Piata Cafelei in Romania

Cuprins proiect Cum descarc?

- CAP. I: NOTIUNI INTRODUCTIVE.PREZENTAREA PRODUSULUI
o Piata
o Piata Cafelei 
- CAP. II : DIMENSIUNILE PIETEI CAFELEI
o Piata efectiva
o Piata potentiala
o Aria pietei
o Structura pietei
o Capacitatea pietei
- CAP. III : DINAMICA PIETEI CAFELEI
- CAP. IV : RELATIILE PRODUSULUI CU MEDIUL EXTERN
- CAP. V : PERSPECTIVA DE DEZVOLTARE A PIETEI CAFELEI
- BIBLIOGRAFIE


Extras din proiect Cum descarc?

CAP. I: NOTIUNI INTRODUCTIVE.PREZENTAREA PRODUSULUI
- Piata-reprezina terenul valorificarii activitatii unui cerc larg si eterogen de inreprinderi, fiecare produs in parte urmareste ocuparea unei anumite pozitii in ansamblul pietei, care sa-i asigure realizarea eficienta a produselor (serviciilor) oferite spre vanzare. O definitie mai completa a pietei o prezinta drept " sfera economica in care productia (de bunuri materiale si servicii) apare sub forma de marfuri,iar nevoile(solvabile) de consum - sub forma de cerere de marfuri,piata reprezinta sfera manifestarii si confruntarii ofertei si cererii,a relaizarii lor prin intermediul actelor de vanzare-cumparare.
- Piata Cafelei - Pe parcursul sec. al IX-lea si pana in prezent, cultivarea si exportul cafelei inflorit intr-o masura uimitoare.In prezent cafeaua este consumata virtual in orice tara, si este o marfa deosebit de importanta atat pentru producatori, cat si pentru consumatori.
In prezent, pe piata mondiala cafeaua se situeaza, alaturi de ulei, otet si cereale,
printre materiile prime de export de inalta valoare, situatia economica a multor tari primproducatoare de cafea depinzand aproape in intregime de exportul cafelei, pentru
bunastarea lor nationala. Cele mai importante piete ale cafelei se afla la New York si
Londra, unde se negociaza varietati de cafea din speciile Arabica si respectiv Robusta.
Pretul cafelei difera mult, in functie de cerere si oferta si el este in mod continuu
influentat de factori cum ar fi: modificarile de clima, miscarile politice si calitatea,
precum si volumul productiei de cafea.
CAP. II : DIMENSIUNILE PIETEI CAFELEI
1. Piata efectiva- se exprima prin dimensiunile tranzactiilor de piata efectiv realizate intr-o anumita perioada.
Cafeaua este cel mai popular stimulent din lume: 4 din 5 americani o beau, consumind mai mult de 400 milioane de cesti pe zi. Consumul in tarile scandinave este mai mare de 12kg (26lb)/persoana. Cu peste 25 milioane de oameni angajati in industria cafelei, cafeaua se afla pe locul doi in comertul mondial, imediat dupa petrol.
Cafeaua este fructul copacului din genul Coffea, recolta unui arbore fiind de aproximativ 1kg (2lb) de cafea pe an. Sunt mai mult de 25 de specii de cafea, cele trei tipuri comerciale principale fiind Robusta, Liberia si Arabica, ultima reprezentand 70% din totalul productiei. Se cunosc aproape 80 de soiuri de cafea, din care se cultiva in scopuri indrustiale urmatoarele patru tipuri de cafea: cafeaua Arabica, cafeaua Robusta, cafeaua Liberica si cafeaua Maragogype.
Consumul de cafea din Romania este aproape de cinci ori mai mic decat
media europeana, arata un studiu realizat de institutul de cercetare a pietei, GFK.
Potrivit studiului, in Romania, un roman consuma anual circa 1,83 kg de cafea, in
timp ce europenii beau nu mai putin de 5,3 kg de cafea.
2. Piata potentiala-include,in plus posibilitatile de largire a dimensiunilor actuale,efective, ale pietei,de sporire a volumului vanzarilor.Desigur nu lipsesc posibilitatile cand o piata este complet saturata,cand au fost deci epuizate posibilitatile de crestere a vanzarilor,sau cand se manifesta chiar tendinte de descrestere a acestora.Intr-o economie dinamica,nu lipseste insa posibilitatea de largire a capacitatilor pietelor:tocmai astfel de posibiliati constituie motivatia celor mai multe actiuni de marketing initiate de firme.
Kraft Foods Romania este producator si distribuitor al marcilor de cafea Jacobs si Nova Brasilia si una din companiile de top de pe piata produselor zaharoase. Compania
vinde in lume aproximativ 94 de miliarde de cesti cu cafea anual, echivalentul a 257
milioane cesti cu cafea in fiecare zi. Portofoliul Kraft Foods cuprinde alaturi de Jacobs,
marci de cafea precum Carte Noire, Gevalia, Jacques Vabre, Maxwell House. Kraft
Foods a generat 1.1 mld USD venit net din vanzarile de noi produse in 2002, iar in 2001 i
s-a acordat titlul de "Compania Anului pentru Produse Noi" de catre revista New
Products..Cafeaua Jacobs detine locul doi pe piata romaneasca a cafelei, iar Jacobs Kronung estelider in segmentul cafelei premium.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Cafelei in Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!