Cuprins
- I. PREZENTAREA ORGANIZAŢIEI
- 1.1. Scurt istoric 1
- 1.2. Cultura organizaţională 3
- 1.3. Structura organizatorică 4
- 1.4. Informaţii financiare 6
- II. DESCRIEREA ACTIVITĂŢII DE MARKETING/VÂNZĂRI
- 2.1. Piaţa pe care acţionează, gama de produse şi politica de preţ practicată de organizaţie 9
- 2.2. Mediul concurenţial 11
- 2.3. Facilităţi acordate clienţilor 12
- 2.4. Distribuţia 13
- 2.5. Mijloace de comunicare 13
- III. PIAŢA ÎNTREPRINDERII
- 3.1. Dimensiunile pieţei 15
- 3.2. Locul organizaţiei în cadrul pieţei 18
- 3.3. Caracterizarea pieţei 20
- 3.4. Structura pieţei 22
- IV. CONCLUZII ŞI PROPUNERI
- 4.1. Analiza S.W.O.T 23
- 4.2. Recomandări 24
- 4.3. Concluzii 25
- Bibliografie 26
Extras din proiect
I. PREZENTAREA ORGANIZAŢIEI
1.1. Scurt istoric
Istoria firmei Kaufland începe în anul 1930, când Josef Schwarz debutează ca asociat al firmei Südfrüchte Großhandlung Lidl & Co din Heilbronn. În următorii ani firma reuşeşte să se extindă şi pe plan internaţional.
1930 Josef Schwarz debutează ca asociat al firmei Südfrüchte Großhandlung Lidl & Co din Heilbronn. Numele firmei se schimbă devenind Lidl & Schwarz KG şi firma se transformă într-un en-gros de produse alimentare. Expansiunea firmei este întreruptă de izbucnirea celui de al doilea război mondial. După terminarea celui de al doilea război mondial se continuă extinderea firmei.
1954 Extinderea firmei, construcţia unui sediu propriu la Heilbronn şi intrarea în lanţul de magazine A&O.
1960 Deschiderea primului depozit C+C(Cash&Carry) în Nordwürttemberg în cadrul firmei Handels- und Fruchthof Heilbronn GmbH.
1964 Se deschide primul raion de carne în Handels- und Fruchthof Heilbronn care a reprezentat startul pentru hala de carne Kaufland având sedii de producţie şi de distribuţie în Neckarsulm, Möckmühl (în Heilbronn), Offenburg und Unterkaka (în Zeitz în Sachsen-Anhalt).
1968 Deschiderea primului magazin la Backnang cu numele de "Handelshof".
1972 Sediul central al firmei se mută la Neckarsulm.
1977 Deschiderea primului magazin cu autoservire din nou la Backnang cu numele de "Handelshof".
Josef Schwarz moare la vârstă de 74 de ani. După moartea lui Josef Schwarz firma este condusă de fiul său Dieter Schwarz.
1984 Deschiderea primului magazin cu autoservire Kaufland la Neckarsulm cu o suprafaţă totală de 15.000 mp. Numeroşi concesionari completează oferta.
1990 După reunirea Germaniei, are loc deschiderea primului magazin Kaufland în Meissen în noile landuri. În acelaşi an urmează deschideri de magazine pentru satisfacerea necesităţilor consumatorilor în Hoyerswerda, Pirna, Freiberg, Weißenfels, Berlin-Eiche şi Senftenberg.
1994 Se deschid primele brutării în magazinele Kaufland din Dessau şi Leipzig, pentru a optimiza oferta de produse proaspete.
1998 Deschiderea primului magazin Kaufland în Cehia în oraşul Ostrava.
2000 Deschiderea primului magazin Kaufland în Slovacia în oraşul Poprad.
2001 În Germania de Est Kaufland este de departe lider de piaţă. În Croaţia s-a deschis primul magazin Kaufland în Karlovac, urmează Polonia cu deschiderea primului magazin Kaufland în Stargard Szczecinski.
2002 Lanţul se extinde în continuare pe plan naţional şi internaţional.
2003 Introducerea mărcii Kaufland K-Classic ce ofera produse de calitate la preturi convenabile de discount.
2005 Lanţul se extinde în continuare pe plan naţional şi internaţional şi aniversează 75 de ani de existenţă.
1.2. Cultura organizaţionalǎ
După 75 de ani de existenţă, concernul Kaufland reuşeşte să pună stăpânire şi pe piaţa românească şi începe să transmită semnale legate de personalitatea sa culturală. Pentru compania Kaufland cultura organizaţională reprezintă „inima” tuturor activităţilor ce se desfăşoară în cadrul firmei şi îşi are originea în interacţiunea relaţiilor interpersonale la nivel organizaţional, reuşind să influenţeze comportamentul oamenilor, aspiraţiile lor în carieră şi formarea profesională.
Sigla, cu grafica ei simplă, roşie pe un fundal alb sugerează atracţie, mister, claritate în acţiune, devenind o marcă de firmă cu putere şi căpătând reputaţie, faimă pe măsură ce realizările firmei au crescut. Kaufland se ghidează după principiul „totul sub acelaşi acoperiş”, oferind produse variate care acoperă tot necesarul zilnic. Oferta cuprinde marca proprie: K-Classic.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Piata Externa Kaufland.docx