern/botanoiu-madr-romania-poate-deveni-furnizorul-de-produse-ecologice-al-europei-1549847

Preview document

Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 1
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 2
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 3
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 4
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 5
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 6
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 7
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 8
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 9
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 10
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 11
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 12
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 13
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 14
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 15
Perspectivele pieței produselor ecologice - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Perspectivele pietei produselor ecologice.docx

Alții au mai descărcat și

Cercetarea Preferințelor Consumatorilor pentru Produse Ecologice

INTRODUCERE Trăim în “secolul vitezei”, iar acest lucru pare să-şi fi pus amprenta asupra modului nostru de viaţă în ultima perioadă. La fel ca şi...

Strategii de marketing de succes la nivelul firmelor românești - SaladBox

1. Scurt istoric Salad Box a luat naștere dintr-o prietenie formată din Dan Isai, cel care a venit cu ideea și a acționat în a le oferi oamenilor...

Plan de Marketing SC Eva Plant SRL

Cap. 1. Rezumat executiv S. C. Eva Plant S.R.L a fost înfiinţată în anul 2005 de doamna Eva Nistor care a fost pasionată încă din copilărie de...

Cereale Nestle

I. Prezentarea fimei 1. Denumire și scurt istoric Nestlé este o companie multinațională din industria alimentară și una dintre cele mai...

Analiza mixului de marketing al companiei McDonald's

1. Prezentarea companiei McDonald's Corporation (listată la Bursa de valori din New York sub codul MCD) este cel mai mare lanț de restaurante de...

Analiza mixului de marketing al companiei Coca-Cola în România

1. Prezentarea companiei Coca-Cola este o băutură răcoritoare, carbogazoasă, produsă de The Coca-Cola Company, cu sediul în Atlanta, Georgia. Este...

Atitudinea și motivele de cumpărare ale consumatorilor de alimente bio

Scopul acestei cercetari il reprezinta analiza atitudinii consumatorilor de alimente bio, dar si motivele de cumparare ale acestora, deoarece mi-ar...

Chestionar despre Vin

Capitolul A : -Introducere Vinul este o bautura alcoolica obtinuta prin fermentarea completa sau partiala a mustului de struguri consumata atat...

Te-ar putea interesa și

Aspecte ale gestiunii unităților de alimentație în Republica Moldova

INTRODUCERE În lucrarea de faţă va fi cercetată activitatea de deservire a clienţilor în unităţile de alimentaţie publică ce cuprinde noţiuni şi...

Miere de albină ecologică

Consumatorii moderni doresc garanţii în ceea ce priveşte produsele cumpărate, în sensul ecologizării acestora. Acesta este motivul pentru care...

Marketingul Produselor Ecologice Vegetale - Studiu de Caz

INTRODUCERE În toate ţările Uniunii Europene se manifestă o reală voinţă de dezvoltare a agriculturii ecologice, care va deţine peste 10 % din...

Evoluția și perspectiva pieței produselor agroalimentare ecologice în România

INTRODUCERE Dacă ar fi sa definim agricultura ecologică în cel mai simplu mod, aceasta ar fi agricultura care furnizează consumatorilor alimente...

Strategia de Dezvoltare a Sectorului Agroalimentar în Perioada Anilor 2006-2015

Este bine cunoscut faptul că reforma agrară care a avut loc în Republica Moldova nu a adus succese palpabile nici economiei naţionale, în ansamblu,...

Studiu motivațiilor de cumpărare a produselor ecologice

INTRODUCERE - Material şi metode de cercetare Lucrarea de faţă reprezintă studiul motivaţiilor de cumpărare a produselor ecologice pe un eşantion...

Politică de produs

INTRODUCERE Clarificarea conceptelor reprezintă una dintre premisele acţiunii practice eficiente în orice domeniu al cunoaşterii. Obţinerea unui...

Agricultura Organică

Capitolul 1 Introducere Agricutura ecologică promovează sisteme de producţie durabile, diversificate şi echilibrate, în vederea prevenirii...

Ai nevoie de altceva?