Piața hainelor pentru caței - SC Ham-Ham SA

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1576
Mărime: 433.41KB (arhivat)
Publicat de: Doru Petrescu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Bobalca Iuliana
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor

Extras din proiect

Faceţi parte din departamentul de marketing al firmei__HAM-HAM____.

Firma vostră decide să lanseze în România un nou produs. Este vorba de _____HAINE PENTRU CATEII___ .

Inainte de a configura mixul de marketing, trebuie sa va clarificati urmatoarele aspecte:

Cine vor fi cumparatorii?

Descrierea pietei pe categorii:

Consumatori: persoanele care detin caini

Nonconsumatori: persoanele care nu detin caini

In ceea ce priveste caracterizarea pietei, piata hainelor de catei ce isi desfasoara activitatea in orasul Iasi este formata din:

-consumatori- fie au adoptat deja produsul in consum, fie ca il adopta cu un anumit grad de certitudine; persoane cu venituri mari si medii,receptive la noutatile pietei;

-nonconsumatori,in aceasta categorie incadrandu-se copii si persoanele a caror venit nu le permit achizitionarea unui produs de acest gen ;

-nonconsumatori relativi- cei care ar putea avea nevoie de produs,dar nu cumpara sau nu consuma inca din diverse motive conjuncturale;persoane care nu sunt convinse de calitatea si eficacitatea acestui produs avand nevoie de un timp mai indelungat pentru a se decide,nu au bani sau pur si simplu nu vor sa cumpere;

-nonconsumatori absoluti - persoane care nu au nevoie de produs la modul absolut si nu-l vor cumpara si consuma niciodata.

Se spune ca oamenii care se inconjoara cu afectiunea unui animal de companie fac dovada unui suflet sensibil, bun. Cainii sunt, fara indoiala, unii dintre cei mai doriti si mai fideli insotitori si, deseori, sunt tratati ca membri deplini ai familiei. De aceea stapanii lor se straduiesc sa le ofere conditii pe masura. Sintagma „viata de caine“ capata alte conotatii in ambianta creata de accesoriile speciale,cum sunt hainele. Cainele este un animal homeoterm, adica, pentru a se simti bine, trebuie sa-si mentina temperatura corpului constanta.

Principalele criterii si variabile de segmentare ale pietei

In marketing ,piata nu poate fi cunoscuta si inteleasa ca fiind o entitate globala si nediferentiata ci,dimpotriva ca una structurata pe anumite tipuri sau grupuri de clienti,omogene sub aspectul caracteristicilor de consum si utilizare.Aceste grupuri sau clase tipice de clienti poarta numele de segmente de piata iar identificarea si decuparea acestor grupuri care actioneaza pe o piata este denumita segmentare a pietei.

Firmele care opereaza pe piata bunurilor de consum si bunurile comerciale nu se pot adresa tuturor cumparatorilor de pe aceste piete sau, cel putin nu in acelasi fel. Cand vine vorba de nevoi,cumparatorii sunt foarte numerosi si foarte variati precum sunt si tehnicile pe care acestia le adopata atunci cand isi achizitioneaza un produs nou. Deoarece cumparatorii au nevoi si dorinte unice, fiecare cumparator reprezinta in mod potential o piata separata. O companie işi segmenteaza piata astfel incat sa raspunda mai bine cerintelor clientilor potentiali. Segmentarea face legatura intre nevoile, dorintele consumatorilor, actiunile de marketing ale firmei.

Segmentarea pietei se face in functie de criteriile urmatoare:

-socio-demografice (religie,sex, varsta,profesie,ocupatie, etc.)

-psihografice (interes, opinii,aspiratii, etc.)

-geografice (tara,regiune, cartier, etc.)

-economice

-comportamentale

Conform statisticilor, locuitorii din zona urbanǎ sunt consumatorii preponderenti de hainute pentru catei. Cel mai mare procent de consumatori se afla in randul respondentilor cu varsta intre 16 – 50 de ani, iar cel mai mic in categoria sub 16 ani.

Cumparatorii au ocupatii care le aduc venituri mari si medii deci care vor avea posibilitatea sa achizitioneze produsele in vederea satisfacerii nevoii.

Criteriul psihografic ne ajuta sa ne segmentam piata dupa clasa sociala careia urmarim sa-i comercializam produsele noastre. Clasele urmarite sunt cele superioare si medii care detin o mai mare educatie in ce priveste piata unui produs,care inregistreaza venituri mari si medii si iubesc si au grija de cateii lor. Persoane care stiu sa aprecieze buna calitatea si avantajele cumpararii produsului nostru chiar daca acesta are un pret mai ridicat. Putem afirma insa ca persoanele care cumpara produsele noastre nu sunt neaparat consumatorii lor ci pot fi cumparate pentru alte persoane care in final se vor bucura de calitatea confectionarii si design.Deci aria noastra de raspandire poate intrece limitele socio-demografice carora ne adresam.

Avantajele cautate de consumator la produs

Un prim avantaj ar fi acela ca se cunoaste care este publicul-tinta, un avantaj esential pentru realizarea marketingului si publicitatii. De asemenea, firmele existente pe piata care produc aceeasi gama de produse este restransa.

Cumparatorii cu venituri medii si mari prefera sau opteaza in timp pentru o anumita marca pentru care raportul pret – calitate este foarte important.

Preview document

Piața hainelor pentru caței - SC Ham-Ham SA - Pagina 1
Piața hainelor pentru caței - SC Ham-Ham SA - Pagina 2
Piața hainelor pentru caței - SC Ham-Ham SA - Pagina 3
Piața hainelor pentru caței - SC Ham-Ham SA - Pagina 4
Piața hainelor pentru caței - SC Ham-Ham SA - Pagina 5
Piața hainelor pentru caței - SC Ham-Ham SA - Pagina 6
Piața hainelor pentru caței - SC Ham-Ham SA - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Piata Haine pentru Catei - SC Ham-Ham SA.doc

Ai nevoie de altceva?