Cuprins
- 1.Produsul.2
- a)Scurt istoric al produsului la nivel mondial şi naţional. .2
- b)Gama sortimentală existentă pe piaţa produsului respectiv.2
- 2.Analiza ofertei.7
- a)Prezentarea principalilor ofertanți prin prisma produselor ofertei.7
- b)Volumul producției,vânzărilor,importurilor sau exporturilor.7
- c)Evaluarea repartiției vânzărilor pe ofertanți și a cotelor de piață.9
- d)Stabilirea elementelor care individualizează cele mai importante mărci.10
- 3.Analiza cererii.11
- a)Definirea unității de consum,a unitățiilor de cumparare și a unității de decizie.11
- b)Identificarea principalelor segmente de piață si analiza acestora.12
- c)Stabilirea elementelor de natură cantitativă legată de consum sau cumpărare,
- locul de cumpărare şi consum.12
- d)Capacitatea pietei.12
- e)Dezvoltarea pieței.13
- 4.Distribuția.13
- a) tipurile de unitati comerciale prin care se realizeaza vanzarea catre consumatori.13
- b) evaluarea modului de distributie pe diferite marci.13
- 5.Prețul.14
- a)Determinarea segmentelor de preţ cu identificarea principalelor mărci incluse
- în fiecare segment.14
- 6.Promovarea produsului.16
- a) Identificarea modalităţilor prin care se face în prezent promovarea produsului.16
- b)promovarea vanzarilor.18
- c) Identificarea principalelor campanii publicitare desfasurate de competitori in
- prezentul semestru scolar si analiza adaptarii mesajului la segmentul ţintă vizat.18
- 7.Bibliografie.20
Extras din proiect
1.PRODUSUL
a) scurt istoric al produsului la nivel mondial şi naţional
LIPTON este marca de ceai numărul 1 în lume, deţinând poziţia de lider global pe piaţa ceaiurilor calde. În spatele succesului mondial al mărcii Lipton - datorat calităţilor sale şi experienţei experţilor Lipton în cultivarea ceaiului şi amestecul frunzelor de ceai - se află o istorie de peste 100 de ani. Lipton, prima marcă de ceai de renume internaţional, a fost creată la sfârşitul secolului XIX de către întreprinzătorul britanic Thomas Lipton. În acea vreme, când ceaiul era o băutura rară şi exclusivistă, Thomas Lipton a avut viziunea de a face din ceai un produs accesibil tuturor, la un preţ acceptabil şi de o calitate garantată. Pentru a aduce ceaiul "de pe plantaţie, direct în ceaşcă", el a început producţia de ceai Lipton în 1893, selectând cele mai bune varietăţi de ceai din lume. În 1895, a devenit furnizorul oficial de ceai al Curţii Angliei, iar după numai câţiva ani de la începerea producţiei de Lipton, ceaiurile sale aveau deja un mare succes în Marea Britanie şi SUA. La vărsta de 48 de ani, Thomas Lipton a primit titlul de Sir de la regina Victoria a Marii Britanii. În prezent, ceaiul Lipton este comercializat în peste 110 ţări. Cu binecunoscutul său logo – roşu, din spatele căruia se întrevede un soare strălucitor pe fond galben - Lipton este foarte popular în Europa, America de Nord, Orientul Mijlociu, Africa şi unele zone din Asia. Lipton este una dintre puţinele mărci care operează propriile plantaţii de ceai şi institute de cercetare.
b) gama sortimentală existentă pe piaţa produsului respectiv
Cei peste 100 de ani de inovaţie i-au permis companiei Lipton să încânte prin ceaiul său mai mulţi oameni din toată lumea decât oricare altă companie producătoare de ceai. Sir Thomas Lipton ar fi mândru. Dar nu ar lăsa lucrurile să se oprească aici. În spiritul inventivităţii, cercetării şi inovaţiei neobosite, Lipton pune din ce în ce mai mult în lumină beneficiile ceaiului negru şi verde, în special ale elementelor cheie ca flavonoidele şi catechinele, precum şi teanina . Lipton este cea mai cunoscută şi cea mai bine vânduta marcă de ceai din lume. În fiecare an, în lume sunt băute 52 miliarde de căni de ceai Lipton.
LIPTON Tea pune la dispoziţia consumatorilor o gamă variată de produse pentru ca ei să poată savura gustul minunat şi răcoritor al ceaiului. Fie că-l preferi negru sau verde, fierbinte sau rece, Lipton îţi oferă exact ceaiul care este pe gustul tău.Lipton oferă atât sortimente de ceai rece (Lipton Ice Tea Lămâie; Lipton Ice Tea Zmeură ;Lipton Ice Tea Piersică;Lipton Ice Tea Verde; Lipton Ice Tea Mango), cât şi de ceai natural, la pliculeţe – verde (Lipton Green Tea Sencha; Lipton Green Tea Mandarine Orange; Lipton Green Tea Intense Mint), negru (Lipton Yellow Label;Lipton Earl Grey Tea) – Lipton Piramide - Infuzii de fructe (Lipton Temptation Summer Fruits; Lipton Citrus Delight; Lipton Charming Rosehip Blackcurrant; Lipton Enchanting Raspberry – Blueberry)-sau Lipton Piramide - ceaiuri speciale(Lipton White Tea;Lipton Gold Tea; Lipton Earl Grey Tea ;Lipton Red Tea)-sau Lipton Piramide - ceai negru cu fructe( Lipton Forest Fruit;Lipton Lemon; Lipton Blue Fruit; Lipton Tropical Fruit; Lipton Vanilla Caramel)
Bibliografie
http://www.scribd.com/doc/55988767/Analiza-de-Marketing-a-Ceaiului
http://studentsonmarketing.wordpress.com/category/cercetare-de-marketing/page/3/ articol din 04.01.2009 Ar putea fi pita romaneasca o piata a ceaiului?
http://old.magazinulprogresiv.ro/articol.php?cid=62
http://www.scribd.com/doc/61587037/Cercetare-Calitativa-Prin-Metoda-Focus-Grup
http://www.unilever.ro/Marcilenoastre/Alimente/lipton/
www.lipton.com
http://www.faresbiovital.ro/ro/campanii+de+promovare+sau+evenimente
http://ceai.compari.ro/lipton/
www.celmar.ro
Preview document
Conținut arhivă zip
- Piata Ceaiului.docx