Persuasiune si Publicitate - Studiu de Caz Cosmote

Cuprins proiect Cum descarc?

Argument 4
PARTEA I - ASPECTE TEORETICE ALE PUBLICITATII SI PERSUASIUNII 6
I.1. Delimitari conceptuale 6
I.1.1 Scoala de la Yale 7
I.1.2 Modelul teoretic standard: ELM 9
I.1.3 Cele doua rute ale persuasiunii 9
I.2 Strategii publicitare 11
I.2.1 Cele trei niveluri ale influentei publicitare 12
I.2.2 Metoda AIDA 14
I.2.3 Modelul persuasiv al lui Rank 16
I.2.4.Modelul DAGMAR 17
I.3 Strategii de persusiune folosite in reclame 18
I.4. Impactul publicitatii asupra pietei 21
I.5 Publicitatea in Romania, un domeniu pentru care "Viitorul suna bine" 24
PARTEA A II-A- STUDIU DE CAZ- COSMOTE ROMANIA 26
II.1 Prezentarea marcii 26
II.1.1 Istoric 26
II.1.2 Politica de investitii 28
II.2 Analiza Swot 29
II.3 Patrunderea pe piata 30
II.5 Campanii publicitare 33
1. Simultan de campanii COSMOTE
2. Alaturi de tine
3. Acoperire GSM 97%
4. Plaja Cosmote
5. Da glas pasiunii tale pentru fotbal
6. Traim intr-o lume de MMS-uri
7. Adio Bip
8. Romeo si Julieta
9. Iarta-l pe Tavi
10. Cuvintele sunt importante
11. EMO
12. Hickie
13. Propozitia intrerupta
14. Terapia de grup
15. 6 milioane
II. 5 Campanii Germanos 46
II. 6 Evolutia Cosmote Romania 48
II.6.1 EFFIE 2007 49
II.6.2 Date statistice 50
Concluzie 55
Bibliografie 58
Anexe


Extras din proiect Cum descarc?

