Piața acvariilor - SC Proaquarium SRL

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2248
Mărime: 31.13KB (arhivat)
Publicat de: Vlad-Edgar Codreanu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cristian Nistor

Extras din proiect

Studiu de piaţǎ

Firma noastră SC. PROAQUARIUM SRL există pe piaţa României de aproximativ un an atingând în ultimele luni cifra maximă de afaceri din domeniul comercializării de acvarii din regiunea Moldovei. Societatea are ca obiect de activitate producţia şi comercializarea (prin magazinele proprii şi prin intermediari) a acvariilor şi a acesoriilor necesare.

Are o reţea de distribuţie vastă şi bine organizată, iar dintre principalele puncte de desfacere amintim oraşe ca: Iaşi, Bacău, Suceava, Vaslui si Botoşani.

Oportunitǎţi

Progresul economic înregistrat de România în ultimii ani, al creşterii nivelului salarial, a condus la o creştere constantǎ anualǎ de aproximativ 2 puncte procentuale a cererii de acvarii. In perioada 2008 – 2009 înzestrarea diverselor spaţii cu acvarii a crescut cu aproximativ 5,8 puncte procentuale, acestea fiind prezente, în anul 2009 în aproximativ 29,1% din totalul imobilelor din România. În anul 2009, per total, vânzarea aspiratoarelor a cunoscut un trend ascendent, dar în ultimul trimestru al anului, vânzarea acestor produse a cunoscut o uşoara descreştere, principala cauzǎ fiind criza economică. Pentru anul 2010 se estimeazǎ o creştere a cererii de acvarii, in special a acvariilor pentru design datoritǎ calitǎţilor estetice mult mai avansate, consumatorii alegând eficienţa acvariilor în ciuda preţului acestora.

Creşterea numǎrului de hoteluri şi restaurante conduce la o creştere semnificativǎ a cererii pentru acvarii.

Ameninţări

Concurenţa reprezintă principala ameninţare a întreprinderii pe piaţa naţională existând firme cu renume cum ar fi ACVAPLUS care prestează servicii la comandă pe întreg teritoriul ţării. Dar nu este de neglijat nici concutenţa la nivel regional, reprezentată prin MAGIC WORDL cu sediul în Iaşi si de societatea AQUATIC NATURE (ramură auxiliară dezvoltată în cadrul fabricii de sriclă) cu sediul în Botoşani.

O altă ameninţare o reprezintă criza economică, unii oameni nefiind dispuşi la alte cheltuieli decât cele strict necesare.

Mediul de marketing

Din punct de vedere al mediului de marketing în care îşi desfăşoară activitatea acesta este în permanentă mişcare şi transformare: pieţe noi se deschid, parteneri noi ne contactează, noile produse sunt scoase pe piaţă.

Având în vedere cele două nivele distincte ale mediului de marketing şi anume: mediul intern şi mediul extern (micromediul şi macromediul) putem spune că firma noastră îşi desfăşoară activitatea într-un mediu propice, stilul de conducere al acestuia organizarea internă, resursele materiale şi umane şi variabilele ce alcătuiesc mixul de marketing, reflectă motivaţia ce stă la baza activităţii întreprinderii şi experienţa tehnică, comercială, comunicaţională şi accesibilitatea la informaţii.

Mediul extern este reflectat de ansamblul factorilor ce exercită direct sau indirect influenţe asupra întreprinderii şi se află în afara mediului intern de control dar care determină performanţele ei şi care are două componente: micromediul şi macromediul.

Din punctul de vedere al societăţii, cheia micromediului de marketing o reprezintă clientela. Ea constituie destinaţia şi raţiunea eforturilor firmei noastre, însă nu sunt de neglijat furnizorii, intermediarii, concurenţii şi întreprinderea însăşi.

Societatea noastră are contracte încheiate pe termen lung cu furnizorii in vederea procurării resurselor necesare producţiei. Relaţiile cu furniozorii noştri sunt caracterizate prin seriozitate şi punctualitate.

Principalii agenţi de pe piaţă care mediază legaturile comerciale dintre societatea nostră şi consumatori sau utilizatori, sunt reprezentaţi de Pet Shop-urile cu care am încheiat contracte de exclusivitate, astfel încât persoanele care vor să achiziţioneze animale subacvatice, să apeleze la serviciile noastre.

În cadrul direcţiei de marketing al întreprinderii acţionează analişti şi cercetători de piaţă, agenţi de publicitate şi de relaţii publice care asigură comunicarea dintre mediul intern şi mediul extern al acesteia.

Un alt factor al mediului de marketing destul de important îl reprezintă concurenţa, care ne este foarte bine cunoscută şi nu trebuie deloc neglijată.

Cealaltă componentă a mediului extern, macromediul de marketing cuprinde forţele din mediul înconjurător care reflectă evoluţiile de ansamblu ale societăţii şi ale pieţei şi care poate fi grupat in mediul demografic, economic, tehnologic, politic, natural şi geoclimatic, juridic şi socio-cultural. Macromediul deţine locul esenţial in ceea ce priveşte orientarea activităţii întreprinderii în conformitate cu nevoile societăţii, el influenţând acţiunile întreprinderii prin mai multe tipuri de comportament: comportamentul cumpărătorului si comerţului, comportamentul şi poziţia concurenţei şi cel guvernamental.

Preview document

Piața acvariilor - SC Proaquarium SRL - Pagina 1
Piața acvariilor - SC Proaquarium SRL - Pagina 2
Piața acvariilor - SC Proaquarium SRL - Pagina 3
Piața acvariilor - SC Proaquarium SRL - Pagina 4
Piața acvariilor - SC Proaquarium SRL - Pagina 5
Piața acvariilor - SC Proaquarium SRL - Pagina 6
Piața acvariilor - SC Proaquarium SRL - Pagina 7
Piața acvariilor - SC Proaquarium SRL - Pagina 8
Piața acvariilor - SC Proaquarium SRL - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Piata Acvariilor - SC Proaquarium SRL.doc

Te-ar putea interesa și

Plan de Marketing pentru Produsul Acvary Future

INTRODUCERE Firma noastră SC. PROAQUARIUM SRL , îşi propune să lanseze un nou produs pe piaţă, şi anume acvariul „Acvary Future”. Acest obiectiv a...

Ai nevoie de altceva?