Argument
In viata cotidiana suntem cu totii implicati in procesul de modificare persuasiva a atitudinilor. In calitate de consumatori suntem mereu invadati de reclame, care urmaresc lansarea pe piata de noi produse. Politicienii rostesc discursuri, taie panglici inaugurale si saruta copilasi ca sa mai castige niste voturi. Schimbarea de atitudini este scopul urmarit de catre parinti atunci cand isi socializeaza copiii, de catre savantii care lanseaza noi teorii, de catre sectele religioase in cautare de noi convertiti sau de catre avocatii ce isi apara clientii in fata completului de judecata. Unele dintre aceste tentative reusesc; altele nu. 
Discursul publicitar a intrat in viata noastra, orientandu-ne zilnic perceptia si raportarea la realitatea imediata, directionandu-le, cosmetizandu-le, investindu-le cu semnificatii. Orice incursiune in problematica publicitatii trebuie sa porneasca de la esenta si intentia reclamei. Dincolo de aspectul financiar vizat (cresterea vanzarilor firmelor producatoare de bunuri sau furnizoare de servicii prin atragerea unui public-tinta si largirea pietei), reclama induce atitudini si comportamente, rasturnand granitele sociale existente, distribuind cu darnicie retete de fericire si garantand accesul in paradisul societatii de consum.
De ceva timp Cosmote si-a propus sa fie un punct de reper in viata consumatorilor romani in general, iar campanile publicitare sunt dovada faptului ca intelege foarte bine universul social al targetului caruia i se adreseaza.
Cosmote prin campania publicitara, combinata cu preturile atractive la pachetul de servicii ce vizeaza cam toate sectoarele de utilizatori, atrage tot mai multi clienti zilnic.
Tema pe care am ales-o pentru aceasta lucrare, este, evident, una dificila, data fiind multitudinea studiilor, evolutiei marcii si strategiilor sale de marketing. Imi propun insa, in demersul meu, sa surprind cateva elemente de noutate.
Pe langa Argument si Concluzii, lucrarea este structurata in doua parti.
Prima parte este partea teoretica. Mi-am propus sa definesc aici o serie de concepte de baza la care ma raportez, precum publicitatea s ipersuasiunea, sau sa analizez publicitatea ca proces de comunicare. De asemenea, un spatiu important in acest prim capitol este destinat si discutarii principalelor tipuri de publicitate si modului cum actioneaza asupra mintii omenesti.
Pentru partea aplicativa, am ales ca studiu de caz, campanile Cosmote Romania. Acesta este destinat analizei evolutiei marcii de-a lungul timpului. Propun aici o analiza complexa a reclamelor din cadrul acestor campanii. 
Utilizarea noilor media demonstreaza ca, mai mult ca niciodata, este o marca moderna, inovatoare, mereu prezenta in cotidian si care propune noi experiente surprinzatoare consumatorului. 
Scopul unei campanii publicitare este in mod evident crearea premiselor pentru ca pozitionarea unui brand sa fie un succes, perceptia clientilor sa fie aceea de partener bine intentionatsi cu disponibilitate.
Succesul unei campanii este legat de identificarea grupurilor tinta si gasirea celor mai nimerite instrumente de a informa / comunica cu acestea.
Astazi, cand suntem cu totii martorii unei transformari extraordinare care are loc in societatea romaneasca, este important pentru dezvoltarea noastra economica sa invatam din exemplele oferite de marile firme straine ce joaca un rol atat de important pe piata mondiala. Trebuie sa invatam ca succesul vine din munca, creativitate, inventivitate, curaj, tenacitate dar si din comunicativitate si sociabilitate.
Trecerea spre o economie de piata este singura si necontestata solutie de redresare, modernizare si dinamizare a economiei romanesti. Practica mondiala a demonstrat ca intr-o economie de piata sunt stimulate, fara restrictii, elementele ce duc la progres sanctionandu-se insa incompetenta, gandirea inchisa lipsita de o viziune prospectiva, imobilismul si rigiditatea.
Adecvarea mesajului la publicul-tinta se face prin selectarea datelor de maxim interes si prin structurarea lor in functie de specificul de procesare a informatiei de catre consumatorii tinta, dar si de mass media folosite.
Ca sa intelegem de ce unele abordari sunt eficiente, pe cand altele nu, trebuie sa stim cum si de ce functioneaza comunicarea persuasiva.
PARTEA I
ASPECTE TEORETICE ALE PUBLICITATII SI PERSUASIUNII
I.1. Delimitari conceptuale
Publicitatea reprezinta unul dintre cele mai importante mijloace utilizate in activitatea de piata a unei firme pentru reprezentarea si promovarea non-personala a unor idei, bunuri materiale sau servicii in randul diverselor categorii de public.
Istoria publicitatii este probabil la fel de veche ca cea a schimbului de produse, inscriptiile descoperite pe diverse materiale (tablite de ceramica, papirus)sau vanzarile prin strigare fiind considerate precursoarele anunturilor publicitare in prezent.
T. O'Guin reliefeaza numai functia persuasiva a publicitatii - "publicitatea este o forma de comunicare de tip persuasiv, avand rolul de a modifica atitudinea receptorilor in sensul achizitiei unui produs sau serviciu anume, ale carui calitati sunt reale" iar William F. Arens si Courtland L. Bovee ofera urmatoarea definitie: "publicitatea este o comunicare nonpersonala de informatii realizata de un sponsor indentificat in diferite media, de obicei platita si de natura persuasiva, despre produse (bunuri si servicii) sau idei" definitie despre care Gabriel Jderu considera ca reliefeaza cel mai bine caracteristicile publicitatii:
a. Publicitatea este o comunicare de tip persuasiv, persuasiunea fiind scopul publicitatii; 
b. Scopul publicitatii este, deasemenea, informarea;


Fisiere in arhiva (1):

  • Persuasiune si Publicitate - Studiu de Caz Cosmote.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!